USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Triton V10
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=13693
Pagina 1 van 2

Auteur:  Rodder [ za jan 28, 2012 20:23 ]
Berichttitel:  Triton V10

Wij staat op het punt om een Damon Challenger camper te kopen.
Deze heeft een Ford 6,8 liter V10 Triton motor.
Ik heb echter geen ervaring met dit type motor. (wel V8)
Daarom wil ik vragen of er hier soms mensen zijn die goede/slechte info voor me hebben.

Auteur:  T-Bob [ za jan 28, 2012 21:30 ]
Berichttitel:  Re: Triton V10

ik heb met een ford f450 10cil. benz. camper van cruiseamerika de C30 bj 2011, 3 weken rondgecruise in de usa.
En een woord niet kopen te weinig vermogen voor zo.n hok en zuip je de oren van de kop tussen 1 op1 en 1op3.
Kijk dan verder voor een diesel, hebben een veel hoger koppel met meer vermogen. :wink:

Auteur:  guido [ za jan 28, 2012 22:06 ]
Berichttitel:  Re: Triton V10

ik heb een 2maand geleden een ford e350 camper van 97 gekocht met een powerstroke 7,3turbo diesel.

die heeft power en koppel genoeg.

mvg Guy

Auteur:  Rodder [ do feb 02, 2012 18:20 ]
Berichttitel:  Re: Triton V10

Wij zijn niet van plan om grote afstanden te doen met deze camper.
Veel verder dan in een straal van +/- 200 km.zullen we wel niet komen.
Ik heb me laten wijsmaken,dat motorhomes die naar europa komen,een ander verzet hebben.
Misschien dat het eventueele gebrek aan power hiermee opgelost is.
Dat het verbruik hoog is...tja,die dingen wegen dan ook iets van een 7 ton en zijn niet gestroomlijnd.
De motor draaid op gas en benzine.
We hebben vanmiddag voor het eerst de mh. van binnen kunnen bekijken.
Bij het starten viel me op dat het lichtje ''check engine soon'' of zo iets in die aard,bleef branden. (geel lichtje)
De motor starte slecht,misschien door de kou. (was -2)
Vond het wel raar dat de verkoper de motor niet liet warm draaien.
Kunnen foutcodes opgeroepen worden,zoals bij een Dodge Ram. (driemaal kontakt aan en uit)

Auteur:  wodan [ do feb 02, 2012 18:55 ]
Berichttitel:  Re: Triton V10

Check engine kan zijn op gas omdat ie te arm draait.
Foutcodes uitlezen VOORDAT je zulks koopt...
Als je getik hoort eenmaal dat ie op temp is, laten staan.

Auteur:  RickyV8 [ do feb 02, 2012 19:01 ]
Berichttitel:  Re: Triton V10

Ik zou zo'n ding echt niet op benzine willen (mijn mening dus zeker geen feit :wink: )

Auteur:  Rodder [ do feb 02, 2012 21:56 ]
Berichttitel:  Re: Triton V10

RickyV8 schreef:
Ik zou zo'n ding echt niet op benzine willen (mijn mening dus zeker geen feit :wink: )


Wel,bij mij is het net andersom,ik ben anti diesel.
Dus,ik begrijp Uw standpunt.

Auteur:  wodan [ do feb 02, 2012 22:34 ]
Berichttitel:  Re: Triton V10

@Rodder: Voor korte ritjes en dagdagelijks vervoer, volledig mee eens.
Voor langere afstanden en zeker als je lading wilt trekken: Diesel rules.

Auteur:  Rodder [ do feb 02, 2012 22:52 ]
Berichttitel:  Re: Triton V10

Voor de discusie benzine/mazout zouden we beter een nieuw topic openen,ik denk dat deze heeeel lang kan worden. :wink:
Maar nu weet ik nog altijd niet hoe die foutcode kan uitgelezen worden.
Ja,natuurlijk bij een dealer die de apparatuur hiervoor heeft,maar kan deze code door bv. driemaal het kontakt aan en uit te zetten niet
op het display tevoorschijn gebracht worden?

Auteur:  wodan [ do feb 02, 2012 23:12 ]
Berichttitel:  Re: Triton V10

Als je echt interesse hebt in die wagen, koop een universele ODBII code scanner op Ebay.
Dan zijt ge snel gesteld en zeker dat ALLE codes worden weergegeven.

Auteur:  Rodder [ do feb 02, 2012 23:27 ]
Berichttitel:  Re: Triton V10

De interesse is heel groot.
Maar het gaat om een groot bedrag.
Morgen heb ik een nieuwe afspraak met de verkoper,dan moeten we beslissen om te kopen of niet.

Auteur:  RiverSide [ vr feb 03, 2012 0:01 ]
Berichttitel:  Re: Triton V10

ben zelf ook zeer lange tijd op zoek geweest naar een v10.
dan op lpg ombouwen,...kon er geen vinden met dusdanig weinig mijlen/km op de klok.
Je weet dat je een keer aan de beurt bent om de klepzetels te vervangen voor geharde klepzetels.
diesel is 2x zo duur als lpg dus maakt eigenlijk niks uit.Bovendien ben je met een diesel op den duur ook aan de beurt met een olie koeler en vaak ook een egr koeler,...en als je te lang wacht koppakkingen,...das stuk duurder dan een lpg setje.

rij nu diesel en tank elke week +/- 170,= euri.. :shock: maar jah dat weet je als je zo,n ding rijdt,klaag er ook niet over hoor.
Welke lpg installatie zit erin?
Als je problemen hebt vraag naar vincent bij ABK autogas in alkmaar.Dat is een tovenaar vooral met BRC installaties.
Prins etc kan ie ook herschrijven.Ze kunnen daar ook uitlezen.

fout codes,..sorry daar kan ik je niet mee helpen,...maar voordat je een pak geld op de toonbank legt,laat dan in ieder geval de boel ff uitlezen,een flinke proefrit kan ook geen kwaad.Tikken in de motor kan ook uitlaatspruitstuk zijn,..Uitlaat gassen onstnappen dan via de pakking,de bouten willen wel eens afbreken.Maar dat is een easy Fix.
Een bepaalt risico loop je altijd,...veel succes.

Auteur:  Rodder [ vr feb 03, 2012 1:00 ]
Berichttitel:  Re: Triton V10

De camper heeft 4800 miles op de teller staan.
Welk type lpg er gemonteerd is weet ik nog niet.
Wel dat het een dubbele installatie zou zijn.(één voor elke cillinderkant)
Er zit ook een oliedruppelaar.
Een proefrit is momenteel niet mogelijk.(toch niet wettelijk)
De wagen staat reeds geruime tijd stil,en is niet meer gekeurd of verzekerd.
Van een tik in de motor is geen sprake.
Morgen de mh. nog eens starten,en laten warm draaien.
Ook langs binnen die bak over de motor eens wegnemen,zodat ik de motor kan zien.
Oja,nog een vraagje : weet er iemand welke soort motorolie in deze Ford mag?

Auteur:  guido [ vr feb 03, 2012 8:10 ]
Berichttitel:  Re: Triton V10

http://www.2dehands.be/caravans-kampere ... s-kamperen

ik had hem al zien staan.

ik ben zelf lang op zoek geweest naar een amerikaanse camper en heb er dus 2 maand geleden 1 gekocht.

ik heb wel iets kleiner en goedkoper gekocht dan deze kan je niet vergelijken.
mvg Guy

Auteur:  RiverSide [ vr feb 03, 2012 8:38 ]
Berichttitel:  Re: Triton V10

zie hier...apart v10 forum

http://www.ford-trucks.com/forums/forum49/

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/