Het is nu za aug 23, 2025 23:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 13, 2013 8:31 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Ziet er goed uit :)

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 13, 2013 10:59 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: za dec 17, 2011 0:41
Berichten: 3210
Woonplaats: Ens
Kom je zelf uit Emmeloord of in de buurt van.

_________________
gr freddy

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 13, 2013 16:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
romi schreef:
RiverSide schreef:
Romi,

Als je de truck nog lang gaat rijden en zwaar gaat belasten,denk dan eens na over de volgende mods.
EGR delete - ARP head studs - Hpop Upgrade en zeker als je zulke afstanden rijdt een Edge Insight monitor.

Als je een edge Insight cts monitor gebruikte,...dan had je al het gezeik niet gehad.

In jouw geval dus een mankement met je turbo waar het mee begon.
Een turbo gaat zelden van de ene op de andere seconde kapot,.(bij normaal weg gedrag)..Turbo psi - VGT% - zijn PID,s die je ver van te voren waarschuwen.

Leuk voorbeeld,tijdens mijn reis naar spanje staat mijn engine coolant op 4 a 5 PSI,....dat kan nooit met warme motor in de bergen met een dikke aanhanger er achter.
FF stoppen en toch maar even checken,ja hoor een een scheurtje in een plastick T stuk en verloor koelvloeistof.
De fabrieks temp mtr gaat pas in het rood als het veel te laat is.
Bypass in elkaar geknutseld met pijp sleutel en slang klemmen,..Had reserve CAT ELC EC1 koelvloeistof bij me, ltr of 5 erbij en verder kachelen.

En zo heb ik nog wat voorbeelden,o.a FICM voltage ook weer op tijd erbij en met een simpele ingreep 1200,- euro bespaart.

Maar goed,het scheelt als je technisch aangelegd bent en er de hobby in ziet.
succes & GIT ER DONE!


Goedeavond,

bedankt voor je uitgebreide uitleg.

vandaag contact gehad met Ursem, ze gaan een offerte maken met een bullproof blok, dus geen gezeik meer met de EGR klep of koeler.
ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

en ik hoop er nog heel veel kilometers mee te kunnen rijden.
en wat ik zo kan zien op het fototje hebben we de zelfde?

Gr ROMI,


Goed bezig!

je bedoelt bullitproof maken,..het is maar een uitdrukking van die USA gasten,maar idd geen gezeik meer met egr en olie koeler.
Rode ELC (exstended Life coolant) met Cat EC1 keurmerk koelvloeistof erin,ben ook gelijk van die gold ford sillicaat rommel af.
Koelvloeistof filter er op en je oliekoeler is je dankbaar.

Heb nog geen foto van jouw F250 gezien,maar als het dezelfde is... :headbang:

Indien je het intresseerd
dit forum is echt een vergaarbak van informatie betreffende ons model F250 powerstroke.
http://www.powerstroke.org/forum/ford-0 ... ke-forums/

succe en dat je maar gauw weer mag cruisen in je truckie.

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 13, 2013 22:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 18, 2012 19:37
Berichten: 366
Woonplaats: ede
Heb ik nou weer iets verkeerds gezegd?

_________________
voor de geinterreseerde
http://s1172.photobucket.com/user/koen_vd_meulen/slideshow/somaa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 13, 2013 22:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 18, 2012 19:37
Berichten: 366
Woonplaats: ede
Oow :oops: dan heb ik niks gezegd, zondag weer spelen met de rc inderdaad :D

_________________
voor de geinterreseerde
http://s1172.photobucket.com/user/koen_vd_meulen/slideshow/somaa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 14, 2013 0:50 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Die neus is misschien een beetje bot en typisch af en toe, maar echt niet zo kwaad :wink:

En Romi, mijn excuus, ik heb het eea verkeerd ingeschat.

Hoop dat koen je kan helpen :thumbup:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 14, 2013 19:23 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
RiverSide schreef:
romi schreef:
RiverSide schreef:
Romi,

Als je de truck nog lang gaat rijden en zwaar gaat belasten,denk dan eens na over de volgende mods.
EGR delete - ARP head studs - Hpop Upgrade en zeker als je zulke afstanden rijdt een Edge Insight monitor.

Als je een edge Insight cts monitor gebruikte,...dan had je al het gezeik niet gehad.

In jouw geval dus een mankement met je turbo waar het mee begon.
Een turbo gaat zelden van de ene op de andere seconde kapot,.(bij normaal weg gedrag)..Turbo psi - VGT% - zijn PID,s die je ver van te voren waarschuwen.

Leuk voorbeeld,tijdens mijn reis naar spanje staat mijn engine coolant op 4 a 5 PSI,....dat kan nooit met warme motor in de bergen met een dikke aanhanger er achter.
FF stoppen en toch maar even checken,ja hoor een een scheurtje in een plastick T stuk en verloor koelvloeistof.
De fabrieks temp mtr gaat pas in het rood als het veel te laat is.
Bypass in elkaar geknutseld met pijp sleutel en slang klemmen,..Had reserve CAT ELC EC1 koelvloeistof bij me, ltr of 5 erbij en verder kachelen.

En zo heb ik nog wat voorbeelden,o.a FICM voltage ook weer op tijd erbij en met een simpele ingreep 1200,- euro bespaart.

Maar goed,het scheelt als je technisch aangelegd bent en er de hobby in ziet.
succes & GIT ER DONE!


Goedeavond,

bedankt voor je uitgebreide uitleg.

vandaag contact gehad met Ursem, ze gaan een offerte maken met een bullproof blok, dus geen gezeik meer met de EGR klep of koeler.
ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

en ik hoop er nog heel veel kilometers mee te kunnen rijden.
en wat ik zo kan zien op het fototje hebben we de zelfde?

Gr ROMI,


Goed bezig!

je bedoelt bullitproof maken,..het is maar een uitdrukking van die USA gasten,maar idd geen gezeik meer met egr en olie koeler.
Rode ELC (exstended Life coolant) met Cat EC1 keurmerk koelvloeistof erin,ben ook gelijk van die gold ford sillicaat rommel af.
Koelvloeistof filter er op en je oliekoeler is je dankbaar.

Heb nog geen foto van jouw F250 gezien,maar als het dezelfde is... :headbang:

Indien je het intresseerd
dit forum is echt een vergaarbak van informatie betreffende ons model F250 powerstroke.
http://www.powerstroke.org/forum/ford-0 ... ke-forums/

succe en dat je maar gauw weer mag cruisen in je truckie.

OF KOOP EEN DODGE! :D

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 14, 2013 20:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Idd.. Je hebt gelijk.(la maar lullen Romi)

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 14, 2013 21:58 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo nov 10, 2013 21:20
Berichten: 11
[quote="RickyV8"]Die neus is misschien een beetje bot en typisch af en toe, maar echt niet zo kwaad :wink:

En Romi, mijn excuus, ik heb het eea verkeerd ingeschat.

Hoop dat koen je kan helpen :thumbup:[/quote

Jongens & meisjes bedankt, en ik denk dat koen me inderdaad kan helpen,
en excuus is helemaal niet nodig , ik begrijp het wel.

zodra het zover is, en ik kan weer rijden dan meld ik me weer.

voor nu allemaal bedankt en tot laters

Groetjes Romi,

Romi Classic Cars,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 14, 2013 22:18 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Wist dat Coen nog een 6-liter blok had liggen die ze hufter-proof wilde maken,
nu door jou wordt het versneld en eens kijken of dat ook voor de mijne van toepassing is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 14, 2013 22:25 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
Hij heeft ook nog een CUMMINS liggen zet die er in :mrgreen:
Eerdaags ff nieuwe schoenen er onder laten leggen daar Ome Willem zal ik ff oliebollen meenemen
Je hoort me :shock:

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling