Dag iedereen,
Ik zal eens beginnen met mijn voor te stellen:
Ik ben Gianni, 17jaar (Feb 2013, 18jaar

) woonachtig in Gent en doe als studie automechanica

Het Ami avontuur begon met mijn 2 Nonkels, Rik en Luc.
In de late jaren 90 kocht Luc zijn eerste Ami truck een GMC Sierra classic van '83 met een 6,2 liter diesel. een echt beestachtig sleurmachine!
Later wou zijn broer, mijn andere nonkel, ook zo een wagen. Die ging dan voor een Chevy Suburban van '87 met het veelvoorkomend 350, 5,7Liter blok op LPG.
Spijtig genoeg zijn deze wagen ernstig aangetast door de roest..
Dit kan niet en dus moet er aan worden gewerkt! We zijn nu volop bezig met die te restaureren en het roest weg te werken natuurlijk!

Maar het bleef niet bij deze 2 Ami cars!
Later kocht Luc nog een Chevy Van, de Tiara (waarschijnlijk fout geschreven) uitvoering, met een 5,7 blok op LPG.
Spijtig genoeg is deze ook aangetast door het roestvirus.
Ook hieraan wordt gewerkt natuurlijk!

Achteraf kocht Rik in 2008 een Ford LTD Stationwagon van '76 met een heus 400ci blok! Aangezien een 6,6liter blok goed weg kan de met liters werd hierin een LPG installatie gemonteerd. natuurlijk.
Deze is in het algemeen in goede staat maar heeft natuurlijk aandacht nodig.
Binnenkort komen er andere velgen onder en word het interieur eens opgefrist.

In 2010 kocht Rik een GMC Yukon XL Denali met 6.0liter blok. De luxe hierin in echt prachtig! Een droom om in te rijden!
En met de 320pk's die je hebt is het een waar festijn als er iemand met z'n Mercedes of BMW aan de lichten denkt dat hij sneller is!
Vele verschieten ervan dat zo een grote, lompe wagen toch binnen de 8sec. aan 100 zit

In datzelfde jaar kochten ze samen nog een Chevy Silverado 1500 met 5,7 motor op LPG.
Hier hebben we al veel kosten aangehad, maar ja, dat moet je er maar bijnemen als je een leuke hobby wilt natuurlijk!

Begin dit jaar in februari kochten ze ook samen een Cadillac Fleetwood (presidental limo) '84 met het 6.0 literblok.
Deze had een brand gehad aan de ruitenwissermotor en is na redelijk wat tegenslagen pas af sinds september...

Vorige week kochten we er nog zo een bij samen met een 6 deurs model met 4,1 liter V8 motor.
Deze zijn nu bij Speedshop voor een algemen controle en opknapbeurt.

En sinds dinsdag laatst leden ben ook ik de troste eigenaar van mijn eerste Ami Car!!!

Een Pontiac Fiero SE van '85 met het 2,8liter V6 blok er in gekoppeld aan een automaat.
Hier is er wel wat werk aan maar voor de prijs die ik ervoor gaf, kon je ook niet veel verwachten!
Ik hoop deze tegen m'n 18de verjaardag (feb. 2013) af te hebben!

Volgende week gaan we nog een Ford LTD gaan halen voor de velgen, een paar sierlijsten en de bumpers voor de huidige LTD.
Rik zou van de carrosserie een bed willen maken en ik ga het chassis, motor, aandrijf gedeelte en ophanging gebruiken om een kart-achtig voertuig te maken waarmee er in het veld kan worden gecrosst.
Ons huidig aantal US cars staat nu op 11 maar er zijn nog plannen voor een Dodge Charger SRT8 van de laatste generatie en een Ford F250 Super Duty van de laatste generatie(eventueel Kings Ranch).
Zo een SRT8 Charger is toch prachtig he

Ook een F250 King's Ranch is een prachtig machine!

Als er koopjes te doen zijn, draaien we ons hand er niet voor om!
Us cars zijn tenslotte mooie, (relatief) zeldzame en qua mechaniek prachtige auto om mee te rijden en zelf aan te werken natuurlijk!
Voor onze reparatie's en onderhoud gaan we vooral naar Speedshop in Stekene en Velleman in Sint Amandsberg.
Bedankt voor het lezen!