Afgelopen zaterdag mijn eerste truck/oldtimer gekocht. Het is een gele Chevy 3100 uit 1948 geworden. Deze auto heb ik eind 2004 al te koop zien staan bij een bedrijf uit België, maar stond toen nog in Californië. Toen deze truck in begin 2005 in België was aangekomen ben ik wezen kijken, maar was toen al verkocht. Al jaren ben ik aan het dagdromen geweest over een oude pick-up, maar nooit gekocht. Toen ik afgelopen zomer de pick-up in Nederland op internet tegen kwam stond hij te koop. Na een proefrit, alles op een rijtje te hebben gezet en onderhandelen heb ik hem afgelopen zaterdag dus uiteindelijk gekocht.
Er zit een heerlijke V8 in met automaat, mooie chromen velgen, schrijfremmen (voor), afdekcover laadbak en is verlaagd. Aangezien er nog de originele bladveren op de voor-as zitten en hij geen stuurbekrachtiging heeft, is dat nog een puntje ter verbetering.
Maar goed, mijn eerste rit als eigenaar was niet zoals ik me had voorgesteld. Toen we bij de vorige eigenaar wegreden begon de tocht fantastisch. Alleen maar zwaaiende mensen en duimen die omhoog gaan, echt genieten

. En dan lekker dat gedreun van de V8….heerlijk! Maar op zo’n 20km voor aankomst ineens een knal, een gesis en stank.....F#cking h#ll

!!!. Ineens was de lol over. Eerst dachten we dat het de brandblusser was. Maar enkele seconden later, kwam er rook uit het dashboard. Meteen de vluchtstrook op waar de truck stil viel. Daar sta je dan op de vluchtstrook van de A27, met je nieuwe aankoop. Na het openen van de accubak kwam de stomende gel-accu zichtbaar. Voor de eerste keer in mijn leven de ANWB gebeld en uiteindelijk zelf de pick-up met een auto ambulance naar Brabant gebracht. We zijn nog bezig met de elektra te controleren en aanpassen/verbeteren. Het vermoeden is dat door een slechte massa de spanningsregelaar niet juist heeft gefunctioneerd en de gel-accu heeft overladen. Maar we gaan eerst alles nalopen en hopelijk zaterdag de boel weer aansluiten.
Waarschijnlijk heeft de truck liefdesverdriet en had hij geen zin om naar Brabant te gaan. Ik hoop dat hij erachter komt dat hij in goede handen is en dat we samen veel plezier gaan hebben, ondanks deze valse start.
Groeten,
Henry