Er waren grotere injectoren besteld en geleverd maar deze hebben niet de speciale snuit zoals SRT/10 injectoren die hebben. Dus een waardeloos inspuitbeeld. Of je 10 kleine carburateurs benzine in je spruitstuk laat druppelen.
Na veel geouwehoer kwam mijn vaste chiptuner/ software & diagnose goeroe Henk 'Fastchip' Dijkstra na onderzoek met het verlossende woord: VEC is onbruikbaar. Een oplossing in de vorm van een AEM aftermarket ECU kreeg een veto van de eigenaar omdat hij schoon genoeg had van het leveringsgedrag van (kleine) Amerikaanse tuners. Ondanks dat de toko waar ik wilde bestellen een goede reputatie had.
Dus het werd een lokale oplossing. De motor origineel laten besturen door de originele PCM, de VEC2 voor het beinvloeden van de timing met een Roe Racing - Paxton blower programma erin (later aangepast op de dyno). En dan 4x 60lbs injectoren voor de gasklep die de motor onder boost van extra brandstof voorzien. Een extra rijk mengsel is voorzien om te compenseren voor eventuele verschillen in cilindervulling. Het motorvermogen is derhalve aan de veilige kant. De laatste metingen met metaalkats waren 640pk piekvermogen uit mijn hoofd. Koppel was ergens tussen de 850 en 900Nm aan het wiel. Ik moet de uitdraai opzoeken in de berg data en foto's op mijn harddrive.
De auto had uit het oogpunt van duurzaamheid een Centerforce koppeling en een Fidanza vliegwiel gekregen. Samen met Holland Blower al in het begin ingebouwd. De standaard koppeling is niet goed genoeg.
Kort samengevat - wat een geweld... OMFG... Met 200km/h in 5 op nat wegdek met de kont kwispelen. En dan staat de laaddruk meter op 0,2Bar o.i.d....