Het is nu do jul 17, 2025 19:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: f250 tunes.
BerichtGeplaatst: do nov 15, 2012 8:45 
Trucker

ga je met de "pre-installed" sct tunes rijden?

Hennie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 15, 2012 9:08 
Trucker

ik ga ze zometeen allemaal eens proberen.
kijken welke het zuinigst is.Moet binnenkort retourtje Cap d agde doen en een keer retour Malaga.
Ik wil de Looney street tune voor dagelijks gebruik instaleren.De tune is geschreven voor een non studded 6.0.
ARP bouten komen nog wel een keer.Egr moet er ook nog af.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 21, 2012 23:39 
Trucker

GODNONDEJU,....
Ik geloof dat ik alvast voor nieuwe banden moet gaan sparen...... :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:

Heb een weekje de street tune gereden,dat was al heftig!
Heb nu de SCT Performance tune er op staan en nog meer power...WAANZINNIG!!

Weer verder naar info gezocht...en kom bij de custom tunes uit.

Here is a little bit of information about our tunes:

Economy - is designed for bumper-to-bumper traffic to reduce turbo lag. You can save between 2-4 mpg. (40rwhp)

Economy Only - We have found that most people get the best fuel mileage from our Looney tune, as long as they are not always on the pedal. This file is designed in the image of the Looney but does not contain performance parameters. You can save 3-6 mpg. With this file you cannot tow at all. (40-50rwhp)

Transmission Only File - We do not recommend towing more than 10,000 with a file, any file or anybody's file. This file is the alternative. With the transmission shifting properly you will feel the truck to be stronger (+/- 20hp).

Tow - is designed for pulling. A normal tow file is about 50hp, when aggressive can range between 65-75. We can also add jake brake to any tow file. This feature works with the exhaust back pressure in your truck and you must have your tow-haul on when pulling weight but don't need to turn tow-haul on if not towing.

Street - is designed for highway driving. It's drivability parameters are intensified for ease in passing and maintaining higher speeds for longer periods of time. (90-120rwhp)

Looney - is designed for daily driving. We've been told it shifts better than stock and as long as you are not always on the pedal, you will save FUEL! It is the highest daily tune that we will send via the net without physically tuning your truck. (130-160rwhp)

Looney Wild - 20-30 hp more than the Looney but we only offer to customers with aftermarket headstuds.

Looney Wild Track - Same horsepower as the Looney Wild but you don't need headstuds to run this file since it is NOT a daily driver file. It is only for racing and competition pulling. Basically what we do is take away a lot of the drivability to give you more power to the ground.

The above categories can be modified for your particular application. Let us know what you are looking for and we'll tune to your specs.

Thanks,
Vivian

12950 SW 128 Street
Unit #8
Miami, FL 33186
Tel: 305-328-8778
Fax: 305-328-8770
www.quicktricksauto.com

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 29, 2012 19:09 
Trucker

Heb de looney tune erop gehad,...het rookt wel een beetje als je veel gas geeft,niet echt zo,n zwarte walm maar toch wel wat rook.
Affijn flink wat power ,voorzichtig rijden dus op een nat wegdek,....
Heb ,m eraf gehaald en de tow tune erop gezet,...idem dito maar is iets trager.Prima zo.

ff wat anders voor diegene die het intresseerd.
Ik zag de laatste tijd op m,n edge insight dat mijn Ficm voltage nogal fluctueerde.
Hij moet tussen de 46/48 volt blijven.
S,morgens tijdens de koude start dook hij regelmatig naar 43v en op de snelweg als je goed gas gaf naar +/- 44 volt.
lage ficm spanning is slecht voor de injectoren.
Affijn ik gewoon die ficm reparatie pdf uitgevoerd,...duurde 2,5 uurtje en ik heb geen soldeer ervaring.Heb wel ff op een oud moederboard van een pc geoefend.
en verrek ja er lag een weerstandje half los en div cold joints in het soldeerwerk.
Volgende ochtend geprobeerd,...en 48volts continu..!!
beters :bounce: .

zie hier de pdf file,.....is proberen waard nieuwe ficm zal hier in nederland wel dik over de 1000,= euro gaan.

http://www.bscustoms.net/diesel/FICM.pdf

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 0:19 
Heavy Trucker

RiverSide schreef:
Ficm tunes kun je in amerika laten doen,..vroeg me af of ze dat hier ook doen.
ik ben op zoek naar de economy tune - tow tune - en een street tune met wat extra pk,s puur voor de lol,dat kan met een sct
Men zou ook minder turbo lag hebben met een tune,ik weet niet hoe het bij jullie is ,maar het duurt toch wel 1 a 2 seconden voordat de turbo vol mee doet.
(bijvoorbeeld je rijdt 90/110 en je wil ff vlot inhalen,....pedaal omlaag en ff...niks...en dan ineens gaat ie er vandoor.Soms terug schakelend en soms niet.
Het schakelen van de automaat zou ook anders zijn,en dat vind ik weer intressant als je in mijn geval een zware boot aan het trekken bent.
Waarschijnlijk moet ik de turbo vanes eens schoonmaken P0299 code op de edge insight maar geen check engine of wrench code,affijn dat komt wel,ik kan de auto nu ff niet missen.
De motor heeft 15000km terug een chemische flush & backflush gehad en er zit nu cat elc 1 rode koelvloeistof in en een koelvloeistof filter.
Ik heb inmiddels ook de archoil producten,de nieuwe filters zijn onderweg en dan kiep ik het er ook bij,...goed voor de winter en het schijnt erg goed te werken in Powerstrokes.

http://archoilspokane.com/product-information.html http://www.youtube.com/watch?v=ruJW-nM6 ... ure=relmfu

Delta,s zijn 6 a 7 fahrenheit bij 65miles al 22000km dus oliekoeler zal wel ok zijn.

al met al een gezonde motor egr valve is droog ,dus ik denk dat het inmiddels veillig is om met een tune te spelen,zolang je het maar niet overdrijft.

Maar in eerste instantie staan de rijeigenschappen voorop,...
1 eco tune
2 tow tune
3 street tune,...om op zondag middag mee te spelen bijvoorbeeld,maar niet teveel....anders kunnen er zo weer nieuwe banden op.hahaha.

Hoi

Heb jij die toevoeging ar9100 al in je motor gedaan en hoe bevalt dat.
Merk je verschil?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 1:44 
Trucker

Hoi hein,

heb het er al een tijdje inzitten idd...wereld van verschil.
moet weer nieuwe bestellen want ben alweer bijna aan een olie verversing toe.

zie hier zomaar een draadje op powerstroke.org
http://www.powerstroke.org/forum/genera ... story.html

op youtube staat ook het een en ander.

ik ben in ieder geval zeer tevreden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 6:15 
Heavy Trucker

RiverSide schreef:
Hoi hein,

heb het er al een tijdje inzitten idd...wereld van verschil.
moet weer nieuwe bestellen want ben alweer bijna aan een olie verversing toe.

zie hier zomaar een draadje op powerstroke.org
http://www.powerstroke.org/forum/genera ... story.html

op youtube staat ook het een en ander.

ik ben in ieder geval zeer tevreden.

Ok, dat klinkt goed.
En dat doe je per olie ververs beurt erin?
Is dat duur spul en hoeveel heb je nodig

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 23:18 
Trucker

Ik ga het de volgende keer weer doen idd,
je hebt 0,5 ltr nodig op de +/- 14,5 ltr olie die in de 6.0 gaat en daar rijdt ik perzoonlijk 8000 km mee.Daarna ververs ik weer.

Ar 9100 kost 37,50 ex per halve liter.
de 6200 is duur met 51,=ex voor 250ml
Archoil AR6200 Brandstof Optimalisatie - Hoog concentraat. Mixratio: 1:5000-1:10000

p.s ik voeg het niet toe voor miles per gallon ofzo,..maar om de injectoren te reinigen en stiction (plakken?)tegen te gaan etc.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 23:29 
Heavy Trucker

RiverSide schreef:
Ik ga het de volgende keer weer doen idd,
je hebt 0,5 ltr nodig op de +/- 14,5 ltr olie die in de 6.0 gaat en daar rijdt ik perzoonlijk 8000 km mee.Daarna ververs ik weer.

Ar 9100 kost 37,50 ex per halve liter.
de 6200 is duur met 51,=ex voor 250ml
Archoil AR6200 Brandstof Optimalisatie - Hoog concentraat. Mixratio: 1:5000-1:10000

p.s ik voeg het niet toe voor miles per gallon ofzo,..maar om de injectoren te reinigen en stiction (plakken?)tegen te gaan etc.

Waar bestel jij die ar9100

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 14, 2012 0:35 
Trucker

Ik heb goede ervaring met Total Diecyl Plus en Biodiesel om injectiesysteem proper te houden.
Motorolie additief fin25 van Interflon.

http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 14, 2012 20:50 
Trucker

http://www.blpinternational.eu/index.php/nl/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]