Welkom hier!
En om even in te haken op dit onderwerp....
Vermogens verlies op lpg zijn broodje aap verhalen die alleen nog maar slaan op ouwe Yanks met grote gasfabrieken boven op de slurparateur!
De moderne Lpg injectie installaties die werken met benzine volgsystemen en voorzien van voldoende capaciteit hebben geen problemen om het volle vermogen
of zelfs meer uit de huidge v8 motoren te halen.
Voldoende capaciteit is dan wel de hoofdvoorwaarde!! Zo ook hebben wij nu een 2009 hemi op lpg van het merk landi, die dus niet is voorzien van een systeem
wat voldoet aan de vermogens eis van de hemi motor.
Deze werkt nagenoeg identiek aan het systeem van prins en komt gewoon tekort aan zijn enkele verdamper.
Het enige systeem wat nu op dit moment voldoet aan de hemi met lpg is Vialle.
Deze werkt met een hogedrukpomp en een hogedruk injectie en heeft wel genoeg capaciteit om het geheel probleemloos te laten draaien.
Wil ik niet zeggen dat dat met een prins of andere installatie niet lukt!! Alleen moeten deze wel worden geupgrade met een extra verdamper.
Verder zou ik zeker zelf altijd kiezen voor een zwaarder type dan een 1500.
Een Hemi ram 2500 is ook zeker geschikt zoals hier al werdt vermeldt.
De 2500 heeft het zwaardere onderstel, zwaardere assen, betere koeling, grotere remmen, kortere eindvertraging etc.
Als ik het goed heb is deze ook verkrijgbaar met een 6 bak automaat zo niet nu dan wel binnenkort.
Hetzelfde wat geld voor de 2500 geld ook voor de F250 of de chevy 2500.
De chevy heeft met de diesel ook het grote voordeel van de zeer goede Allison 6 versnellings transmissie.