Hennie schreef:
de automaten sterk zat jordy... die 400 Pk is voor een standaard bak al geen probleem, en als je een bak goed laat bouwen kan 6-700PK ook wel, en dan ben je alsnog goedkoper uit, je kunt hem dan ook handmatig opschakelen en terugschakelen.
Hennie
Een 4R100 die goed is voor 600pk is nooit goedkoper dan een ZF6 bak die die standaard al aankan! Heb al genoeg uurtjes opzoek werk hierover verricht.
Een goede 4R100 die grote vermogens aankan zit je snel aan 5000euro!!!
Een handbak kan ik zelf ook rebuilden mocht het ooit nodig zijn. Heb het nog al gedaan. Maar een auto trans ken ikzelf niks van.
Ik wil ook een motorrem (jake-brake) installeren in de toekomst en dat gaat al wat moeilijker bij een auto trans en is minder effectief
Koop is bijna rond op een ZF6 bak met transfercase en adapterplate + een south bend clutch met vliegwiel goed voor 650pk voor bijna de helft van de prijs. Komen nog wat onderdelen bij en dan verschepen zal ik aan een 3 a 3500euro zitten die goed is voor meer pk's
Beetje op reserve is nooit slecht.