USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
schakelen https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=5657 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | v-man [ wo feb 24, 2010 0:05 ] |
Berichttitel: | schakelen |
Hoi iedereen, ben nieuwe hier en heb al direkt een vraagje. Heb al een tijdje last van,als ik op de autostrade heb gereden tegen 120km/u en kom dan van de autostrade af schakelde hij niet lekker meer. Het lijkt of hij in de overdrive blijft hangen daar de snelheid wel stijgt maar het toerental gaat tergend traag naar boven. Ben er dan mee naar de garage geweest en bleek er een solenoide in de boite stuk te zijn volgens de garagist en de foutcode die hij gaf. Zo gezegd zo gedaan,laten herstellen maar na een week heeft hij het soms terug,zelfde fout. Als ik de truck dan stil leg en s'morgens terug vertrek is er geen probleem. Ook niet als ik maar 100km/u rijd op de snelweg. Ben niet zeker natuurlijk of het wel met de snelheid te maken heeft maar toch iets met de snelweg denk ik. Lange tijd in overdrive rijden of zo. Heeft er hier iemand een gedacht over wat het zou kunnen zijn?? ![]() Alvast bedankt. v-man ![]() ps: ford f150 lariat 4x2 side step van 1998. heb mijn oog op een king ranch van 2005 laten vallen. ![]() ![]() Wie weet.........;lol |
Auteur: | bart [ wo feb 24, 2010 1:01 ] |
Berichttitel: | Re: schakelen |
Mssn ook even voorstellen in het welkom gedeelte ... Met jouw probleem kan ik u niet helpen ![]() |
Auteur: | v-man [ wo feb 24, 2010 1:06 ] |
Berichttitel: | Re: schakelen |
bart schreef: Mssn ook even voorstellen in het welkom gedeelte ... Met jouw probleem kan ik u niet helpen ![]() oeps sorry. v-man |
Auteur: | Hennie [ do feb 25, 2010 12:29 ] |
Berichttitel: | Re: schakelen |
die overdrive's van die jaren zijn idd slecht, dus het kan goed dat die inmiddels eruit ligt of bijna. Ik zelf kon die bakken nog geen 30.000km onder een auto houden ![]() als je bezig bent met een andere zou ik me d'r niet zo druk om maken, als je maar geen lange afstanden hard gaat rijden, want dan kom je waarschijnlijk maar met 1 versnelling thuis.. Hennie |
Auteur: | v-man [ do feb 25, 2010 18:26 ] |
Berichttitel: | Re: schakelen |
Hennie schreef: die overdrive's van die jaren zijn idd slecht, dus het kan goed dat die inmiddels eruit ligt of bijna. Ik zelf kon die bakken nog geen 30.000km onder een auto houden ![]() als je bezig bent met een andere zou ik me d'r niet zo druk om maken, als je maar geen lange afstanden hard gaat rijden, want dan kom je waarschijnlijk maar met 1 versnelling thuis.. Hennie Hoi Hennie, kan ik dan beter met de overdrive off blijven rijden verlopig? Alvast bedankt voor de reactie, Mvg, G. |
Auteur: | Hennie [ do feb 25, 2010 19:03 ] |
Berichttitel: | Re: schakelen |
ja dat zou ik doen, ik heb een mustang gehad met dezelfde bak en daar heb ik er 4 van versleten in 100.000km ![]() Hennie |
Auteur: | v-man [ do feb 25, 2010 20:14 ] |
Berichttitel: | Re: schakelen |
Hennie schreef: ja dat zou ik doen, ik heb een mustang gehad met dezelfde bak en daar heb ik er 4 van versleten in 100.000km ![]() Hennie raar,de mijne heeft reeds 190.000km maar ik zal waarschijnlijk wat rustiger rijden dan jij,lol ![]() Mijn garagist heeft me wel geleerd dat ik steeds de overdrive moet afzetten onder de 90km/u. Misschien dat dat wat geholpen heeft. Mvg, G. |
Auteur: | Hennie [ do feb 25, 2010 22:00 ] |
Berichttitel: | Re: schakelen |
Ja daar werd idd hard mee gereden, het grote probleem zit hem in de koeling,die schiet te kort als je echt hard rijdt. tijdig je olie verversen en af en toe eens een nieuw filter helpen ook wel. Hennie |
Auteur: | v-man [ vr feb 26, 2010 0:08 ] |
Berichttitel: | Re: schakelen |
Hennie schreef: Ja daar werd idd hard mee gereden, het grote probleem zit hem in de koeling,die schiet te kort als je echt hard rijdt. tijdig je olie verversen en af en toe eens een nieuw filter helpen ook wel. Hennie Had ook al zoiets met warmte gedacht.Boiteolie is net ververst en filter had hij de verkeerde besteld maar heeft hem wel grondig schoon gemaakt.Of het voldoende was??? Mvg, Guido |
Auteur: | Hennie [ vr maart 19, 2010 9:41 ] |
Berichttitel: | Re: schakelen |
met een beetje geluk wel! ![]() Vaak is dat al afdoende. Hennie |
Auteur: | Ton de Draaier [ vr jul 23, 2010 22:38 ] |
Berichttitel: | Re: schakelen |
Hallo Hennie; weet jij hoe ik mijn F150 minder kan laten klappen wanneer ik de achteruit bijzet? De motor loopt 750 toeren en is niet langzamer te krijgen. Ik heb wat olie uit de bak gezogen en die is vies!! Ik heb een filter en pakking bij C&P besteld en ga volgende week de olie verversen en de pan reinigen. Wij zijn dealer van Lucas oil en vul hem af met Lucas plus toevoeging voor oudere bakken. groetjes Ton |
Auteur: | Hennie [ vr jul 23, 2010 22:53 ] |
Berichttitel: | Re: schakelen |
welk bouwjaar is je truck? hennie |
Auteur: | Ton de Draaier [ vr jul 23, 2010 22:56 ] |
Berichttitel: | Re: schakelen |
Hallo Hennie.. 1994. groetjes Ton |
Auteur: | Ton de Draaier [ wo aug 04, 2010 7:08 ] |
Berichttitel: | Re: schakelen |
Goedemorgen ![]() Zaterdag ga ik de olie vande transmissie vervangen en de solenoids uit elkaar halen om ze te inspecteren en te spoelen. Over het ruwe achteruitslaan heb ik het een en ander gevonden, namelijk dat het in wezen een fout van Ford is en dat er gewijzigde vervangings sets te koop zijn voor de achteruit van de E4OD. Want wat gebeurd er nu eigenlijk? Met koude bak komt de reverse mooi in, maar met warme motor niet. Dat betekent dat de achteruit piston zijn vullingsgraad te snel bereikt. Ik had zelf al zitten denken aan een restrictie in de toevoer naar deze cilinder en ik heb ter bevestiging een site gevonde waar een transmissiebouwer dit als oplossing aan geeft, een "cupped orifice van 2,5mm. Nou die heb ik in drie minuten gedraaid! In feite moet de cilinder iets trager gevuld worden waardoor de olie tussen de platen er niet meteen uitgeslagen wordt. Ik heb een grote draaibank (800mmdraaidia) met platenkoppelingen, die ook hard in komt, maar die is electrisch geschakeld. De oplossing daar was, in die trappen van 8volt naar de 24V te gaan .in feite hetzelfde. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |