Het is nu wo jul 23, 2025 19:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 07, 2013 14:40 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do nov 07, 2013 14:23
Berichten: 9
Best forum,
Ik ben gerard en rijdt al jaren dodge ram pickups, eerst 2 diesels gehad en nu voor de hobby een 1500 uit 2003 met de laatste 5,9 ltr.
Auto loopt op gas g3 en heb dat er zelf bij vogels in breda in laten bouwen.
Doe alle onderhoud zelf ( uilaat, banden, remmen en beurten).
Nooit geen problemen gehad met starten en nu loopt hij steeds beroerder op benzine....
Start goed maar stinkt ontzettend naar onverbrande benzine die op je ogen slaat als je er achter staat.
Verder houd hij erg in als je snel gas geeft en tankmeter loopt veel sneller terug als dat ik normaal gewend was.
Zodra hij overschakeld naar gas zijn alle problemen verholpen en zit zelf aan mijn injectors te denken.
Heb al een keer van die reinigingsvloeistof bijgevoegd maar hielp niks.
Verder blijft als hij warm is zowel op gas als op benzine het toerental vrij hoog (1500 rpm) als je van het pedaal af gaat ( alsof ie blijft hangen) en zakt na aantal seconden terug tot 850 rpm.........
Iemand enig idee ??
Groeten Gerard


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 07, 2013 17:14 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Al uitgelezen? Lijkt me dat hier toch wel een code uit voort komt. Je lambdasondes zullen rare waardes meten (of zelfs defect zijn).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 07, 2013 17:22 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do nov 07, 2013 14:23
Berichten: 9
Kan hier thuis niet uitlezen maar zal ik laten doen.
Foutmeldingen bij het inhouden van de dagteller terwijl je contact geeft ( calibreren ) zeggen mij niets.
Maar als hij niet goed verbrand door evt kapotte injector(s) klopt het wel dat de lambda sonde afwijking registreerd en dat motormanagement lamp gaat branden zoals nu ook gebeurt.
Sta open voor verdere reacties cq tips....
Gr gerard


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 07, 2013 18:44 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 13, 2010 20:31
Berichten: 2468
Woonplaats: Limburg
Mss breuk in de bekabeling van je gas installatie naar je cilinders.

_________________
Jan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 07, 2013 18:47 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Lijkt mij inderdaad ook een aanstuur probleem, vervang je tempratuur sensor eens, je staat er van versteld van wat die allemaal aanstuurt :!: en als hij denkt dat je motor niet warm is blijft hij veel te veel brandstof aansturen ( choke)

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 07, 2013 20:51 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
brand er geen enkel lampje in je dachbord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 07, 2013 20:58 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do nov 07, 2013 14:23
Berichten: 9
Aan allen......in mijn dashboard brand dat lampje van motor management.
En als ik in de bergen rij met zware aanhanger dan loopt in het dashboard de temp meter wel iets op en bij dalen zakt ie ook weer direkt.
Dus lijkt mij dat temp sensor wel goed werkt ?!
Hij loopt natuurlijk maar relatief kort op benzine en als er een of meer injektors lek of kapot zijn dan krijgt hij teveelen verbrand dan ook niet ekker, of is dat een raar gedacht ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 07, 2013 21:11 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Kunnen de injectors zijn, maar kan nog steeds een simpele sensor zijn. Er zijn meer sensoren die temperatuur meten, die voor je dash is er eentje maar de computer gebruikt een andere dacht ik.

Motormanagementlampje en uitlezen wijst jou de weg :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 07, 2013 21:16 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do nov 07, 2013 14:23
Berichten: 9
Allen dank en ga morgen ff googlen naar sensoren.
Injektors ga ik doormeten op weerstand en alle 8 de waarden moeten bij elkaar liggen om te kijken of er een of meer "fried" zijn.
Verder ga ik van de week bij boonzaaijer " specialist" langs om hem uit te lezen en hoop het dan op te lossen.
Iedereen bedankt voor het meedenken !
Gr gerard


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 07, 2013 21:26 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Peer bedoelde niet de sensor voor je koelwater, maar de sensor om de bedrijfstemperatuur van je blok door te geven aan de ecu.
Als die kapot is, gaat je blok heel raar lopen.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 07, 2013 21:28 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do nov 07, 2013 14:23
Berichten: 9
Weet iemand misschien waar die zit ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 07, 2013 23:03 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
lampje kan veel betekenen , bij mij was het erg kelp of egr klep ,en eerlijk mijn verbruik is gezakt ,ik weet niet of een 03 dit heeft ,maar eens laten uitlezen kan zeker geen kwaad


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 07, 2013 23:12 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
gerardverbree schreef:
Weet iemand misschien waar die zit ?


Klopt alfred :!:

Ik zal wel eens ff kijken waar hij precies zit, zou ergens op het inlaat spruitstuk of cil kop moeten zitten :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 07, 2013 23:18 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do nov 07, 2013 14:23
Berichten: 9
Klinkt logisch en kan ik volgen, inclusief het gedrag en de gevolgen komen mij bekend voor.
Heb nu een paar draadjes:
- ohm meten van de 8 injectors
- egr klep
- sensoren van de motor temp
Heb wat te doen morgen...........dank heren !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 07, 2013 23:55 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do nov 07, 2013 14:23
Berichten: 9
Heb even zitten googelen op egr klep en vervuiling van de klep met uitval als gevolg kan komen door aanzuigen van vervuilde of valse lucht door niet goed werkende carterventilatie.
Na het uitvallen of niet goed werken van de egr klep loopt de motor onregelmatig en slecht stationair, houd in en rijd schokkerig.
Daarnaast neemt het verbruik toe door verkeerde waarden en daardoor verkeerde inspuiting.
Nou heb ik een paar maanden geleden en kapotte pakking van mijn inlaatspruitstuk gehad waardoor hij valse lucht trok en olie verbrande door via de carterventilatie te zuigen.
Is gerepareerd en verbruikt nul olie meer, maar dat de egr klep dientengevolge ook stuk is gegaan kan best kloppen...........hoop dat ik het gevonden heb !!
Ik hou julllie op de hoogte
Gr gerard


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling