Het is nu vr aug 22, 2025 9:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 20:25 
Trucker

Ik vond het al een sterk verhaal dat je 3,5ton op het kenteken zou krijgen, zeker bij een 1500 lijkt me dat erg veel, zeker bij de RDW zijn ze meestal niet genegen om je dat zomaar toe te kennen zonder een keur op je haak.
Kenteken platen krijg ik ook niet zonder dat ik m'n orginele kenteken erbij heb :(

Hennie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 20:36 
Truck forum Junky

Hennie schreef:
Ik vond het al een sterk verhaal dat je 3,5ton op het kenteken zou krijgen, zeker bij een 1500 lijkt me dat erg veel, zeker bij de RDW zijn ze meestal niet genegen om je dat zomaar toe te kennen zonder een keur op je haak.
Kenteken platen krijg ik ook niet zonder dat ik m'n orginele kenteken erbij heb :(

Hennie

ik kreeg ook 3500 kilo in lelystad en ik heb ook een 1500 wel een dubbel cabine maar dat zou niks uit moeten maken toch . en gewoon met een usa trekhaak zonder kogel of iets er in . maar heeft de trekhaak wel af fabriek en daar kijken ze wel na :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 20:37 
Trucker

3,5 ton op kenteken is niet zoon probleem hoor hennie, mits je de juiste mensen kent en de juiste documentatie kan aanleveren. Gerrit heeft dat voor de dodge 1500 en zwaarder goed voor elkaar.
Hij kan op Be kenteken met goedgekeurde vangmuil 4100kg op kenteken krijgen voor een ram 1500 icm met hydrostop remmen.

Mijn auto en alle andere die wij hebben en alle andere die gerrit heeft gekeurd hebben allemaal 3500kg op kenteken.
Voor de srt-10 is het alleen niet mogelijk, volgens mij is dan 2900 ongeveer de max, weet dit niet exact zou het moeten vragen.

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 20:39 
Kentekenplaat krijg je zonder problemen mee ! .

Tegenwoordig moet de persoon die de kentekenplaat maakt inloggen bij Geik online een kenteken invullen met de meldcode .
Hij krijgt dan wel een code terug zodat hij de plaatjes kan en mag maken .

Ik heb 4 plaatjes laten maken 2 kleine voor op de auto en 2 witte voor op de aanhanger .

Kijk morgen wel als het kenteken per post binnen is wat er veranderd dient te worden ! .
Ik heb al gebeld en op het kenteken zou een extra vermelding staan ivm trek gewicht, en de apk datum zou ook ok moeten zijn ! .

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 20:41 
Trucker

hemiram schreef:
ik kreeg ook 3500 kilo in lelystad en ik heb ook een 1500 wel een dubbel cabine maar dat zou niks uit moeten maken toch . en gewoon met een usa trekhaak zonder kogel of iets er in . maar heeft de trekhaak wel af fabriek en daar kijken ze wel na :!:

Maar goed dat er geen trekhaak gemonteerd zat, normaal is een niet goedgekeurde trekhaak in lelystad automatisch geen trekgewicht op kenteken. Zonder trekhaak krijg je wel trekgewicht mits je de juiste documentatie en keurmeester hebt/kent.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 20:44 
Trucker

Ton Rumble bee schreef:
Kentekenplaat krijg je zonder problemen mee ! .

Tegenwoordig moet de persoon die de kentekenplaat maakt inloggen bij Geik online een kenteken invullen met de meldcode .
Hij krijgt dan wel een code terug zodat hij de plaatjes kan en mag maken .

Ik heb 4 plaatjes laten maken 2 kleine voor op de auto en 2 witte voor op de aanhanger .

Kijk morgen wel als het kenteken per post binnen is wat er veranderd dient te worden ! .
Ik heb al gebeld en op het kenteken zou een extra vermelding staan ivm trek gewicht, en de apk datum zou ook ok moeten zijn ! .

Snap ik geen reet van, je moet normaal kentekenbewijs kunnen tonen en deze wordt dat ook afgestempeld met een watermerktang.

Die extra vermelding met trekgewicht moet ik eerst zien voordat ik dat zou geloven, zijn gemiddeld allemaal flapdrollen bij de rdw, en die mutsen aan de telefooon helemaal :roll:
\

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 20:46 
HollandBlower schreef:
hemiram schreef:

Maar goed dat er geen trekhaak gemonteerd zat, normaal is een niet goedgekeurde trekhaak in lelystad automatisch geen trekgewicht op kenteken. Zonder trekhaak krijg je wel trekgewicht mits je de juiste documentatie en keurmeester hebt/kent.

De juiste papieren ingeleverd van de Dodge.com site stond duidelijk vermeld wat de max was .
De keurmeester wou zelfs een copy ervan voor de volgende dodge keuringen zo duidelijk was het vermeld .
Hij was het met mij eens dat de auto meer dan 3500 kilo mocht trekken maar in Nederland was de max 3.5 ton

Ik heb de keurmeester zelf gebeld ,kan hem terug bellen als er iets niet ok is !

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 20:49 
Trucker

Doe hem trouwens gelijk ff verzekeren, als je dat nog niet gedaan had. :wink:

Ik heb ook wel eens een brief gehad van een steekproef een dag na keuren dat hij niet verzekerd was :shock:
Was nog een hele klus om dat recht te zetten.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 20:55 
HollandBlower schreef:
Doe hem trouwens gelijk ff verzekeren, als je dat nog niet gedaan had. :wink:

Ik heb ook wel eens een brief gehad van een steekproef een dag na keuren dat hij niet verzekerd was :shock:
Was nog een hele klus om dat recht te zetten.

Hij was al verzekerd voor ik de plaatjes binnen had !,Thanks voor de tip .

Bij de verzekering hadden ze het kenteken nog niet in de RDW site gevonden duurde nog bijna 1,5 uur .

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 21:01 
Trucker

gewicht op kenteken is helemaal geen probleem, maar bij de RDWw zijn ze nou niet altijd zo meegaand, dat ze je direct 3.5ton op kenteken gunnen... :? Ik laat het altijd direct op m'n duitse papieren vermelden en dan wordt het met amerikaanse trekhaak zo overgenomen door de RDW. 8) :P
de gewichten die ze in de VS aangeven doen ze niets mee.
en volgens mij mag een bedrijf die de kenteken platen leverd idd geen platen afgeven zonder het orginele kenteken bewijs.
maar je kunt natuurlijk wel eens mazzel hebben,,, :D
Hennie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 21:18 
Hennie schreef:
volgens mij mag een bedrijf die de kenteken platen leverd idd geen platen afgeven zonder het orginele kenteken bewijs.
maar je kunt natuurlijk wel eens mazzel hebben,,, :D
Hennie

Heeft niets met mazzel te maken !
Die tang waarmee ze een stempel op je kenteken zetten kan je zo namaken .

Deze digitale manier is ok en geheel nieuw en zou fraude bestendig zijn ,niemand hier heeft er nog van gehoord :!: :wink: :lol:

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]