Het is nu zo aug 24, 2025 18:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 19, 2012 22:24 
Trucker

Allemaal heel erg bedankt voor jullie hartelijke welkom. Ik hoop dat ik op bepaalde gebieden een positieve toevoeging kan zijn op dit forum.

RAMMIEGIRL: Ja, eindelijk. Ik hoop dat het misverstand dat ik iemand anders ben, nu opgelost is.

T-BOB: Ja, goederen versturen kan altijd, maar kan vrij kostbaar zijn per post. Als het in een container mee kan is het stukken voordeliger. Ik heb ook een speciaal account bij PepBoys.

CRAZYKEESIE: Die keus is toen juist heel makkelijk geweest en zeker weten een hele goede, alleen nog wel steeds het "visa probleem", ben nog steeds op zoek naar een leuke amerikaanse vrouw,.......... lol

GUY: dan ben je denk ik over die grote brug gekomen en dan kijk je recht op Bethlehem Steel (als je van het zuiden komt), dat is een van de grootste staal fabrieken hier. bij de 2e exit erna woon ik. (vroeger noemde ze dit ook "steeltown", omdat hier de arbeiders woonde in huizen die in bezit waren van bethlehem steel.

RAM-FAN: Nee, er is (nog) geen USA-Trading website. Komt er steeds maar niet van. Misschien kom ik ergens nog eens een computer geek tegen die zoiets wil maken als afstudeer project......

Ohja, ik heb gekeken naar jullie links, hoe foto's te plaatsen. maar het moet toch ook kunnen onderaan dit bericht dat ik nu aan het typen ben, bij "bijlage toevoegen" ?? maar dan krijg ik een bericht te zien dat mijn Quota al bereikt is, terwijl ik nog niets gestuurd heb....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 19, 2012 22:30 
Trucker

Hallo Pieter,
Zat je verhaal met enige jaloezie te lezen, interressant verhaal!
Hier kom ik zeker eens op terug.
Welkom hier.
gr.

Afbeelding
2004 Avalanche 5.3 Vortec

Laatst bijgewerkt door Danny met de chevy op za jul 21, 2012 18:43, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 20, 2012 13:55 
Trucker

Flying-Dutchman schreef:
Allemaal heel erg bedankt voor jullie hartelijke welkom. Ik hoop dat ik op bepaalde gebieden een positieve toevoeging kan zijn op dit forum.

RAMMIEGIRL: Ja, eindelijk. Ik hoop dat het misverstand dat ik iemand anders ben, nu opgelost is.

T-BOB: Ja, goederen versturen kan altijd, maar kan vrij kostbaar zijn per post. Als het in een container mee kan is het stukken voordeliger. Ik heb ook een speciaal account bij PepBoys.

CRAZYKEESIE: Die keus is toen juist heel makkelijk geweest en zeker weten een hele goede, alleen nog wel steeds het "visa probleem", ben nog steeds op zoek naar een leuke amerikaanse vrouw,.......... lol

GUY: dan ben je denk ik over die grote brug gekomen en dan kijk je recht op Bethlehem Steel (als je van het zuiden komt), dat is een van de grootste staal fabrieken hier. bij de 2e exit erna woon ik. (vroeger noemde ze dit ook "steeltown", omdat hier de arbeiders woonde in huizen die in bezit waren van bethlehem steel.

RAM-FAN: Nee, er is (nog) geen USA-Trading website. Komt er steeds maar niet van. Misschien kom ik ergens nog eens een computer geek tegen die zoiets wil maken als afstudeer project......

Ohja, ik heb gekeken naar jullie links, hoe foto's te plaatsen. maar het moet toch ook kunnen onderaan dit bericht dat ik nu aan het typen ben, bij "bijlage toevoegen" ?? maar dan krijg ik een bericht te zien dat mijn Quota al bereikt is, terwijl ik nog niets gestuurd heb....

Sorry Pieter maar hoezo visa probleem? nal al die tijd nog steeds?
vrouwen zat toch in Amerika maar leuk :? :? tsjah dat is een wereldwijd probleem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 20, 2012 14:42 
Trucker

CRAZIEKEESIE: Ja, visa probleem. Wij als Nederlanders hebben op het moment geen visa meer nodig om daar op vakantie te gaan. (we komen van een "goed" land) en reizen dan onder de "visa waiver" Dus eigenlijk geen echt visa.

Toen ik jaren geleden voor het eerst naar Amerika ging, had je wel een visa nodig. dit was dan een B1-B2 visa.
waar bij de geldigheid "indefinately" stond. en bleef ik 9 maanden achtereen in Amerika en kwam dan terug om mijn familie op te zoeken.
Totdat ik weer een keer binnenkwam en de douane beambte mijn paspoort en ticket in een rode folder deed en ik mee most naar een klein kamertjes. Daar werd ik net of ik een crimineel was "ondervraagt", al mijn handbage onderzocht etc etc.
Toen bleek dat mijn B1-B2 visa niet meer geldig was omdat het ouder dan 10 jaar was......
Ik toen gevraagd of hij wel goed engels lezen kon en of mijn engels als buitenlander dan beter was dan de zijne. (en dat vond hij een bijdehande opmerking) Maar ik vond dat niet, want in mijn huis-tuin en keuken engels betekend het woord "indefinate" toch nog altijd "voor altijd". Dus dan kan je in mijn ogen niet goed "begrijpend" engels lezen.

Maarja, de Amerikaane douane wint altijd en ze hadden de regeltjes gewoon even veranderd na 9-11 en zijn die visa's nog maar maximaal 10 jaar geldig. en de al uitgegevene visa's worden gewoon terug gedraaid en werd er gewoon een groot kruis doorheen gezet.

en sindsdien kom ik nu steeds binnen onder de visa waiver, waarmee je maximaal 90 dagen mag blijven. (boek nu niet 3 maanden, want dan kom je aan 91 of 92 dagen en heb je de kans dat je "violate your visa status" en word je bij de volgende keer geweigerd en kom je er voor 5 of 10 jaar niet meer binnen.......) (dat is dus bij een nederlandse kennis van mij gebeurd, terwijl hij een huis en een autobedrijf had in Amerika en zelfs belasting betaalde)

Dus het beste is gewoon een een leuke meid (die geen "gold digger" is) te zoeken en te trouwen.....lol

Maar nu ik een amerikaans bedrijf heb overgenomen, ben ik aan het uitzoeken of een investerings visa mogelijk is, waarmee je 5 jaar kan blijven en dan weer verlengen.

Dus, duimen maar.........

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 20, 2012 20:25 
Trucker

Flying-Dutchman schreef:
CRAZIEKEESIE: Ja, visa probleem. Wij als Nederlanders hebben op het moment geen visa meer nodig om daar op vakantie te gaan. (we komen van een "goed" land) en reizen dan onder de "visa waiver" Dus eigenlijk geen echt visa.

Toen ik jaren geleden voor het eerst naar Amerika ging, had je wel een visa nodig. dit was dan een B1-B2 visa.
waar bij de geldigheid "indefinately" stond. en bleef ik 9 maanden achtereen in Amerika en kwam dan terug om mijn familie op te zoeken.
Totdat ik weer een keer binnenkwam en de douane beambte mijn paspoort en ticket in een rode folder deed en ik mee most naar een klein kamertjes. Daar werd ik net of ik een crimineel was "ondervraagt", al mijn handbage onderzocht etc etc.
Toen bleek dat mijn B1-B2 visa niet meer geldig was omdat het ouder dan 10 jaar was......
Ik toen gevraagd of hij wel goed engels lezen kon en of mijn engels als buitenlander dan beter was dan de zijne. (en dat vond hij een bijdehande opmerking) Maar ik vond dat niet, want in mijn huis-tuin en keuken engels betekend het woord "indefinate" toch nog altijd "voor altijd". Dus dan kan je in mijn ogen niet goed "begrijpend" engels lezen.

Maarja, de Amerikaane douane wint altijd en ze hadden de regeltjes gewoon even veranderd na 9-11 en zijn die visa's nog maar maximaal 10 jaar geldig. en de al uitgegevene visa's worden gewoon terug gedraaid en werd er gewoon een groot kruis doorheen gezet.

en sindsdien kom ik nu steeds binnen onder de visa waiver, waarmee je maximaal 90 dagen mag blijven. (boek nu niet 3 maanden, want dan kom je aan 91 of 92 dagen en heb je de kans dat je "violate your visa status" en word je bij de volgende keer geweigerd en kom je er voor 5 of 10 jaar niet meer binnen.......) (dat is dus bij een nederlandse kennis van mij gebeurd, terwijl hij een huis en een autobedrijf had in Amerika en zelfs belasting betaalde)

Dus het beste is gewoon een een leuke meid (die geen "gold digger" is) te zoeken en te trouwen.....lol

Maar nu ik een amerikaans bedrijf heb overgenomen, ben ik aan het uitzoeken of een investerings visa mogelijk is, waarmee je 5 jaar kan blijven en dan weer verlengen.

Dus, duimen maar.........

Veel succes alvast gewenst dan, maar hoe is dat met die kennis afgelopen dan?
( al die regeltjes klinkt dan weer erg nederlands)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 20, 2012 20:36 
Trucker

He Kerel Thanks voor je tips !!

we houden contact

Gr Marco

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 20, 2012 21:08 
Trucker

Die kennis was met zijn vriendin een weekje naar de Bahama's gegaan (vanuit Amerika) en bij terugkomst mocht hij er niet meer in. Ze zeiden dat hij in het verleden zijn visa status had "violated" omdat hij 91 dagen in het land was geweest.

Hij wilde toen een vlucht naar Nederland boeken, maar dat mocht geeneens. Hij was verplicht om terug te gaan waar hij vandaan was gekomen (in zijn geval de Bahama's). Werd toen onder begeleiding op het eerste vliegtuig gezet.

In de Bahama's aangekomen een vlucht geboekt met Martinair terug naar Nederland. Die vlogen met een tussenstop in Miami naar Nederland.
Dus in het vlietuig moest hij het visa formulier invullen, daarop eerlijk gezet dat hij in het verleden toegang tot Amerika was ontzegd. en waarschijnlijk omdat het om een "tussenstop ging, gewoon doorgelaten.

Toen dacht hij "hey, is sta in Amerika" Dus naar de balie gegaan, koffers opgeeist en de rest van de vlucht gelaten voor wat het was en een vlucht naar new york geboekt.
Toen begonnen met het opdoeken van zijn zaak en zijn huis verkopen. Daarna terug naar Nederland.
Toen moest hij toch nog een keer terug en dat via Canada gedaan door per auto de grens over te gaan met zijn Amerikaans rijbewijs (dat kon toen nog voor Amerikanen)
En nu woont hij in Spanje.
Na 10 jaar mag hij (evt) weer binnen......

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 20, 2012 22:02 
Trucker

Ja Dave,

Verhalen, ervaringen en avonturen genoeg om te vertellen.

Jij weet er al een gedeelte van, lol

Jij bent ook degen die me hierheen gesleurd heeft.................... dus alle forum leden...als ik hier niet zou "passen", dan weet je naar wie je de vinger moet wijzen...........gniffelgniffel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 20, 2012 23:34 
Pro Trucker

Ook Welkom, skon verhaal :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: veul plezier hier :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 21, 2012 9:14 
Truck forum Junky

Welkom hier pieter :!: als het nodig is hoop ik dat ik ook van jou diensten gebruik mag maken :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 21, 2012 17:28 
Trucker

Zover als het mogelijk is mag iedereen van mijn "diensten" gebruik maken. soms is er alleen het probleem dat ik zoveel rondreis dat ik soms maar kort op 1 plek ben.

Ik heb het eens meegemaakt dat ik van de 3 maanden dat ik in Amerika was, maar 10 dagen in mijn eigen bed had geslapen.

Ohja, ik heb deze vraag al eens op een ander forum rubriek gesteld, maar geen antwoord gekregen.

Hoe werkt dat met die "status" namen "nieuw, trucker, pro-trucke" etc
Ik kan er nergens iets op vinden op dit forum, ook niet bij "help"

Greetz,

pPieter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 21, 2012 18:51 
Heavy Trucker

Flying-Dutchman schreef:

Hoe werkt dat met die "status" namen "nieuw, trucker, pro-trucke" etc
Ik kan er nergens iets op vinden op dit forum, ook niet bij "help"

Greetz,

pPieter

Hallo pieter,
gewoon lullen ... trucker
véél lullen ... pro-trucker
héél véél lullen ... super-trucker
meester ouwehoer ... hoeveel strepen wil je hebben
tot vervelends aan toe ... sodemieter nu maar eens een tijdje op
is dit wat je wil weten :) :lol: :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 21, 2012 20:28 
Trucker

Haha, ja , zoiets.

ik dacht dat er een specifiek aantal bij hoorde.

Ik hou het dan maar op "gewoon lullen"...
Het zal bij mij eraan liggen of ik "thuis" veel achter de computer doorbreng of dat ik op reis ben (en dat is nogal vaak) en ik "s-avond moe thuis kom en snel door mijn email ga en alleen tijd heb voor mijn meest belangrijke mails en dan in slaap sukkel.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 21, 2012 21:22 
Trucker

Ik heb het antwoord.

100 berichten is "trucker"

Bedankt dave!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 21, 2012 21:31 
Trucker

oh dave...

zag net onder "leden"

dat het 50 is

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]