Het is nu vr mei 02, 2025 15:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: voorzijde pickup ophogen
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 16:44 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik heb ivm mijn camperunit, achter extra luchtvering gemonteerd.
Nu moet hier altijd iets lucht in zitten waardoor de auto nu achter iets hoger is komen te staan.
Nu zag ik dat er nog wat draad over is op de bouten van de torsie vering aan de voorzijde.
Kan ik ongestraft de bouten van de torsie veren indraaien om de boel iets te liften zodat de truck weer recht staat?
Ik bedoel kan dit zonder dat de sporing en dergelijke veranderd en/of opnieuw moet worden afgesteld?

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 17:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 28, 2009 12:23
Berichten: 343
Woonplaats: ˙˙˙suǝƃɹǝu ǝpuǝʞnǝu uɐʌ uǝppıɯ ʇǝɥ uı
Torsie veren? Je Silverado heeft toch gewoon schroefveren voor?
Je kunt er m.i. niets aan verstellen.

Misschien is dit het http://www.summitracing.com/parts/DYS-KG09101BK?part=DYS-KG09101BK&view=1&N=700%20150%204294907438%204294908395%20&appfilter=1

_________________
'07 GMC Sierra
'88 Chevrolet Sprint
'72 Oldsmobile Delta 88 Royale
'65 Ford Mustang
'59 DeSoto


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 18:25 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Hij heeft toch echt torsie vering aan de voorzijde, dus die spacers gaan niet helpen.
Het gaat om bout 10 die weer tegen de ajustingarm nummer 12 drukt

Afbeelding

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Laatst bijgewerkt door Big Alf op di nov 09, 2010 19:59, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 18:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 05, 2010 16:14
Berichten: 163
Woonplaats: Schildwolde
Euhm, de mijne is verhoogd voor, bandenvreter. Ik kruip er binnenkort onder om juist te verlagen. Anders is de enige die blij is met de verhoging, de bandenboer. Staat wel stoer, maar het heeft zijn prijs ...... De mijne zijn ook torsie.

_________________
if (!works) hammer();

1988 Chevy K1500 - Sold...

1996 Dodge Ram 2500 Cummins


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 18:45 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Hoeveel is die van jou verhoogd, het zou bij mij maar om ± 1 inch gaan.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 19:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 05, 2010 16:14
Berichten: 163
Woonplaats: Schildwolde
Ik weet de originele hoogte jammergenoeg niet, ik heb bij de koop te horen gekregen dat de vorige eigenaar hem "mooi" verhoogd heeft.

_________________
if (!works) hammer();

1988 Chevy K1500 - Sold...

1996 Dodge Ram 2500 Cummins


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 20:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 05, 2010 16:14
Berichten: 163
Woonplaats: Schildwolde
Zie ebay object: 250310584955
Voor het ophogen denk ik dat je onderdeel 12 van je plaatje moet vervangen, door een ander exemplaar.
Zal bij die van mij waarschijnlijk niet gebeurd zijn.

_________________
if (!works) hammer();

1988 Chevy K1500 - Sold...

1996 Dodge Ram 2500 Cummins


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 20:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 28, 2009 12:23
Berichten: 343
Woonplaats: ˙˙˙suǝƃɹǝu ǝpuǝʞnǝu uɐʌ uǝppıɯ ʇǝɥ uı
Big Alf schreef:
Hij heeft toch echt torsie vering aan de voorzijde

Ok, ik dacht dat alleen de "oudjes" dat hadden... Weer wat geleerd.

_________________
'07 GMC Sierra
'88 Chevrolet Sprint
'72 Oldsmobile Delta 88 Royale
'65 Ford Mustang
'59 DeSoto


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 20:47 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Caprice89 schreef:
Ok, ik dacht dat alleen de "oudjes" dat hadden... Weer wat geleerd.


Van 1999 tot 2000 bij de 4x4 1500, 2500 en 3500 modellen met 6 en 8 gaats velgen.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 23:15 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 19, 2008 21:41
Berichten: 3640
Woonplaats: Rotterdam. René
ik had toen op mijn chevy de torsie vering gewoon omhoog gedraaid en had daarna nergens las van geen scheef slijtende banden of zo ook niet na veel km
maar of er wat verandert weet ik niet zeker :!: ik denk dat de stand van je wielen toch iets veranderd

_________________
RENÉ....
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 23:30 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik denk zelf dat het opdraaien van de torsie vering ook weinig uitmaakt, behalve dat hij wel een stuk stugger gaat veren.
Wat ik opmaak uit de bijgaande tekst van die levelingkits, is dat die ervoor zorgen dat de auto wel lift maar niet stugger gaat veren.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 23:45 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 19, 2008 21:41
Berichten: 3640
Woonplaats: Rotterdam. René
anders gewoon een aantal slagen geven ff tellen hoeveel en je kan hem altijd weer terug zetten
en dat stugger veren valt wel mee hoor


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 10, 2010 8:29 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 11:55
Berichten: 1123
Mijn Tahoe hangt ook iets voorover en ik heb er ook wel eens over gedacht hem voor iets te verhogen. Op amerikaanse forums hebben ze het inderdaad over het aandraaien van de torsiestang maar met als nadeel stugger veren en opnieuw uitlijnen van de wielen.

Een andere methode is om "keys" (wete het goede nederlandse woord niet) van een Ford f150 gebruiken als een soort levelling kit. Hoe dat precies zat weet ik niet meer. Als ik eraan denk zal ik van het weekend wel even kijken of ik de tekst daarover nog terug kan vinden.

_________________

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 10, 2010 10:19 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Die leveling kits bestaan ook uit twee keys voor de torsieveren.
Ik heb ze zien staan varierend van 1/2" tot 3" verhoging.
Of je bij het monteren van leveling keys ook opnieuw moet uitlijnen, kan ik nergens terug vinden.
Dat het ook gaat met de keys van een F150 wist ik niet, maar wie wil er nou Ford parts op zijn Chevy :D :D :D :D

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 10, 2010 13:13 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
dutchtbi88 schreef:
Mijn Tahoe hangt ook iets voorover en ik heb er ook wel eens over gedacht hem voor iets te verhogen. Op amerikaanse forums hebben ze het inderdaad over het aandraaien van de torsiestang maar met als nadeel stugger veren en opnieuw uitlijnen van de wielen.

Een andere methode is om "keys" (wete het goede nederlandse woord niet) van een Ford f150 gebruiken als een soort levelling kit. Hoe dat precies zat weet ik niet meer. Als ik eraan denk zal ik van het weekend wel even kijken of ik de tekst daarover nog terug kan vinden.


Klopt; heb ik onlangs gedaan bij mijn Avalanche. Ford F150 keys gekocht in de USA en daarmee ca. 2.5" verhoogd aan de voorzijde. Absoluut noodzakelijk daarna is het uitlijnen!!! Verder gaat ie echt niet stugger veren; je verandert de hoek van de torsiestangen, niet de kracht die erop staat en dus niet hun torsiekracht. Denk vooral aan je schokdempers. 1 inch omhoog kan geen kwaad; ik ging bijna 3 inch en toen werden de shocks te kort.

Gewoon beginnen met opdraaien dus zolang je nog schroefdraad ziet. Eerst opkrikken zodat de wielen de grond niet raken (onder fram dus) om de krachten op de torsiebar te verlagen. Tel het aantal slagen dat je maakt, dan kun je altijd terug. 1 volle slag was bij mij ca. 0,5inch verhoging. Let op : eerst rijden voordat je hem weer op meet anders zie je weinig verschil.

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling