skamoto schreef:
Kan iemand uitleggen hoe de "dubbele" tank van een 1977 Ford F150 functioneert?
Morgen kan ik na lang wachten mijn 1977 F150 ophalen.
Ik vraag mij alleen af hoe de werking is van de dubbele tank.
De F150 Ranger XLT heeft twee tank aansluitingen aan de linker kant.
Komen deze beide op 1 tank uit of op twee verschillende?
Zijn deze gekoppeld? Pompt tank 2 naar pomp 1? Of gaan beide direct naar de carb? Moet je dat zelf schakelen? Hoe kun je de stand van beide Tanks aflezen op het dashboard?
Hoe te tanken, beide volgooien?
Veel vragen en hopelijk een simpel antwoord....
Een buurman heeft ook een XLT-supercab '77.
Inderdaad 2 tanks, doch bij hem was de hoofdtank(voorste) er al uitgehaald. Wat je kunt doen: kijk eens onder de truck; zitten er 2 elektrische benzine pompen of één. Hier zat er nog maar een. -de aux- en een pomp, welke al was vervangen mét filter er voor.
Ik heb de sensor IN de aux-tank moeten repareren. Binnenin het blikkie was de voeler afgebroken. Helaas moet de gehele tank er dan wel uit, omdat de aansluiting niet zo is te bewerken.
De toevoer-vul- slangen waren erg poreus en zijn vervangen 40 euri.
De schakelaar op het dashboard is erg ingewikkeld zonder schema. Of deze ook de 'meterdraad'mee schakeld, weet ik nog steeds niet. Onder het chassis zou een groen-met witte streep draad moeten lopen. Voor achter meen ik groen-met oranje streep> deze gaan naar de gauges(meter) op het dashbaord.
Wellicht heb je hier iets aan.
groet,
wil (Sjaakské)