USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Rot lopen door rotte klepveren
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=8985
Pagina 1 van 10

Auteur:  Ton de Draaier [ do okt 28, 2010 23:13 ]
Berichttitel:  Rot lopen door rotte klepveren

Ben gisteren met mijn vrouw met de Ford naar Bas Bos in Gouderak geweest; zo beetje bij beetje komen we toch tot de oorzaak van het bokkerige lopen . Dat ik hem kocht, zorgde de Impco voor een heen en weer zwaaiend onstekingstijdstip.... Sinds er LPI in zit volgt de ontsteking mooi. Bas kwam erachter dat het vacuum probleem een losse carterventilatie was en na een lange test met de testkast kwam hij tot de slotsom , dat er electrisch en sensormatig NIETS mee aan de hand is!! Na es een paar keer goed gas te hebben gegeven kwam er een rinkeltje uit het midden van het blok... alle symptomen duiden op weke klepveren, de oliedruk in de lifters drukken tegen de slappe veer in en houden sommige kleppen zwevend tegen de zetel. Volgende week ga ik nieuwe veren zetten. :D

Auteur:  Ton de Draaier [ do nov 04, 2010 20:46 ]
Berichttitel:  Re: Rot lopen door rotte klepveren

Hallo allemaal :)
Ik heb vandaag mijn nieuwe klepveren binnen gekregen.....lekker sleutelen van het weekend :mrgreen:
Ben heel benieuwd hoe ie dan loopt........

Auteur:  Burten [ vr nov 05, 2010 19:44 ]
Berichttitel:  Re: Rot lopen door rotte klepveren

Veel sleutelplezier gewenst Ton, hopelijk komt het allemaal in orde hé. :wink:

Auteur:  Choices [ za nov 06, 2010 0:25 ]
Berichttitel:  Re: Rot lopen door rotte klepveren

Ton, hoe is het gegaan met de veren??

Hoeveel km's heeft die van jouw erop zitten?

Mijn F150 loopt ook niet super, heeft nu 220.000 gelopen op LPG, en waarschijnlijk moet ik ook de klepveren vervangen.

Als ie koud is loopt ie als een draak, net een harley... maar eenmaal warm gaat het weer als een trein.

Auteur:  Hennie [ za nov 06, 2010 14:18 ]
Berichttitel:  Re: Rot lopen door rotte klepveren

Ja maar die van Ton is veel ouder als die van jouw.

de klepveren op de 4.6 en 5.4 blokken, heb ik nog niet bij de hand gehad.
In jouw geval zou ik het eerder zoeken in de staionair regeling, EGR, vuile MAF etc, vooral omdat ie het alleen doet als ie koud is, 220.000 moet geen enkel probleem zijn.

Hennie

Auteur:  Choices [ za nov 06, 2010 17:03 ]
Berichttitel:  Re: Rot lopen door rotte klepveren

Dank je Ton,

ik zal er eens op na zien. :)

Auteur:  Ton de Draaier [ za nov 06, 2010 17:17 ]
Berichttitel:  Re: Rot lopen door rotte klepveren

Goedemiddag iedereen :) :)
Hallo Hennie en Choices....
Morgen ga ik aan de Ford werken. Ik liep gisteren tegen het voldongen feit aan dat ik geen oliedruk meer in een van mijn draaibanken had. Het is een machine waar je eej as van 800mm rond en 3000mm lang op kunt draaien en zo'n grote kar heeft een hydroaggregaat , die olie door drie tandwielkasten spuit. Het probleem was dat er sludge voor de oliezeef zat en dus de aanzuig volledig werd afgeblokt;maar het doet het weer!

Morgen lekker aan de gang!!
Ik heb mijn EGR afgeblind..... binne]enkort een bracket met een vrijloopwiel maken en dan gaat de smogpomp ook naar de hoogovens. Ik denk dat ik de benzinetank ontluchting gewoon wijzig in een omhooggestoken slangetje; dan kan die carboncannister ook de wijk maken. Ik weet wel, het zal nooit zo ruim worden als onder de kap van mijn Landrover, maar ik ruim allerlei overbodige rommel op :twisted: :twisted:

Auteur:  Hennie [ za nov 06, 2010 17:38 ]
Berichttitel:  Re: Rot lopen door rotte klepveren

Dan mag je morgen wel voor het zingen de kerk uit gaan Ton, anders is de dag al om.. :D :D

Hennie

Auteur:  Ton de Draaier [ za nov 06, 2010 18:07 ]
Berichttitel:  Re: Rot lopen door rotte klepveren

Hahahahahahaha :) :)

Weet je Hennie... Ik heb zo es zitten denken... Dat klepveergedoe is pas van de laatste tijd. k, heb de EGR afgesloten , dus geen opbouw van laagjes kool op de kleppen. Die zijn denk ik schoongebrand. Ik denk dat het een paar honderdste is wat ze openstaan. als je een maal rijdt heb je weinig last; als je accelereert gebeurt het, waarschijnlijk omdat dan de verbrandings druk door de klepkier heen slaat.

Auteur:  DodgeRammer09 [ za nov 06, 2010 18:24 ]
Berichttitel:  Re: Rot lopen door rotte klepveren

Veel succes Ton bij de vervangingsbeurt van de klepveren :? :wink:

Auteur:  Ton de Draaier [ za nov 06, 2010 18:49 ]
Berichttitel:  Re: Rot lopen door rotte klepveren

Bedankt Jo :) :) :) :)
Gaat helemaal lukken. Morgen ook even een tooltje maken om de veren in te drukken. Ik ga een soort gevorkte tuimelaar frezen, met een lange stelbout, die ik afsteun op de kop. Moet gaan. Ik zal morgen even wat foto's maken en plaatsen ; altijd weer leuk.

Auteur:  DodgeRammer09 [ zo nov 07, 2010 20:19 ]
Berichttitel:  Re: Rot lopen door rotte klepveren

wou dat ik ook zo verstand had om wat te knutselen :(

ik hou het maar bij mijn verfborstels :lol:

Auteur:  Ton de Draaier [ ma nov 08, 2010 6:48 ]
Berichttitel:  Re: Rot lopen door rotte klepveren

Mogge Jo :) Ieder zo zijn vak zeg ik altijd maar.
Ik heb gisteren alles kaalgehaald en de klepveren zijn nu zichtbaar.Alles is gefotografeerd en minutieus genoteerd (Da's handig als je er door ziek of werk een week niet an toekomt, dan heb je alles op papier) Zware verkoudheid maakt dat ik niet verder dan dat ben gegaan en ik sta voor een raadsel???? Als ik in Chiltons kijk, heb ik tuimelaars van een 7,5liter motor, terwijl mijn papieren en brandstofverbruik zeggen dat het een 5,8 l is. Eerst Bas Bos maar even bellen....

Auteur:  Big Alf [ ma nov 08, 2010 10:14 ]
Berichttitel:  Re: Rot lopen door rotte klepveren

Dat is helaas het probleem van boeken als Chilton en of Haynes :cry:
Deze zijn voor meerdere modellen en daarom soms een beetje onduidelijk.

Auteur:  Ton de Draaier [ ma nov 08, 2010 20:21 ]
Berichttitel:  Re: Rot lopen door rotte klepveren

Hey Alfred :) :)

k ben er al uit+ het is een 5,8liter :bounce: Vind het trouwens ook zat ook! Ik hheb Bas even gebeld ..die vertelde me dat een 7,5 er anders uitziet.
Vandaag rot in de kop dus de Ford blijft onaangeroerd en ik ga vroeg tekooi 8)

Pagina 1 van 10 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/