Het is nu do jul 17, 2025 19:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 22, 2012 21:40 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo nov 21, 2012 21:46
Berichten: 4
Kan iemand uitleggen hoe de "dubbele" tank van een 1977 Ford F150 functioneert?

Morgen kan ik na lang wachten mijn 1977 F150 ophalen.
Ik vraag mij alleen af hoe de werking is van de dubbele tank.

De F150 Ranger XLT heeft twee tank aansluitingen aan de linker kant.
Komen deze beide op 1 tank uit of op twee verschillende?
Zijn deze gekoppeld? Pompt tank 2 naar pomp 1? Of gaan beide direct naar de carb? Moet je dat zelf schakelen? Hoe kun je de stand van beide Tanks aflezen op het dashboard?
Hoe te tanken, beide volgooien?

Veel vragen en hopelijk een simpel antwoord....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 22, 2012 21:48 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Stel je eerst even voor in de welkom topic :!: :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 22, 2012 21:57 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
skamoto schreef:
Kan iemand uitleggen hoe de "dubbele" tank van een 1977 Ford F150 functioneert?

Morgen kan ik na lang wachten mijn 1977 F150 ophalen.
Ik vraag mij alleen af hoe de werking is van de dubbele tank.

De F150 Ranger XLT heeft twee tank aansluitingen aan de linker kant.
Komen deze beide op 1 tank uit of op twee verschillende?
Zijn deze gekoppeld? Pompt tank 2 naar pomp 1? Of gaan beide direct naar de carb? Moet je dat zelf schakelen? Hoe kun je de stand van beide Tanks aflezen op het dashboard?
Hoe te tanken, beide volgooien?

Veel vragen en hopelijk een simpel antwoord....


Normaal zit er een schakelaar voor de tanks op je dash of onder je stoel en meestal werken ze niet meer, dus je kan maar 1 tank gebruiken, maar hoeft niet zo te zijn.

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 22, 2012 22:03 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo nov 21, 2012 21:46
Berichten: 4
Voorstellen heb ik gedaan!

Een schakelaar heb ik idd gezien, die zal dan voor de tanks zijn.
Wordt de inhoud van de tank die je gebruikt dan ook op het dashboard aangegeven (hoeveel de inhoud van de tank nog is)?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 22, 2012 22:09 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
skamoto schreef:
Voorstellen heb ik gedaan!

Een schakelaar heb ik idd gezien, die zal dan voor de tanks zijn.
Wordt de inhoud van de tank die je gebruikt dan ook op het dashboard aangegeven (hoeveel de inhoud van de tank nog is)?



:thumbup:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 22, 2012 23:16 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
skamoto schreef:
Voorstellen heb ik gedaan!

Een schakelaar heb ik idd gezien, die zal dan voor de tanks zijn.
Wordt de inhoud van de tank die je gebruikt dan ook op het dashboard aangegeven (hoeveel de inhoud van de tank nog is)?



Ook hier geld, normaal gesproken wel, maar is typisch wat in de loop der jaren kapot gaat en niet gerepareerd word, je mag al blij zijn als de meter Überhaupt werkt, ook met één tank :wink:

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 24, 2012 19:21 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo nov 21, 2012 21:46
Berichten: 4
Inmiddels een stapje verder, op het dashboard met een schakelaar voor de Fuel met de opties AUX en MAIN.
Hoe werke deze beide, is de MAIN de hoofdtank en de AUX een extra/reserve tank?
Is de rol/functie anders van deze tanken, gebruik je als je start bijvoorbeeld de MAIN of de AUX of mag dat niet uitmaken.

Vandaag ging starten op AUX niet erg succesvol en moet de starter hulp (spuitbus) eraan te pas komen....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 24, 2012 19:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 06, 2012 20:59
Berichten: 562
Woonplaats: Antwerpen
Als je de vertaling letterlijk neemt is main wel de hoofdtank en aux de extra tank

_________________
Lekker strak zwart met een tikkeltje chroom

GMC Sierra 1500, 4.8L , 2000

Grt, mon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2012 12:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 02, 2010 17:16
Berichten: 135
Woonplaats: Elsloo-limburg
skamoto schreef:
Kan iemand uitleggen hoe de "dubbele" tank van een 1977 Ford F150 functioneert?

Morgen kan ik na lang wachten mijn 1977 F150 ophalen.
Ik vraag mij alleen af hoe de werking is van de dubbele tank.

De F150 Ranger XLT heeft twee tank aansluitingen aan de linker kant.
Komen deze beide op 1 tank uit of op twee verschillende?
Zijn deze gekoppeld? Pompt tank 2 naar pomp 1? Of gaan beide direct naar de carb? Moet je dat zelf schakelen? Hoe kun je de stand van beide Tanks aflezen op het dashboard?
Hoe te tanken, beide volgooien?

Veel vragen en hopelijk een simpel antwoord....


Een buurman heeft ook een XLT-supercab '77.
Inderdaad 2 tanks, doch bij hem was de hoofdtank(voorste) er al uitgehaald. Wat je kunt doen: kijk eens onder de truck; zitten er 2 elektrische benzine pompen of één. Hier zat er nog maar een. -de aux- en een pomp, welke al was vervangen mét filter er voor.
Ik heb de sensor IN de aux-tank moeten repareren. Binnenin het blikkie was de voeler afgebroken. Helaas moet de gehele tank er dan wel uit, omdat de aansluiting niet zo is te bewerken.

De toevoer-vul- slangen waren erg poreus en zijn vervangen 40 euri.

De schakelaar op het dashboard is erg ingewikkeld zonder schema. Of deze ook de 'meterdraad'mee schakeld, weet ik nog steeds niet. Onder het chassis zou een groen-met witte streep draad moeten lopen. Voor achter meen ik groen-met oranje streep> deze gaan naar de gauges(meter) op het dashbaord.

Wellicht heb je hier iets aan.

groet,

wil (Sjaakské)

_________________
Daily Driver '69 Ford F100 360CUI
Hit the road Jack.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 27, 2012 18:59 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za sep 22, 2012 17:44
Berichten: 3
de main tank is die ,die in de lengterichting van de truck ligt voor de achteras.
de aux tank ligt midden achter, waar het reservewiel onder hangt.
net voor de achteras zit er een electrisch geschakelde 3weg klep welke bediend word door de aux/main schakelaar.
er zit normaal 1 benzinepomp op en deze is mechanisch en zit aan het blok.
mag normaal geen verschil maken uit welke tank je rijd of start.
benzinemeter hoort de stand van de gekozen tank aan te geven.
bijde tanken zijn ieder een kleine 80 liter.
bijde tanken hebben ieder een eigen vulopening.


andre


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling