Goedemiddag USA TRUCKS forum leden.
Om te beginnen wens ik een ieder op dit forum een geweldig 2013 !!!Voor 2013 heb ik zelf weinig goede voornemens.
Waarom niet ? …..
Iedere dag is er 1, dus mijn motto is: het hele jaar er gewoon voor gaan en je beste beentje voorzetten.
Van je fouten leren en jezelf iedere dag verbeteren.
En tja, dat roken ........wie weet, ooit !!!
Toch heb ik 1 voornemen nu maar eens waargemaakt en dat is registreren op dit forum.
Zo nu en dan was ik al als ‘gast’ op het forum aanwezig om zo te zien wat er zoal ‘leeft’ bij jullie als USA truck liefhebbers.
Inmiddels heb ik geconstateerd dat er veel, héél veel liefhebbers zijn.
De 1 hobby matig, de ander maakt een combinatie van hobby en werk en weer anderen die hobby, werk en privé combineren.
Wat uiteindelijk de drijfveer ook mag zijn …, in veel gevallen zie ik een soort van liefde verhouding met DE TRUCK die bij tijd en wijle omslaat naar een haat verhouding.
Die laatste verhouding komt vaak bovendrijven wanneer het brok American Iron niet doet wat de eigenaar ervan verwacht.
Er is niets irritanter dan in je ‘liefde’ te stappen en de machtige machine doet het niet of laat je onderweg, om wat voor een reden dan ook, in de steek.
Maar goed ……… hulp is dichtbij in de vorm van
http://www.usatrucks.nl Ik heb kunnen zien dat er plenty kennis onder de forum leden in huis is om iedere liefhebber van raad, advies of tips te voorzien. En dat is waar een forum ook voor dient.
Wellicht kan ik (wij) zo nu en dan ook een steentje bijdragen aan die kennis.
Ik ga niet zeggen dat wij alle wijsheid in pacht hebben.
Evengoed is de goede wil en, waar en wanneer mogelijk, behulpzaamheid aanwezig.
De naam bij dit ‘verhaal’: ik ben Harald Padberg en Century Cars is al dik 20 jaar dé plek waar ik het grootste deel van de dag doorbreng.
Waarschijnlijk ooit onbewust en onbedoeld door mijn vader aangestoken met het ‘USA CAR’ virus.
Van wat ik nog weet was zijn eerste eigen USA car een 67er Ford Mustang, daarna een AMC Javelin om vervolgens over te stappen in 1976 naar een Chevrolet K5 Blazer.
De Chevy K5 liet, door kortsluiting, het leven ergens op een kruispunt in de buurt van Den Haag en zodoende dat er een Jeep Grand Wagoneer ten tonele verscheen.
De Jeep moest na een paar jaar het veld ruimen omdat de AMC-360 V8 niet helemaal meer de compressie bezat die nodig was om goed te functioneren.
Aangezien er door de kostwinner van het gezin kilometers gemaakt moesten worden werd de Jeep ingeruild voor een Dodge Aries Wagon.
Een oude dame die geen voorrang verleende maakte een einde aan het leven van deze Aries Wagon en daarmee ook een einde aan het AMI tijdperk van mij pa.
Door mij werd het stokje overgenomen op het moment dat de portemonnee het toeliet.
De eerste Amerikaan was een 84er Jeep CJ-7 met een 256 zespitter. Die moest het veld ruimen voor een 304 V8 (alleen al vanwege de sound).
Tussentijds zijn nog een GMC Jimmy, een Ford Mustang Grande, Lincoln Mark III de revue gepasseerd.
Evengoed is het destijds opgelopen Jeep virus nooit uit mijn systeem geraakt. Geen behandeling of antibiotica kuur helpt.
Zodoende dat mijn main ride een 84er Jeep Grand Wagoneer met de AMC-360 V8 is.
Aardje naar z’n vaartje zal ik maar zeggen.
Gaan of moeten we op stap met het hele gezin dan is er nog een 8-persoons Ford Excursion 4x4 uit 2003 met een 6.0L diesel voorhande. Het is dat er in Nederland géén personen in de achterbak mogen zitten, anders had het een Ford F-150 of F-250 geweest.
Dagelijks heb ik het grote genoegen om mij, zakelijk gezien, te mogen vermaken met een grote diversiteit met alles wat maar Amerikaans is en wielen heeft.
Dat de Amerikaanse Ford Trucks hierbij de boventoon voeren zullen sommige van jullie wel weten.
Greetzzzzzz en wellicht tot ziens
Harald Padberg