Het is nu vr aug 22, 2025 4:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 22:49 
Pro Trucker

lpg onderbouw gaat wel tot circa 130 liter...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 22:58 
Pro Trucker

Welkom! veel wijsheid hier :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 8:17 
Nieuw

DutchYellowRam schreef:
Welkom!

Of je kar achterin je pick up past dat moet je gewoon even meteen. Of als je de maten opgeeft willen wij wel kijken of het past in een short box of een long box. (korte of lange laadbak)
Een 2 paards trailer is geen enkel probleem voor een truck. De meeste mogen 3000kg of 3500kg trekken. Mijn oude chevy was een 1500 2wd en die mocht 2500kg trekken. Dat was wel heel weinig als je het vergelijkt met de meeste andere in nederland. Maar ik heb er ook bijna 3500KG achter gehad en moeite had die daar echt niet mee.
Ik weet niet wat je menwagen weegt maar als die vrij zwaar is dan is een 2500 denk ik handiger als een 1500.
De 1500 zijn er geloof ik voor gemaakt om 750kg in hun bak te vervoeren en de 2500 zijn geloof ik gemaakt voor 1250KG.

Als je LPG neemt dan wordt er vaak een LPG tank in de bak geplaatst daardoor wordt je laadruimte een stukminder. Je zou dan een onderbouw tank kunnen nemen. Maar die zijn vaak maar iets van 80 liter geloof ik. Dan moet je dus vaker tanken.
Het verbruik op LPG weet ik niet maar dat zal wel ergens tussen de 1op4 en 1op5 zijn denk ik.

Ik heb zelf een diesel en die bevalt goed. Ik heb er wel een aardig motor probleem mee gehad maar dat is echt heeel zeldzaam als ik iedereen moet geloven. Ik heb het ook op amerikaanse forums nagevraagt en daar zeggen ze dat de diesels vaak 5 a 6 ton lopen zonder grote problemen te krijgen.
Mijn truck verbruikt tussen de 1op5.5 en de 1op7. Dat ligt eraan hoe je er mee rijd natuurlijk. Ik denk dat ik wel 1op8 kan halen als ik zuinig zou rijden. Nou is het wel zou dat mijnes is verhoogd en 12.5"brede banden heeft. Daarom loopt die duurder als de meeste andere.

Als je 40.000 km per jaar maakt dan is LPG een heel stuk goedkoper als een diesel. Maar nou hoor ik hier op het forum de laatste tijd veel problemen met de LPG systemen in vrij nieuwe truck.

Aan wat voor soort truck zit je te denken?
Heb je als iets op het oog?
Budget?
Dat heeft natuurlijk er ook mee te maken waar je op moet letten bij een aankoop.

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. De koets heeft een spoorbreedte van 1,25m maar hoe lang die is weet ik zo even niet. Denk rond de 1,80m. Ik heb koetsen wel eens eerder in de bak zien staan dus dat moet het probleem niet zijn. Mijn koets weegt 275kg dus dat gaat ook makkelijk. Ik vervoer ook nog wel eens staal contructies in een aanhanger en die kan ik dan ook meteen achterop de wagen gooien als ze in de bak passen. scheelt weer met een aanhanger rijden.

Zoals ik al zei ben ik nogal een fan van diesel rijden dus op een of andere manier gaat mijn voorkeur uit naar diesel. Maar als gas rijden idd goedkoper is waarom niet. Volgens mij zijn de gasinstallaties tegenwoordig ook zo goed dat de motor niet meer zo snel slijt zoals vroeger werd gezegd met oudere gas systemen. Mijn pa rijdt jaren gas en heb ik eigenlijk nog nooit horen mopperen.

Ik heb wel wat leuke trucks zien staan maar heb op het moment eigenlijk nog niks echt op het oog. Een 1500 hemi of een 2500 diesel. Ik denk dat daar tussen gekozen moet gaan worden. Ik vind jou gele ram wel erg mooi roel. Mijn wagen mag ook goed zijn voor eens offroad te gaan. Want dat vind ik ook leuk om te doen. Niet extreem maar ik moet wel lekker door een flinke laag los zand kunnen rijden. eventueel met band/velgen wisselen om dit te doen.

Budget ligt rond de 20000 euri.

Wim

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 8:53 
Pro Trucker

Lpg zou idd goedkoper zijn. Dat zou het bij mij ook zijn. maar ik ben ook wel fan van diesel. Het koppel is gewoon geweldig :D
En als je soort auto rijd dan weet je gewoon dat het aardig wat geld kost in verbruik.

Me vader had vroeger 25/30 jaar geleden wel wat auto's op
LPG maar in die tijd waren er altijd problemen mee.
Ik heb het idee als ik het zo lees dat dat de oudere trucks van ongeveer 1994 tot 2000 het minste problemen hebben en met de nieuwere trucks juist weer meer problemen mee zijn door de electronica. Maar dat kan ik mis hebben hoor.

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 13:27 
Pro Trucker

Hoi Wimmetje,Welkom en veel plezier :D

C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 15:18 
Heavy Trucker

Welkom hier, ik denk dat mijn GMC wel iets voor je is, lange laadbak 2,5 mtr., past precies binnen je budget. :)
zie hier:
http://shop.kapaza.nl/zonnekindpop/1165 ... crewc.html

1977 Mehari 29pk

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]