Het is nu do jul 17, 2025 23:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2013 21:37 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
DutchYellowRam schreef:
Jij hebt vast de luxe versie. Ik snap ook niet echt waarom ford dat zo heeft.
Laatst reed er een F250 vast in de bagger. Moesten ze eerst uitstappen om dat bij de voorwielen om te draaien :laughing6: :laughing6:


Daarom heb ik ze in de winter gewoon al gelockt.
Hoe zit zoiets bij jou Roel

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2013 22:13 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
hein schreef:
Als ik de locks voor niet om zet en ik doe de 4x4 aan gebeurt er niks


Wat jij bedoelt zijn volgens mij de vrijloopnavan die er voor zorgen als ze vrij staan dat je steekassen niet mee draaien en als hij lock staat ze wel mee draaien en ook 4x4 kunt zetten.
Minder brandstofverbruik en slijtagen op de vooras.

Dit is geen sper hé . Als je sper op de ford hebt zal je die binnen ergens met een schakelaar per as moeten kunnen opzetten en ook je tussenbak zodat je de hem vierkant kunt sperren .

Dus met de vrijloopnaven in lock zou hij niet mogen vringen want je dif zal zijn werk nog altijd doen .

Als ik mijn automatische 4x4 inschakel van men suburban(2008) rijd hij ook wel iets minder soepel dan 2x4 .

Ik zou in ieder geval zo niet direct kunnen zeggen wat het probleem zou kunnen zijn.

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2013 23:21 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
guido schreef:
hein schreef:
Als ik de locks voor niet om zet en ik doe de 4x4 aan gebeurt er niks


Wat jij bedoelt zijn volgens mij de vrijloopnavan die er voor zorgen als ze vrij staan dat je steekassen niet mee draaien en als hij lock staat ze wel mee draaien en ook 4x4 kunt zetten.
Minder brandstofverbruik en slijtagen op de vooras.

Dit is geen sper hé . Als je sper op de ford hebt zal je die binnen ergens met een schakelaar per as moeten kunnen opzetten en ook je tussenbak zodat je de hem vierkant kunt sperren .

Dus met de vrijloopnaven in lock zou hij niet mogen vringen want je dif zal zijn werk nog altijd doen .

Als ik mijn automatische 4x4 inschakel van men suburban(2008) rijd hij ook wel iets minder soepel dan 2x4 .

Ik zou in ieder geval zo niet direct kunnen zeggen wat het probleem zou kunnen zijn.

mvg Guy


Dat bedoel ik ook.
Als ik de wielen lock en rij niet in 4x4 heb ik nergens last van.
Dit doe ik alleen in de winter omdat ik dan vaker gebruik maak van 4x4 en hoef ik niet steeds naar buiten om de locks om te zetten

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2013 23:23 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
hein schreef:
DutchYellowRam schreef:
Jij hebt vast de luxe versie. Ik snap ook niet echt waarom ford dat zo heeft.
Laatst reed er een F250 vast in de bagger. Moesten ze eerst uitstappen om dat bij de voorwielen om te draaien :laughing6: :laughing6:


Daarom heb ik ze in de winter gewoon al gelockt.
Hoe zit zoiets bij jou Roel



Gewoon het knopje omzetten en dat is het. Ik heb een laramie, de goedkopere uitvoeringen hebben geloof ik een floor shifter

Afbeelding

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2013 23:26 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
Jij hoeft geen vrijloop naven te locken op de vooras.
Dat doet hij vanzelf ?

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2013 23:31 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Ik hoef alleen het knopje te draaien.Naar 4HI kan geloof ik rijdend tot 80km/h. Hebben ze wel eens vertelt maar ik zet hem altijd stil.
naar 4LO moet het stuur recht staan en bak in neutraal.

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2013 23:36 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Ik kan hem ook al rijdend in de 4HI zetten. Heb automatische vrijloopnaven in men as zitten. Werkt via vacuum. Als ik 2HI inschakel dan valt het vacuum weg en loopt men hele vooras vrij.

Hoef dus nooit uit te stappen want meestal als je uit moet stappen ben je al te laat :D :D

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 16:12 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma nov 16, 2009 12:58
Berichten: 12
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Idd, ik vraag er nu pas naar. dit omdat ik altijd op de weg rijd en in principe 4x4 niet nodig heb. maar het gebibber baart me zorgen en dus vraag ik hoe het systeem precies werkt. hij gaat volgende week naar binnen voor revisie van de verstuivers en EGR klep, nalopen van de turbo. dan wil ik ook meteen dat de aandrijflijn klopt en goed is.

En jawel, ik heb genoeg kennis om te sleutelen...

Ik heb op mijn voorwielen de lockers zitten met optie "Lock" of "Aut". ik begrijp dus dat dit alleen voor het koppelen van de voorste steekassen is. ik heb ze altijd op aut staan.
Dat schakelen naar 4Hi onder het rijden heet " shift on the fly", staat zelfs in het boekje, tot max 55 miles per hour.

Met bibberen bedoel ik echt bibberen. vooral de achterkant van de auto voelt alsof hij bibbert. en nee, het voelt niet alsof je band in onbalans is.

Ik zal eens naar de olie in de achteras kijken, bedankt voor de tip.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 18:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
minime schreef:
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Idd, ik vraag er nu pas naar. dit omdat ik altijd op de weg rijd en in principe 4x4 niet nodig heb. maar het gebibber baart me zorgen en dus vraag ik hoe het systeem precies werkt. hij gaat volgende week naar binnen voor revisie van de verstuivers en EGR klep, nalopen van de turbo. dan wil ik ook meteen dat de aandrijflijn klopt en goed is.

En jawel, ik heb genoeg kennis om te sleutelen...

Ik heb op mijn voorwielen de lockers zitten met optie "Lock" of "Aut". ik begrijp dus dat dit alleen voor het koppelen van de voorste steekassen is. ik heb ze altijd op aut staan.
Dat schakelen naar 4Hi onder het rijden heet " shift on the fly", staat zelfs in het boekje, tot max 55 miles per hour.

Met bibberen bedoel ik echt bibberen. vooral de achterkant van de auto voelt alsof hij bibbert. en nee, het voelt niet alsof je band in onbalans is.

Ik zal eens naar de olie in de achteras kijken, bedankt voor de tip.


Het bibberen op de achteras is dit enkel als je hem 4x4 zet?

Misschien is er iets mis met je tussenbak.

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 18:43 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma nov 16, 2009 12:58
Berichten: 12
nope, ik rijd altijd in 4x2, met de voorwielen in "aut", dus losgekoppeld van de assen, daarom snap ik t ook niet... Als we de achterkant opkrikken en de wielen met de hand bewegen lijkt differentieel werking goed.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 20:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
minime schreef:
nope, ik rijd altijd in 4x2, met de voorwielen in "aut", dus losgekoppeld van de assen, daarom snap ik t ook niet... Als we de achterkant opkrikken en de wielen met de hand bewegen lijkt differentieel werking goed.


kan misschien zijn dat het in je cardanas zit die uit ballans is of misschien zit het in je automaat.

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 20:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 14, 2011 15:29
Berichten: 842
Woonplaats: elburg????
minime schreef:
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Idd, ik vraag er nu pas naar. dit omdat ik altijd op de weg rijd en in principe 4x4 niet nodig heb. maar het gebibber baart me zorgen en dus vraag ik hoe het systeem precies werkt. hij gaat volgende week naar binnen voor revisie van de verstuivers en EGR klep, nalopen van de turbo. dan wil ik ook meteen dat de aandrijflijn klopt en goed is.

En jawel, ik heb genoeg kennis om te sleutelen...

Ik heb op mijn voorwielen de lockers zitten met optie "Lock" of "Aut". ik begrijp dus dat dit alleen voor het koppelen van de voorste steekassen is. ik heb ze altijd op aut staan.
Dat schakelen naar 4Hi onder het rijden heet " shift on the fly", staat zelfs in het boekje, tot max 55 miles per hour.

Met bibberen bedoel ik echt bibberen. vooral de achterkant van de auto voelt alsof hij bibbert. en nee, het voelt niet alsof je band in onbalans is.

Ik zal eens naar de olie in de achteras kijken, bedankt voor de tip.


viewtopic.php?f=3&t=11412&hilit=bult+op+de+band

_________________
Doe waij seg, dan liej niet! Gr. Kees

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 22:41 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
guido schreef:
hein schreef:
Als ik de locks voor niet om zet en ik doe de 4x4 aan gebeurt er niks


Wat jij bedoelt zijn volgens mij de vrijloopnavan die er voor zorgen als ze vrij staan dat je steekassen niet mee draaien en als hij lock staat ze wel mee draaien en ook 4x4 kunt zetten.
Minder brandstofverbruik en slijtagen op de vooras.

mvg Guy

Aha, dus zo gebruik ik de fourweeldrive. :roll:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 22:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
als je in 2x4 staat mag je voor cardan niet meedraaien....doet ie dat wel,dan betekent dat dat je hubs (lockers) niet ontkoppelen,...men gaat er van uit dat ze meestal niet meteen loskoppelen zodra je de knop omzet,..het heeft een minuutje tijd nodig of rij iets achteruit.

blijven ze gelockt dan moet je je hubs een service beurt geven.beetje nieuw vet erin en zorgen dat alles soepel beweegt.(p.s auto hubs zien er anders uit als de video,er is er een met auto hubs maar die kan ik ff niet zo gauw vinden.
https://www.youtube.com/watch?v=5XNFm4NWxaw

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 69 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling