Het is nu vr jul 18, 2025 6:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 30, 2012 20:47 
Heavy Trucker

Hennie schreef:
de automaten sterk zat jordy... die 400 Pk is voor een standaard bak al geen probleem, en als je een bak goed laat bouwen kan 6-700PK ook wel, en dan ben je alsnog goedkoper uit, je kunt hem dan ook handmatig opschakelen en terugschakelen.

Hennie

Een 4R100 die goed is voor 600pk is nooit goedkoper dan een ZF6 bak die die standaard al aankan! Heb al genoeg uurtjes opzoek werk hierover verricht.
Een goede 4R100 die grote vermogens aankan zit je snel aan 5000euro!!! :shock:

Een handbak kan ik zelf ook rebuilden mocht het ooit nodig zijn. Heb het nog al gedaan. Maar een auto trans ken ikzelf niks van.
Ik wil ook een motorrem (jake-brake) installeren in de toekomst en dat gaat al wat moeilijker bij een auto trans en is minder effectief :wink:

Koop is bijna rond op een ZF6 bak met transfercase en adapterplate + een south bend clutch met vliegwiel goed voor 650pk voor bijna de helft van de prijs. Komen nog wat onderdelen bij en dan verschepen zal ik aan een 3 a 3500euro zitten die goed is voor meer pk's 8)
Beetje op reserve is nooit slecht.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 30, 2012 20:55 
Pro Trucker

Jij trekt er toch niet meer dan 3500 - 4000 kg ermee? Ik denk dat je met het ombouwen naar handbak meer op je hals gaat halen dan je nu kan inschatten. Zou bijna denken dat je deze f250 dan beter kan verkopen en op zoek kan gaan naar 1 waar al een handbak inzit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 30, 2012 21:21 
Heavy Trucker

Er hangt wel eens een tonnetje of 6 achter maar dat is niet zo officieel :D :D
Ik denk aan de toekomst. Misschien komt er ooit wel eens een luchtreminstallatie op en dan mag ik meer trekken.

Ben ook niet echt vanplan om mijn truck ooit te verkopen (ik zeg niet nooit!!). Ik wil de truck naar mijn zin zetten en er zit al zoveel geld in dat verkopen een domme zet zou zijn :wink:

Handbak komt er zoiezo in dus ompraten heeft geen zin, ben nogal doof op dat vlak :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]