Het is nu di jul 01, 2025 11:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 31, 2010 23:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
Welkom hier!

En om even in te haken op dit onderwerp....

Vermogens verlies op lpg zijn broodje aap verhalen die alleen nog maar slaan op ouwe Yanks met grote gasfabrieken boven op de slurparateur! :D

De moderne Lpg injectie installaties die werken met benzine volgsystemen en voorzien van voldoende capaciteit hebben geen problemen om het volle vermogen
of zelfs meer uit de huidge v8 motoren te halen.
Voldoende capaciteit is dan wel de hoofdvoorwaarde!! Zo ook hebben wij nu een 2009 hemi op lpg van het merk landi, die dus niet is voorzien van een systeem
wat voldoet aan de vermogens eis van de hemi motor.
Deze werkt nagenoeg identiek aan het systeem van prins en komt gewoon tekort aan zijn enkele verdamper.
Het enige systeem wat nu op dit moment voldoet aan de hemi met lpg is Vialle.
Deze werkt met een hogedrukpomp en een hogedruk injectie en heeft wel genoeg capaciteit om het geheel probleemloos te laten draaien.
Wil ik niet zeggen dat dat met een prins of andere installatie niet lukt!! Alleen moeten deze wel worden geupgrade met een extra verdamper.

Verder zou ik zeker zelf altijd kiezen voor een zwaarder type dan een 1500.
Een Hemi ram 2500 is ook zeker geschikt zoals hier al werdt vermeldt.
De 2500 heeft het zwaardere onderstel, zwaardere assen, betere koeling, grotere remmen, kortere eindvertraging etc.
Als ik het goed heb is deze ook verkrijgbaar met een 6 bak automaat zo niet nu dan wel binnenkort.
Hetzelfde wat geld voor de 2500 geld ook voor de F250 of de chevy 2500.
De chevy heeft met de diesel ook het grote voordeel van de zeer goede Allison 6 versnellings transmissie.

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2010 10:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 24, 2009 10:45
Berichten: 186
Woonplaats: eerbeek
hallo ben welkom uit eerbeek
en heb je hier meer aan als aan mijn telefoon gesprek

_________________
martin


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2010 12:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 23, 2009 18:39
Berichten: 139
Woonplaats: WIJHE
ook welkom op deze forem succes met het kopen van de truck ben.gr edwin.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2010 15:12 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Dus als ik hier al die verhalen lees, gaan allemaal die motoren op lpg wat zwaar trekken kapot!!
vreemd verhaal ik denk dat ik maar eens rechtstreeks naar Prins moet bellen en voor uitleg moet vragen :(
Niet dat ik wat ga trekken. maar vooral die gasten met die zware airstream wat naar spanje op vacantie gaan
jullie auto op gas gaat kapot :oops: :oops:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2010 15:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 09, 2009 16:13
Berichten: 298
T-Bob schreef:
Dus als ik hier al die verhalen lees, gaan allemaal die motoren op lpg wat zwaar trekken kapot!!
vreemd verhaal ik denk dat ik maar eens rechtstreeks naar Prins moet bellen en voor uitleg moet vragen :(
Niet dat ik wat ga trekken. maar vooral die gasten met die zware airstream wat naar spanje op vacantie gaan
jullie auto op gas gaat kapot :oops: :oops:


T-Bob,

De auto's kunnen dat prima aan. Alleen hij trekt een hele berg en is dat van plan elke dag te doen. En dan is er inderdaad de kans dat er dingen kapot gaan. Dit heeft dan te maken met dat de motor te warm word. Of de versnellingsbak, die van een 1500 is minder versterkt dan een 2500 versnellingsbak. En dan nog niet over het frame te hebben. Ook zou de nieuwe achter vering minder kunnen trekken dan de achtervering van een 2500 Waardoor de kans op schade toe neemt aan de onderdelen en niet alleen aan de motor. Als je 3x per jaar een vakantie een grote airstream trekt gaat dat perfect! Maar elke dag is een hoop meer. En met een auto die vooral op trektkracht gekocht word kan je toch beter hebben dat ie veel meer aankan dan dat de truck zijn werk moet doen met een net aan gevoel.

En dan nog of een diesel of Lpg/benzine. De LPG en bezine blijven toch hoogtoerige motor in verhouding met de diesel. Dus als je 2000 toeren maakt om rustig weg te rijden met je bezine of 2000 toeren met je diesel dan heb je bij die diesel toch nog veel meer pk's en koppel wat je gewoon helpt pretiger te rijden.

Dus als je elke dag zou rijden zou ik toch gaan voor een diesel en een 2500 uitvoering. WIj hebben thuis een Chevy Silverado met de 6.6 duramax en dat is echt een beest kwa koppel. Vooral met de allision versnellingsbak! Hebben er een boot achter gehangen van +- 1500kilo en we merkten er gewoon niks van aan de auto. OOk voor vrienden een grote caravan opgehaald in oostenrijk zelfs door de bergen geen elke problem en heb je niet het gevoel dat ie het niet redt. En dat is gewoon een goed gevoel i.p.v hoop dat de auto het houd.

Trekken doet een pick up sowieso wel. Alleen de vraag hoe je zelf voelt tijdens dat trekken is wat het verschil maakt.

Groeten Tim


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2010 18:49 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Ik heb in 2005 een boot achter mijn oude dodge gehad merkte er ook niets van en die liep ook op gas :lol:

Afbeelding

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2010 19:14 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 02, 2008 1:25
Berichten: 1726
Woonplaats: Tanque Verde, Arizona
Welkom op het forum dude :wave:
Hopelijk maak je de juiste keuze, veel succes met de zoektocht

_________________
Bart

All Black Edition, 2014, Hemi 5.7L, 4x4
Rumble Bee #1066, second swarm


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2010 20:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 25, 2009 13:14
Berichten: 709
Woonplaats: south-netherlands
volgens mij zit er ook nog verschil tussen gewone en heavy-duty's. buiten het feit dat ze hoger en vetter zijn, hebben ze een andere bak gemonteerd die minder snel warm wordt door een extra koeler en deze heeft de 1e 2 versnellingen langer gegeard dan de gewone uitvoeringen. Iemand die er het precieze van weet, dit is wat ik ooit heb opgevangen.

Laterzz RC aka hardworker

p.s. welkom nog op het forum :D

_________________
What do I feel when killing a terrorist? RECOIL !!

Marines never die, they regroup in hell !!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2010 20:14 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
hardworker schreef:
volgens mij zit er ook nog verschil tussen gewone en heavy-duty's. buiten het feit dat ze hoger en vetter zijn, hebben ze een andere bak gemonteerd die minder snel warm wordt door een extra koeler en deze heeft de 1e 2 versnellingen langer gegeard dan de gewone uitvoeringen. Iemand die er het precieze van weet, dit is wat ik ooit heb opgevangen.

Laterzz RC aka hardworker

p.s. welkom nog op het forum :D

precies :thumbright: :thumbright: :thumbright: :thumbright: :thumbright:

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2010 1:41 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za jan 30, 2010 20:44
Berichten: 44
Woonplaats: Brummen
hardworker schreef:
volgens mij zit er ook nog verschil tussen gewone en heavy-duty's. buiten het feit dat ze hoger en vetter zijn, hebben ze een andere bak gemonteerd die minder snel warm wordt door een extra koeler en deze heeft de 1e 2 versnellingen langer gegeard dan de gewone uitvoeringen. Iemand die er het precieze van weet, dit is wat ik ooit heb opgevangen.

Laterzz RC aka hardworker

p.s. welkom nog op het forum :D


Klopt
Ik heb vandaag weer veel ervaring op gedaan bij collega"s met dodge 1500 en trailers van 2 tot 3.5 ton.
De nieuwe type 1500 heeft een Tow-Houl versnellings bak, deze is gemaakt om goed met zware gewichten te trekken, en word dus niet warm.
Heb iemand gesproken uit renswoude die al 15 jaar dodge 1500 rijd op lpg en zware aanhanger maar nog nooit geen problemen gehad met versnelling of kop revisie.
Verbruik zonder trailer 1-5.5 en met 1-4
Heb ook 2 mensen gesproken met een Toyota tundra die daar erg over te spreken zijn met zware aanhangers en ook op lpg. verbruik 1-4.5 met trailer.
Ga toch voor de dodge omdat ik de tundra van binnen en van buiten niet mooi vind en die ook nog eens 4.5 duizend duurder is.
Als ik mag kiezen neem ik een zwarte sport maar bij het bedrijf in de buurt hebben ze alleen nog een laramie, (vind die grome bumbers beetje kits) en als ik vraag bestel maar een sport dan is het antwoord, de dollar is gestegen dus word ie 6000 duurder :(
Morgen maar ff langs rijden voor een goed gesprek :D

Gr Ben


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2010 1:46 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za jan 30, 2010 20:44
Berichten: 44
Woonplaats: Brummen
martinviper schreef:
hallo ben welkom uit eerbeek
en heb je hier meer aan als aan mijn telefoon gesprek


Hoi Martin
Een goed tel gesprek kan geen kwaad :lol:
Ha ha vette auto heb je, kom hem maar een keer laten zien in brummen, gewoon die kant op :arrow:

Gr Ben


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2010 10:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 24, 2009 10:45
Berichten: 186
Woonplaats: eerbeek
hallo ben nog wel gekeken naar een chevrolet zijn ook super

_________________
martin


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 17:29 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
back to black schreef:
Ik denk dat het ook een beetje ligt aan of ze hem zuinig hebben afgesteld

ik had met de mijne geen problemen

maar als ik moet treken of lekker door wou rijden hielt hij ook een beetje in
ben even terug geweest en ze hebben ze hem wat meer brandstof geven

loopt al 130.000km zonder problemen

bij dit weer duurt het iets langer voor hij overschalekt maar dat is normaal
met dit klote weer


gr marco



Hier is ook een met een Hemi op gas en rijd gemiddeld 60000km per jaar, en hij trek zich het laserus en zonder problemen :P :P :P

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 19:46 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
T-Bob schreef:
back to black schreef:
Ik denk dat het ook een beetje ligt aan of ze hem zuinig hebben afgesteld

ik had met de mijne geen problemen

maar als ik moet treken of lekker door wou rijden hielt hij ook een beetje in
ben even terug geweest en ze hebben ze hem wat meer brandstof geven

loopt al 130.000km zonder problemen

bij dit weer duurt het iets langer voor hij overschalekt maar dat is normaal
met dit klote weer


gr marco



Hier is ook een met een Hemi op gas en rijd gemiddeld 60000km per jaar, en hij trek zich het laserus en zonder problemen :P :P :P

sjeng je hebt niet eens een trekhaak :D :D :D :D :D :D

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 20:24 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Ik heb een trekhaak Andre voor de show :lol: :lol:
en een trekgewicht van 3500 kg op kent. :lol:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling