romi schreef:
RiverSide schreef:
Romi,
Als je de truck nog lang gaat rijden en zwaar gaat belasten,denk dan eens na over de volgende mods.
EGR delete - ARP head studs - Hpop Upgrade en zeker als je zulke afstanden rijdt een Edge Insight monitor.
Als je een edge Insight cts monitor gebruikte,...dan had je al het gezeik niet gehad.
In jouw geval dus een mankement met je turbo waar het mee begon.
Een turbo gaat zelden van de ene op de andere seconde kapot,.(bij normaal weg gedrag)..Turbo psi - VGT% - zijn PID,s die je ver van te voren waarschuwen.
Leuk voorbeeld,tijdens mijn reis naar spanje staat mijn engine coolant op 4 a 5 PSI,....dat kan nooit met warme motor in de bergen met een dikke aanhanger er achter.
FF stoppen en toch maar even checken,ja hoor een een scheurtje in een plastick T stuk en verloor koelvloeistof.
De fabrieks temp mtr gaat pas in het rood als het veel te laat is.
Bypass in elkaar geknutseld met pijp sleutel en slang klemmen,..Had reserve CAT ELC EC1 koelvloeistof bij me, ltr of 5 erbij en verder kachelen.
En zo heb ik nog wat voorbeelden,o.a FICM voltage ook weer op tijd erbij en met een simpele ingreep 1200,- euro bespaart.
Maar goed,het scheelt als je technisch aangelegd bent en er de hobby in ziet.
succes & GIT ER DONE!
Goedeavond,
bedankt voor je uitgebreide uitleg.
vandaag contact gehad met Ursem, ze gaan een offerte maken met een bullproof blok, dus geen gezeik meer met de EGR klep of koeler.
ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.
en ik hoop er nog heel veel kilometers mee te kunnen rijden.
en wat ik zo kan zien op het fototje hebben we de zelfde?
Gr ROMI,
Goed bezig!
je bedoelt bullitproof maken,..het is maar een uitdrukking van die USA gasten,maar idd geen gezeik meer met egr en olie koeler.
Rode ELC (exstended Life coolant) met Cat EC1 keurmerk koelvloeistof erin,ben ook gelijk van die gold ford sillicaat rommel af.
Koelvloeistof filter er op en je oliekoeler is je dankbaar.
Heb nog geen foto van jouw F250 gezien,maar als het dezelfde is...
Indien je het intresseerd
dit forum is echt een vergaarbak van informatie betreffende ons model F250 powerstroke.
http://www.powerstroke.org/forum/ford-0 ... ke-forums/succe en dat je maar gauw weer mag cruisen in je truckie.