Na maanden van zoeken, ergernissen en gevloek is de Ram terug in orde...
In januari had ik een kloppend, irritant geluid bij oneffenheden. Laten nakijken bij kameraad/garagist... verdict: Tie rod ends versleten.
Een afspraak gemaakt bij Erwin (C&E USA cars) en deze vervangen. Kloppend geluid is minder maar ni weg.
Verder gezocht... Erwin komt tot de conclusie dat mijn stuurhuis serieuze speling heeft. Ok vervangen die handel... klachten zijn weer minder maar niet opgelost. Erwin zoekt verder maar ni direct iets te vinden...
Ondertussen zijn we dus maart... ikke via ne maat bij Car deal center terecht gekomen. Daar zeggen ze: dat zal de stabilisatorstang wel zijn. Ok die volledig los gezet... toerke gaan doen... niet dus. Peter zegt mij:tja die moet eens op de brug. Afspraak gemaakt, Ram 2 dagen moeten missen, vervangwagen... dan telefoon: ne chap vervangen... ne keer uitlijnen en tis in orde. Ikke happy natuurlijk... tot ik de rekening kreeg.
Enfin ik naar huis en op de autostrade niks te horen. Ik kom de autostrade af... en ja hoor weer dat kloppend geluid bij oneffenheden!

De moed zakt in mijn schoenen, het vertrouwen in de Ram raak ik helemaal kwijt en denk hardop aan verkopen!
Ondertussen had ik een deal met iemand van dit forum om een rek over te nemen, maar onder deze omstandigheden blaas ik alles af, waarop deze persoon niet blij is natuurlijk.

(en ik ook ni)
Ik lees op dit forum zoveel goeds van de Dodge dealer uit Turnhout dat ik besluit om een allerlaatste afspraak te maken, de Ram in orde te laten zetten en te verkopen. Heel de historie wordt uitgebreid aan de mechanieker verteld, de Ram blijft ginds en ik weeral op de baan met een vervangwagen. (Is ondertussen een gewoonte geworden) Daags nadien telefoon: meneer, we hebben uw schokbrekers vooraan besteld. Deze komen morgen binnen. Ok, bel maar als die klaar is hé. Dag nadien telefoon: meneer, de schokdempers vooraan zijn vervangen maar probleem is er nog, tis uw stuurhuis?! Er zit speling op, maar we hebben dat bijgeregeld en ge zijt van het geklop vanaf. Nadeel is dat uw stuur niet terug komt als ge nen bocht uitkomt

Zou da toch laten vervangen.
Allé, terug naar Erwin gebeld, historie uit de doeken gedaan... stuurhuis wordt onder garantie vervangen. Vorige week zaterdag de Ram afgezet, wederom ne vervangwagen, en maandag het verlossende telefoontje van Erwin: alles is ok, stuurhuis vervangen en kloppend geluid weg! Ben de Ram dinsdag gaan halen en Erwin heeft me het stuurhuis laten zien: volledig vast en kapot gedraaid door de mechaniekers in Turnhout!

Geen kwaad woord over niemand hé, maar schrok wel toen ik dat stuurhuis zag!
Alles bij mekaar heeft dit bijna 3 maand geduurd, en heeft dit dik 2000 Euro gekost, maar de Ram rijdt weer super, en het belangrijkste...
HIJ BLIJFT
En nu maar hopen dat ik een tijdje gerust ben.