Sjaakské schreef:
Heren,
Als het een wisselstroomdynamo is, dan snap ik niet waarom de spanning bij 900rpm maar 8-9V bedraagt. En bij +/- 1200rpm naar 14.2V gaat- oplopend dan. Ik neem aan dat een wisselstroomdynamo, gelijk de 'moderne' auto's meteen 14,3V afgeeft. Of heb ik het mis.?
Dan zie je ook bij aangeschakelde dimlichten, dat deze helderder beginnen te branden.
Maar ik heb ook een schema gezien van een '67-er F150 waar deze in werd gebruikt. In mijn Fordje zitten maar 3 draden aangesloten, terwijl in het type '67 er 4 zijn aangesloten.
In ieder geval, hij ligt nu bij de vakhandel, deze gaan me maandag bellen waarschijnlijk. wat de mogelijkheden zijn.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
update> opgelost: gereviseerde Motorcraft dynamo op 60A én een electronische spanningsregelaar. Up to 14.3 Volts. Bedrading was ook één feest.
eind goed-al goed