Het is nu zo jul 20, 2025 0:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 15:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 9:43
Berichten: 87
Oke, het is dus zo ver gisteren is het nieuwe plan goedgekeurd voor de oldtimer belasting.
alles wat 40 jaar oud is blijft belasting vrij.
voor de Benzine auto's komt een overgangsregeling is de auto in 2014 26 jaar of ouder dan betaal je maar een kwart van de belasting tot max van 120 per kwartaal. (handig voor al die VVD-ers die toch hele exclusieve oldtimers rijden van 100 den jaren oud)
Voor LPG en Diesel geld dit niet wel als je je omgebouwde LPG terug in orginele (benzine) staat brengt (dit was toch een milieu issu????).
Mede door deze nieuwe regeling moeten wij onze Ford F250 UIT 1986 (niet komen met gelul over niewtimers want wij rijden hem recreatief) te koop aanbieden dit gaat ons erg aan het hart aangezien hij ook dienst deed als camper met de unit erop.
:idea: HEEFT IEMAND NOG EEN HELDER IDEE WAT WE KUNNEN DOEN OM ONZE AUTO TOCH TE BLIJVEN RIJDEN? :idea:
(geen bijdehante antwoorden graag :( ).
hebben al zitten denken aan omzetten naar camper kenteken maar dan kun je er zonder unit weer niet mee rijden lijkt me.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 17:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 05, 2011 15:15
Berichten: 180
Woonplaats: Vlakbij Apeldoorn...
Ik weet niet of keuren naar vrachtwagen een optie is. Ik betaal 72 euries per kwartaal.

Buffel schreef:
Oke, het is dus zo ver gisteren is het nieuwe plan goedgekeurd voor de oldtimer belasting.
alles wat 40 jaar oud is blijft belasting vrij.
voor de Benzine auto's komt een overgangsregeling is de auto in 2014 26 jaar of ouder dan betaal je maar een kwart van de belasting tot max van 120 per kwartaal. (handig voor al die VVD-ers die toch hele exclusieve oldtimers rijden van 100 den jaren oud)
Voor LPG en Diesel geld dit niet wel als je je omgebouwde LPG terug in orginele (benzine) staat brengt (dit was toch een milieu issu????).
Mede door deze nieuwe regeling moeten wij onze Ford F250 UIT 1986 (niet komen met gelul over niewtimers want wij rijden hem recreatief) te koop aanbieden dit gaat ons erg aan het hart aangezien hij ook dienst deed als camper met de unit erop.
:idea: HEEFT IEMAND NOG EEN HELDER IDEE WAT WE KUNNEN DOEN OM ONZE AUTO TOCH TE BLIJVEN RIJDEN? :idea:
(geen bijdehante antwoorden graag :( ).
hebben al zitten denken aan omzetten naar camper kenteken maar dan kun je er zonder unit weer niet mee rijden lijkt me.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 18:38 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Ja kijken naar de optie omkeuren naar vrachtwagen :roll:
en verkopen wordt moeilijk of het moet gaan voor de oud ijzer prijs :cry:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 19:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 9:43
Berichten: 87
bluebie schreef:
Ik weet niet of keuren naar vrachtwagen een optie is. Ik betaal 72 euries per kwartaal.

Buffel schreef:
Oke, het is dus zo ver gisteren is het nieuwe plan goedgekeurd voor de oldtimer belasting.
alles wat 40 jaar oud is blijft belasting vrij.
voor de Benzine auto's komt een overgangsregeling is de auto in 2014 26 jaar of ouder dan betaal je maar een kwart van de belasting tot max van 120 per kwartaal. (handig voor al die VVD-ers die toch hele exclusieve oldtimers rijden van 100 den jaren oud)
Voor LPG en Diesel geld dit niet wel als je je omgebouwde LPG terug in orginele (benzine) staat brengt (dit was toch een milieu issu????).
Mede door deze nieuwe regeling moeten wij onze Ford F250 UIT 1986 (niet komen met gelul over niewtimers want wij rijden hem recreatief) te koop aanbieden dit gaat ons erg aan het hart aangezien hij ook dienst deed als camper met de unit erop.
:idea: HEEFT IEMAND NOG EEN HELDER IDEE WAT WE KUNNEN DOEN OM ONZE AUTO TOCH TE BLIJVEN RIJDEN? :idea:
(geen bijdehante antwoorden graag :( ).
hebben al zitten denken aan omzetten naar camper kenteken maar dan kun je er zonder unit weer niet mee rijden lijkt me.


Oke om keuren naar vrachtwagen..... en dan moet je dus je vrachtwagenrijbewijs halen?
En moet je auto dan nog aan speciale dingen voldoen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 19:19 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Buffel schreef:
bluebie schreef:
Ik weet niet of keuren naar vrachtwagen een optie is. Ik betaal 72 euries per kwartaal.

Buffel schreef:
Oke, het is dus zo ver gisteren is het nieuwe plan goedgekeurd voor de oldtimer belasting.
alles wat 40 jaar oud is blijft belasting vrij.
voor de Benzine auto's komt een overgangsregeling is de auto in 2014 26 jaar of ouder dan betaal je maar een kwart van de belasting tot max van 120 per kwartaal. (handig voor al die VVD-ers die toch hele exclusieve oldtimers rijden van 100 den jaren oud)
Voor LPG en Diesel geld dit niet wel als je je omgebouwde LPG terug in orginele (benzine) staat brengt (dit was toch een milieu issu????).
Mede door deze nieuwe regeling moeten wij onze Ford F250 UIT 1986 (niet komen met gelul over niewtimers want wij rijden hem recreatief) te koop aanbieden dit gaat ons erg aan het hart aangezien hij ook dienst deed als camper met de unit erop.
:idea: HEEFT IEMAND NOG EEN HELDER IDEE WAT WE KUNNEN DOEN OM ONZE AUTO TOCH TE BLIJVEN RIJDEN? :idea:
(geen bijdehante antwoorden graag :( ).
hebben al zitten denken aan omzetten naar camper kenteken maar dan kun je er zonder unit weer niet mee rijden lijkt me.


Oke om keuren naar vrachtwagen..... en dan moet je dus je vrachtwagenrijbewijs halen?
En moet je auto dan nog aan speciale dingen voldoen?



€1475,- dat is ook te overzien :wink:
http://www.camperrijbewijs.nl/

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 19:22 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Het wetsvoorstel is nog niet goedgekeurd door de Tweede Kamer. Zal waarschijnlijk er wel doorheen komen, maar is dus nog niet definitief.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 19:22 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za feb 27, 2010 21:36
Berichten: 848
Woonplaats: bladel
onderrijbeveiliging( stootbalk achter). snelheidsbegrenzer verplicht vanaf bouwjaar 1986 meen ik.
apk valt in een andere categorie dus wordt ook duurder.
kortom ook allemaal kut.
misschien is nog de beste optie om belg te worden. lichte vracht en je mag gewoon met een huif erop rijden met een belgies nummerplaatje.

_________________
DODGE OR DIE


Laatst bijgewerkt door torque monster op do apr 25, 2013 21:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 19:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 05, 2011 15:15
Berichten: 180
Woonplaats: Vlakbij Apeldoorn...
Nee, tenzij je er ook nog mee wil rijden...

Bij mij kwamen er van die markeerlichtjes aan de zijkant, die van jou is ook lang dus dat zal ook moeten. Ik dacht niet dat jij een snelheidsbegrenzer moet plaatsen, da's pas later ingevoerd. Tachograaf is ook niet verplicht.

Buffel schreef:
Oke om keuren naar vrachtwagen..... en dan moet je dus je vrachtwagenrijbewijs halen?
En moet je auto dan nog aan speciale dingen voldoen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 19:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 9:43
Berichten: 87
bluebie schreef:
Nee, tenzij je er ook nog mee wil rijden...

Bij mij kwamen er van die markeerlichtjes aan de zijkant, die van jou is ook lang dus dat zal ook moeten. Ik dacht niet dat jij een snelheidsbegrenzer moet plaatsen, da's pas later ingevoerd. Tachograaf is ook niet verplicht.

Buffel schreef:
Oke om keuren naar vrachtwagen..... en dan moet je dus je vrachtwagenrijbewijs halen?
En moet je auto dan nog aan speciale dingen voldoen?


Lees net op politiesite
Met je rijbewijs B mag je een lichte vrachtauto besturen met een max. TTM van 3500 kg.
Dit gaat om de gewichten die op het kentekenbewijs vermeld staan.
Overschrijding van deze TTM zou een bekeuring op kunnen leveren voor overbelading, ongeacht wat voor rijbewijs iemand heeft.
Overbelading is iets voertuigtechnisch en niet rijbewijstechtnisch


Onze auto heeft ledig gewicht van 2550 en laadvermogen van 950 dus das dan samen tataaaddaaa of denk ik nou te simpel?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 20:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 29, 2010 18:37
Berichten: 438
Woonplaats: Klazienaveen(Z.O. Drenthe)
rijd je op LPG/benzine/diesel?

ik zit met het zelfde (zoals wel meer hier er mee zitten denk ik)

mijn suburban uit 84 staat dus op kenteken op LPG wat dus inhoud dat ik begin 2014 volle pond belasting zou moeten betalen.
en met een ledig gewicht van 2570kg is dat nog wel wat. dus als dit er door komt gaat bij mij de LPG er af. zorgen dat ik weer Benzine op kenteken krijg.
en dan kom je in aanmerking voor het kwart tarief. ik heb uitgerekend dat ik in brandstof alleen dan per jaar 500euro duurder uit ben maar dan kan ik men auto wel houden. komen de kosten van terug zetten nara benzine en de belasting dan ook nog bij.

de kwart tarief regeling zou max 120euro per jaar zijn maar dan mag je niet rijden in de maanden Dec/Jan/Feb
moet je auto wel op benzine lopen.
owja en dat hele milieu kwestie klopt geen fuck van maar dat was vanaf het begin al wel bekend dacht ik.

_________________
Jesse


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 20:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 02, 2011 23:58
Berichten: 53
Woonplaats: Zuid-West Brabant
Noto schreef:

de kwart tarief regeling zou max 120euro per jaar zijn maar dan mag je niet rijden in de maanden Dec/Jan/Feb
moet je auto wel op benzine lopen.
owja en dat hele milieu kwestie klopt geen fuck van maar dat was vanaf het begin al wel bekend dacht ik.



Max €120 per kwartaal of per jaar? Ik denk per kwartaal maar hopelijk zit ik abuis.

_________________
2007 Mustang conv V6 X-charged
2005 Ram QC SRT10 (DD)
1992 GMC Typhoon
1991 GMC Syclone
1987 Mustang 5.4 tt
1986 Mustang conv V6 SC
1979 Mustang FB
1979 Mustang Pace Car
1971 Shelbyeuropa GT350
1971 Mustang Mach1
1971 Mustang conv
1952 GMC PU lwb


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 20:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 29, 2010 18:37
Berichten: 438
Woonplaats: Klazienaveen(Z.O. Drenthe)
ze zeggen overal max 120euro per jaar

_________________
Jesse


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 20:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 9:43
Berichten: 87
Onze is een Diesel dus behalve naar vrachtwagen om keuren kunnen we er helemaal niets mee.

Maar wie heeft hier nou z'n pick-up echt op vrachtwagen kenteken staan en hoe gaat dat nou in z'n werk en mag je nou wel of niet met een B rijbewijs rijden als het totale gewicht onder de 3500 kilo blijft.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 21:00 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Voor een vrachtwagen moet je een vrachtwagen rijbenwijs hebben, niks meer als logies lijkt mij :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2013 21:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 15:56
Berichten: 119
Woonplaats: Achterveld
Alle voertuigen boven het max gewicht van 3500kg zijn vrachtwagens dus moet je rijbewijs c hebben.
Het camperrijbewijs zo gezecht is tot een max van 7500kg totaal gewicht.
Ik heb mijn ford op vrachtwagen staan.
Het eigen gewicht van de auto is 3250kg ik mag 1250kg laden dus dat is een totaal van 4500kg. Dus rijbewijs C
Hier in nederland kun je als partucelier vrij stelling krijgen op de taco plicht. Echter in duitsland bijvoorbeeld ben je die wel verplicht er in te hebben en te gebruiken.
De begrenzer is moet er in zitten bij het om keuren naar vrachtwagen daar na word er niet meer op gecontroleerd.
gr willem


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling