de orgineele gele motocraft koelvloeistof bevat silicaten die het inwendige water cirquit beschermt tegen roest en cavitatie etc.
Dezelfde silicaten zijn er waarschijnlijk oorzaak van dat de olie koelers van de 6.0 powerstroke diesels langzaam dicht slibben.omdat ze de hoge temperaturen van de egr koeler niet aan kunnen.
Ik spit dagelijks de usa forums door en het merendeel van de forum leden hebben de gold crap eruit gehaald en vervangen voor de rode CAT 1 ELC
Dit kan niet zomaar je moet het systeem chemish spoelen en wel met restore en restore+.
restore is voor het reinigen van silicaten die zich aan de wanden hebben gevestigd.Restore + is voor de roest/kalk etc etc.
LET OP!.....het spoelen met chemicaliën verwijderd een hoop kleine los zittende deeltjes etc,.je loopt natuurlijk risico dat de vervuiling alsnog een deel van je oliekoeler besmet.
om dit tegen te gaan moet je backflushen....dit kan via een passage boven op het oliefilter huis.
Ik heb het hele proces doorlopen en heb een een ECT/EOT van 184/190 bij 65 miles. de druk in het koelsysteem blijft netjes ruim onder de 15 PSI...ik heb ook een coolant filter geinstaleerd....weer een zorg minder
De ECT/EOT waardes kun je aflezen met een edge insight cts..erg handig ding....meten is weten.
voor diegene die de flush procedure wil nalezen in het engels,...bij deze de link.
http://home.comcast.net/~lyon.family1/t ... 20v1-0.pdfWorden er ook jaren genoemd wanneer het mis kan gaan of hoe lang het duurt.
Er zullen vast ook gevallen zijn dat het zonder al die extra's en spoelen ook prima werkt