Goedemorgen medetruckers,
Ik ben Alex, en lees al geruime tijd mee op dit forum.
Ik ben al 10 jaar in het bezit van een GMC K1500 4x4, met dubbele cabine.
Nu heb ik hierover een vraag:
Een jaar geleden is mijn motor (5.7L) in mekaar gelopen, en heb er een motor van een sloper in gezet.(precies dezelfde)
deze start en loopt alleen op gas, benzine doet hij helemaal niks.
tot een maand geleden geen probleem, reed zonder enig probleem.
nu start hij als hij koud is nagenoeg gelijk (na 4x rondgaan) maar als ik hem stil zet, en gelijk weer start, is er ook niks aan de hand.
maar zodra ik even ergens naar binnen loop, voor een boodschap, en hij staat een 15 min. stil, wil hij met een warme motor nooit, of heel moeilijk na ruim 1 min doorstarten aan de gang.
Dan zie ik op het dashboard de oliedrukmeter heel langzaam oplopen, tot hij op 12 uur staat, dan gaan de lampjes van de gasmeter pas aan, en dan slaat hij pas aan.
maar als hij net te warm is, loopt de meter helemaal niet op, of maar een klein stukje.
zodra de motor draait, heeft hij wel voldoende oliedruk, of hij nou stationair draait of vol gas. meter staat altijd in de midden of op 3/4
als je een uur wacht doet hij het wel weer.
ik heb de oliedruk sensor al vervangen, en de bedrading gecontroleerd, maar dat maakt helemaal geen verschil.
heeft iemand dit al eens meegemaakt, of weet wat dit kan zijn/ veroorzaken??
of eventueel de oliesensor omzeilen, dat de lampjes van het gas direct aangaan, als je het contact aanzet??
alvast bedankt voor de reacties
Alex