Hallo allemaal,
Na al enige tijd undercover op dit forum door te hebben gebracht vond ik het wel eens tijd worden om mezelf bekend te maken.
Ik ben Peer Brenters, 21 jaar, woonachtig in Oss en altijd al fan geweest van dingen met een motor, als baby de stofzuiger, als jonge tiener de zitmaaier, als volwaardig tiener de brommers, en toen natuurlijk de auto's.
Mijn eerste beestje was een chevy s10, heel veel plezier van gehad, maar toch beetje te klein, geen v8, dus te weinig geluid en vooral: snelheid, ding trok geen worst van tafel..

Daarna even van de Amerikanen afgeweest, tijdje student geweest, toen een BMW 318 uit 91 (m'n eigen bouwjaar) en een mini projectje uit 1982, allemaal veel te traag, toen volgde een alfa gt, dit is nu m'n daily driver, voor in het weekend heb ik een Kawasaki ninja.
Maaaar, bloed kruipt waar het niet kruipen kan, de Amerikanen bleven in m'n gedachten, zeker toen mijn broer me in april vroeg om mee naar Amerika te gaan voor een Dodge, en deze ging mee naar huis!

Hier nog bij marlog op de stoep, hierna volgde het proces van invoeren, we besloten alle technische aanpassingen zelf te doen, vervolgens tuv te keuren bij de buren van marlog, daar begon de ellende..
Ik bracht de auto, kreeg te horen dat alles er prima uit zag, dus ging met een gerust hart naar huis, werd 3 dagen later gebeld dat de auto goedgekeurd was, top!
Auto weer opgehaald, en wachten op de Duitse brief, tot: telefoon, de auto was bij nader inzien toch afgekeurd.. Opnieuw naar Roosendaal, dure aanpassingen, goedgekeurd, lang wachten op Duitse brief.. Toen naar de rdw, keurmeester die net uit de luiers was, nadat hij de hele auto met z'n duimstok had nagemeten en echt niks kon vinden om af te keuren, werd hij goedgekeurd, echter zonder 18.2 platen, ik moest maar even wat aanpassingen doen.. L*lloos..
Dus, zover mijn ervaring met mijn broers Dodge, maarja, toen had hij er 1, en ik dan?
Ik bleef zoeken, maarja, heb al een auto en motor, werk wel fulltime, maarja: ben pas 21, dus: geen budget. Na veel barrels bezocht te hebben ging ik toch nog eens terug naar die ene in Dordrecht, ik was er pas 2x geweest, maar hij bleef in mijn gedachte..
Er was alleen 1 probleem: het was een v10, dat is geen probleem, dat is alleen maar mooi, alleen deze specifieke v10 was erg dorstig, naar olie welteverstaan..
Na een proefritje over het verlaten industrieterrein stond de oliewalm er nog toen ik terug kwam rijden...
Toch maar naar huis, nog eens goed over nadenken, zoeken naar een ander blok, en toen..

Met de prachtige Ford F150 Harley-Davidson van mijn baas naar Dordrecht, echter was de 2500 zo zwaar dat de oprijplaten het gewicht niet hielden, leeg naar huis dus.. Maar..
Gelukkig heeft het bedrijf waar ik altijd trekkers en trailers inhuur een oprijwagen! Die mocht ik we voor weinig even meenemen, het werd nog spannend toen ik de Dodge er op reed, maar hij paste!
Inmiddels is de v10 bijna ontmanteld, en de 'nieuwe' v10 binnen in Roosendaal, de rest is binnenkort te lezen op het projecten topic, inclusief foto's natuurlijk!
Deze keer met werkende foto's..
