USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Ford...Built to Fly
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=12922
Pagina 1 van 4

Auteur:  Schippersvrouw [ ma okt 31, 2011 14:54 ]
Berichttitel:  Ford...Built to Fly

Eindelijk weer internet in bereik. Straks eerst eens even het forum weer doorspitten en alles lezen...maar deze beelden wilde ik jullie niet onthouden. Ford...as light as a fether :D :D :D :D

Helemaal klaar voor zijn eerste vlucht
Afbeelding
Afbeelding

En daar gaan we!! (klikken voor de video)
Afbeelding

En op 8 seconden...Katcheng! (klikken voor de video)
Afbeelding

Hoe hoog? Juist zo hoog...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even over de stuurhut heen :D
Afbeelding

En zo'n sterke man heb ik nou :D :D , met 1 handje in de lucht houden 8)
Afbeelding

Bijna op zijn private spot
Afbeelding

And the eagle has landed!
Afbeelding
Afbeelding

En zo vliegen al onze auto's van de wal naar het schip. Als we vandaag in Rotterdam gaan laden, gaan we morgen op het Amsterdam Rijnkanaal ermee pronken! :D :D :D

Auteur:  battie [ ma okt 31, 2011 15:46 ]
Berichttitel:  Re: Ford...Built to Fly

mooie fototjes :)

Auteur:  moly [ ma okt 31, 2011 17:06 ]
Berichttitel:  Re: Ford...Built to Fly

kicke foto,s
wel hopen dat de kwaliteit van je velgen goed is :shock: :shock:

Auteur:  hein [ ma okt 31, 2011 17:50 ]
Berichttitel:  Re: Ford...Built to Fly

Ziet er leuk uit.

Is dat wel goed voor de velgen daaraan op hijsen.
Zou het zelf niet zo doen

Auteur:  Floris [ ma okt 31, 2011 18:15 ]
Berichttitel:  Re: Ford...Built to Fly

Mooie beelden, en hij hangt wel lekker in balans. :wink:

Auteur:  maartensmit [ ma okt 31, 2011 20:11 ]
Berichttitel:  Re: Ford...Built to Fly

WTF! ik zou dit ook niet never doen, eerder op een plateau rijden en dat ophijsen...

Auteur:  maartensmit [ ma okt 31, 2011 20:11 ]
Berichttitel:  Re: Ford...Built to Fly

WTF! ik zou dit ook niet never doen, eerder op een plateau rijden en dat ophijsen...

Auteur:  h.o dually [ ma okt 31, 2011 20:21 ]
Berichttitel:  Re: Ford...Built to Fly

maakt geen reet uit je wielen hebben meer te lijden met snel door een rotonde rijden dan zo het hijsen van de auto

door de middelpuntvliedendekracht op een snel gereden rotonde komen er krachte op je velgen daar heb je geen voostelling van dan is dit echt peanuts

Auteur:  T-Bob [ ma okt 31, 2011 20:36 ]
Berichttitel:  Re: Ford...Built to Fly

Ik ben benieuwd hoe de truck uitziet achter een half jaar, als hij met die riemen
Iedere keer op en af de boot wordt gehesen.
Dan zal hij wel vol met krassen en vegen zitten.

Auteur:  freddy [ ma okt 31, 2011 20:58 ]
Berichttitel:  Re: Ford...Built to Fly

Een goede vaart dan maar.

Auteur:  ThA CoPyCaT© [ ma okt 31, 2011 21:19 ]
Berichttitel:  Re: Ford...Built to Fly

Spannende foto's. Komen die banden niet tegen de (achter)schermen aan tijdens het takelen?

Auteur:  bennyke [ ma okt 31, 2011 22:15 ]
Berichttitel:  Re: Ford...Built to Fly

de haak aan het sleepoog maken :shock: :shock: :roll: :roll: is da nie gemakkelijker :blackeye: :blackeye: :blackeye: :blackeye:

Auteur:  Ton de Draaier [ di nov 01, 2011 7:48 ]
Berichttitel:  Re: Ford...Built to Fly

Goedemorgen Chantal. :) Mooi gedaan! Ik sluit me aan bij Henri; die wielen hebben meer te lijden op de weg. Rem maar es flink; dán heb je krachten! zo op de foto te zien is dat hijsjuk breed genoeg. Wat ik me wel afvraag is, of de lassen van dat hijsjuk erop berekend zijn en of ze goed doorgelast zijn.

Auteur:  willem-2 [ di nov 01, 2011 10:49 ]
Berichttitel:  Re: Ford...Built to Fly

Ton de Draaier schreef:
Wat ik me wel afvraag is, of de lassen van dat hijsjuk erop berekend zijn en of ze goed doorgelast zijn.


Dat denk ik wel Ton, zo'n evenaar is fabrieksmatig gemaakt en daar zijn sterkte en krachten berekeningen op los gelaten + een certificaat en de jaarlijkse keuring. Als ondernemer ben je gewoon verplicht dit te laten doen en de scheepsvaartinspectie herinnerd je hier wel aan.

Auteur:  Schippersvrouw [ do nov 03, 2011 0:10 ]
Berichttitel:  Re: Ford...Built to Fly

Als de velgen stevig genoeg zijn om de auto aan te kunnen kunnen ze dit ook hebben. Wij hebben met al onze auto's nooit problemen gehad. De hijsbanden gaan altijd breed erdoorheen zodat ze altijd 1/4 van de velgen vast hebben. Er zijn ook banden met haken eraan voor stalen velgen en daar gaat het vaak mis, omdat het gewicht op een klein punt hangt. De hijsbanden zijn per stuk berekend op een kracht van 800 kg per stuk. Met zijn vieren hijsen ze zonder enig probleem 3200 kg. De evenaar erboven is gelast op 3 ton en is 3 meter breed. Deze hebben we speciaal laten maken omdat manlief bij de bouw van het schip en de bestelling van de evenaar de plannen had voor een q7. ( Juist ja...heel slecht plan)...

Ik vond het vroeger altijd eng om de auto in de kraan te zien hangen. Vandaag met eraf zetten hebben we de kraan maximaal uitgeschoven tot 22 meter. Je zien de kraan wel buigen, maar dat is normaal. Ik moest de heren zelf toeroepen om de truck eindelijk eens op zijn wieltjes te zetten, omdat ze een hele show ervan aan het maken waren. Maar we weten nu wel wat de kraan kan met de Ford erin.

De evenaar is breed genoeg zodat de banden nergens raken, maar inderdaad krassen ed krijg je toch wel. Hij stond nog geen 24 uur voor de deur van ons huis en een geinponem had zijn sleutel al over klep laten gaan. Sticker is beschadigd omdat iemand zijn auto deur ertegen open gegooid heeft. Manlief heeft met uitparkeren uit een parkeervak naast de auto van één van de eigenaren van ons bevrachterskantoor een poging gedaan om de bumper van zijn auto mee te nemen (zijn conclusie : ford draait kut :D :D :D ) En last but not least ik heb in Dordrecht klem gezeten tegen een uitklappende spiegel van een werkbus, een streep plastic op de zijkant halverwege het arme Fordje. Allemaal balen natuurlijk, maar inderdaad, het is en blijft een werkauto die onder alle omstandigheden werkt...the bad ones (manlief achter het stuur en vervelende werkbussen die een straat blokkeren) and the good ones (ik aan het stuur en plankgas geven op de A17, speakers flink uittestend of lekker flaneren door de stad)

Maar hoe dan ook als grand total conclusie, zolang er goed opgelet wordt kan het hijsen weinig kwaad. Het geeft wel een flink publiek. Hij hangt supermooi in de kraan, volledig in balans. Beter als de Jeep, die hing altijd scheef. De kraan kan het aan en onze hartkleppen ook.
:D Ik ben benieuwd wie de Ford bij ons op dek zal spotten...

Pagina 1 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/