Hoi, ik ben Axis, 35 jaar, uit Tilburg.
Ik ben me serieus aan het oriënteren op mijn eerste Amerikaanse truck!
Ik rijd nu dagelijks een 2002 Mercedes-Benz S320, met alle toeters en bellen erop en eraan (standkachel, distronic, etc, LPG erin gelegd). Ik ben nog steeds superverliefd op deze auto en ik rijd als een koning, maar ik ga me wel aan steeds meer zaken ergeren, zoals dat ik bijna niets groters kan vervoeren. Daarnaast heb ik naast mijn baan in loondienst een eenmanszaakje en kan ik met een youngtimer en een grijs kenteken wel een heleboel geld besparen.
Ik ben aan het twijfelen tussen een busje (MB V-Klasse of VW Transporter crew cab), of een Amerikaanse truck. Beiden hebben hun voor- en nadelen, maar een Amerikaanse truck ziet er natuurlijk geweldig uit en ik wil toch ook wel graag niet te veel in vermogen achteruit gaan (nu rond de 200-220pk). Daarnaast wil ik, net zoals nu, dat als ik terugkom bij de parkeerplaats, dat ik denk: "Wat is het toch een mooie auto!". Dat ik dan zaken moet missen zoals standkachel, distronic, keyless entry, etc, neem ik maar voor lief.
Ik ben dus onder andere aan het kijken naar trucks met de volgende eisen:
- Kentekenregistratie van voor juni 2001 (of rekent de belastingdienst met bouwjaar?)
- LPG
- Minstens 4 zitplaatsen
- Automaat (dat zijn ze allemaal?)
- Niet rokersauto (dan wordt de vrouw meteen misselijk)
- Lederen bekleding
- Parkeersensoren (ja, ik weet het..)
Als ik zo'n beetje kijk op autosites kom ik uit op een Dodge RAM 1500, Ford F150, Chevy Silverado, etc. Wellicht hebben jullie nog tips?
Ik vind een Avalanche geweldig, maar die zijn er pas vanaf 2002-2003. De F150 spreekt me ook aan, maar dat model van 1999-2000 vind ik niet zo mooi, met die rare rondingen. De RAM's vind ik wel erg mooi uit die tijd, maar die zien er bijna allemaal zo uitgeleefd uit.
Wat vinden jullie van de auto in
deze advertentie? Ik vind 'm wel gaaf! Valt jullie iets raars op? Ik vind hem er op de foto's wel netjes uit zien!
Axis.