
Eindelijk de platen thuis.
Dus vandaag nog vlug even voor de laatste keer naar de auto-inspectie ...
1ste Duitse inspectie voor Europese homologatie.
2de Duitse inspectie voor Duitse inschrijving.
Met een pak Duitse en Europese documenten naar de ...
3de Inspectie voor de "Belgische homologatie".
4de Inspectie voor 2de hands-verkoop aan mij.
Alles in orde, zelfs speciaal Duits-Europees attest voor de trekhaak.
Vandaag dus de 5de inspectie op mijn nummerplaat om nog eens te laten wegen en controleren en ja hoor ... een discussie over de papieren en de trekhaak.
Uiteindelijk bleken de papieren toch in orde maar de trekhaak niet.
De pin met splitpen van de trekhaak moet vervangen worden door een bout met borgmoer.
Morgen nog maar eens terug voor een 6de inspectie.
Ik kan de chef van het keuringsstation goed begrijpen want een bout is beter, maar gelijkvormigheid tussen de verschillende keuringsstations is wel ver te zoeken hier in België.
Een bende achterlijke, onbekwame papiervreters
En weet je wie de slimste is van heel die bureaucratie? ... De Duitse overheid, die steken lekker de 22% invoertaks in de Duitse staatskas van elke Amerikaanse auto die via Duitsland naar Europa komt.
Laat ze in Brussel maar klooien en dwarsliggen tov. Amerikaanse auto's denken ze in Duitsland, zij leveren wel "Europese papierkes"
Zo misloopt de Belgische staatskas een massa belastinggelden.
Geen wonder dat Duitsland de sterkste economie heeft in Europa.
Vriendelijk groeten,
Lowie