dutchtbi88 schreef:
Mijn Tahoe hangt ook iets voorover en ik heb er ook wel eens over gedacht hem voor iets te verhogen. Op amerikaanse forums hebben ze het inderdaad over het aandraaien van de torsiestang maar met als nadeel stugger veren en opnieuw uitlijnen van de wielen.
Een andere methode is om "keys" (wete het goede nederlandse woord niet) van een Ford f150 gebruiken als een soort levelling kit. Hoe dat precies zat weet ik niet meer. Als ik eraan denk zal ik van het weekend wel even kijken of ik de tekst daarover nog terug kan vinden.
Klopt; heb ik onlangs gedaan bij mijn Avalanche. Ford F150 keys gekocht in de USA en daarmee ca. 2.5" verhoogd aan de voorzijde. Absoluut noodzakelijk daarna is het uitlijnen!!! Verder gaat ie echt niet stugger veren; je verandert de hoek van de torsiestangen, niet de kracht die erop staat en dus niet hun torsiekracht. Denk vooral aan je schokdempers. 1 inch omhoog kan geen kwaad; ik ging bijna 3 inch en toen werden de shocks te kort.
Gewoon beginnen met opdraaien dus zolang je nog schroefdraad ziet. Eerst opkrikken zodat de wielen de grond niet raken (onder fram dus) om de krachten op de torsiebar te verlagen. Tel het aantal slagen dat je maakt, dan kun je altijd terug. 1 volle slag was bij mij ca. 0,5inch verhoging. Let op : eerst rijden voordat je hem weer op meet anders zie je weinig verschil.