Het is nu za jun 28, 2025 23:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 17, 2010 21:35 
Pro Trucker

Bij deze de uitleg ervan:

Afsluiten van uw auto : best manueel op ietwat grotere parkings in (groot)steden

Geen grap !!! Verleden week vrijdag hier te Oostkamp op de parking van delhaize is er één auto gestolen .

Vermoedelijk op deze manier .

Aandachtig lezen...

Afsluiten van uw auto : hoe en waarom uw auto manueel sluiten?
Op een dag stationeer ik de wagen en sluit hem met de afstandsbediening.
Nadat ik mij enkele meters van de wagen verwijderd had, hoorde ik de klik dat de sloten weer openspringen.
Tot driemaal toe heb ik ze weer afgesloten en iedere keer weer open.
Gealarmeerd door deze eigenaardige situatie heb ik rond mij gekeken en zag twee mannen op korte afstand in een andere wagen zitten die me in de gaten hielden. Zonder twijfel waren die betrokken in die bizarre situatie.
Ik heb direct de boodschappen die ik wilde doen geannuleerd en ben weer in de wagen gestapt en naar het politiecommissariaat gereden waar ik alles uitgelegd heb.
Daar hebben ze mij uitgelegd dat ik bijna slachtoffer was van een nieuwe manier om in de auto's in te breken.
Ze beschikken over een scanner die de code van uw afstandsbediening registreert en waarmee ze direct uw autodeuren weer ontgrendelen als je vergrendelt met de afstandsbediening. De dieven bevinden zich op een kleine afstand op parkings van
grootwarenhuizen, restaurants, aire de repos langs snelwegen en wachten op het volgende slachtoffer.
De tijd dat je je boodschappen doet, gebruiken ze om zonder enig spoor van inbraak alle waardevolle spullen zoals
gsm,laptop, gps, handtassen e.d. te ontvreemden om dan zo snel mogelijk met de buit te verdwijnen.
De politie geeft een gouden raad: sluit uw wagen manueel met de autosleutels, dan krijgen ze niet de kans om je code te registreren.
Wees op je hoede!
PS. Verzekering betaalt NIETS terug zelfs met diefstalverzekering daar er geen sporen van inbraak zijn en verondersteld wordt dat U de auto niet slotvast hebt achter gelaten.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 17, 2010 21:47 
Pro Trucker

Bizar verhaal, ze knippen tegewoordig ook gewoon gaten in je plaatwerk van je deur: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7943 ... tml?p=14,1

Gelijk een nekschot geven die lui.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 17, 2010 21:55 
Pro Trucker

RickyV8 schreef:
Bizar verhaal, ze knippen tegewoordig ook gewoon gaten in je plaatwerk van je deur: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7943 ... tml?p=14,1

Gelijk een nekschot geven die lui.

:shock: WTF :?: :!: :?: :!:

Waar halen ze het toch allemaal die kl**tzakken :x :x

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 17, 2010 22:17 
Heavy Trucker

:shock: :shock: :shock: :shock: je kunt tegenwoordig toch niks meer vertrouwen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 17, 2010 22:39 
Trucker

Deze truc wordt ook al toegepast.Ze rijden je voorbij,gooien enkele eieren stuk op je voorruit wat doe je,je begint te sproeien met je ruitensproeiers om je voorruit weer proper te krijgen(meetste denken aan kwajongensstreken dat eiergooien)
DAT MAG JE ZEKER NIET DOEN want de combinatie eieren en ruitensproeiervloeistof geeft een ondoorzichtbare smeurie op je voorruit.Men ziet niets meer door de voorruit en automatisch zet je je wagen aan de kant en dan begint de ellende.Hup weg zijn de diefjes met je karretje.

Was er hier onlangs niemand die hier eieren verkocht :shock: :shock: :shock:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 17, 2010 22:41 
Pro Trucker

euh...als je auto verdwijnt en niet meer teruggevonden word , betaald de verzekering , indien je verzekerd bent natuurlijk , maar let op , het amerikaanse alarm op onze wagens is meestal geen VV2 , en dan kan de verzekering ook moeilijk doen , effe checken is de boodschap... :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 18, 2010 20:08 
Heavy Trucker

DodgeRammer09 schreef:
Bij deze de uitleg ervan:

Afsluiten van uw auto : best manueel op ietwat grotere parkings in (groot)steden

Geen grap !!! Verleden week vrijdag hier te Oostkamp op de parking van delhaize is er één auto gestolen .

Vermoedelijk op deze manier .

Aandachtig lezen...

Afsluiten van uw auto : hoe en waarom uw auto manueel sluiten?
Op een dag stationeer ik de wagen en sluit hem met de afstandsbediening.
Nadat ik mij enkele meters van de wagen verwijderd had, hoorde ik de klik dat de sloten weer openspringen.
Tot driemaal toe heb ik ze weer afgesloten en iedere keer weer open.
Gealarmeerd door deze eigenaardige situatie heb ik rond mij gekeken en zag twee mannen op korte afstand in een andere wagen zitten die me in de gaten hielden. Zonder twijfel waren die betrokken in die bizarre situatie.
Ik heb direct de boodschappen die ik wilde doen geannuleerd en ben weer in de wagen gestapt en naar het politiecommissariaat gereden waar ik alles uitgelegd heb.
Daar hebben ze mij uitgelegd dat ik bijna slachtoffer was van een nieuwe manier om in de auto's in te breken.
Ze beschikken over een scanner die de code van uw afstandsbediening registreert en waarmee ze direct uw autodeuren weer ontgrendelen als je vergrendelt met de afstandsbediening. De dieven bevinden zich op een kleine afstand op parkings van
grootwarenhuizen, restaurants, aire de repos langs snelwegen en wachten op het volgende slachtoffer.
De tijd dat je je boodschappen doet, gebruiken ze om zonder enig spoor van inbraak alle waardevolle spullen zoals
gsm,laptop, gps, handtassen e.d. te ontvreemden om dan zo snel mogelijk met de buit te verdwijnen.
De politie geeft een gouden raad: sluit uw wagen manueel met de autosleutels, dan krijgen ze niet de kans om je code te registreren.
Wees op je hoede!
PS. Verzekering betaalt NIETS terug zelfs met diefstalverzekering daar er geen sporen van inbraak zijn en verondersteld wordt dat U de auto niet slotvast hebt achter gelaten.

wat doe jij in oostkamp jo :?: :?: :?: , kon je toch effe bij mij binnenwippen 8)

2006 -dodge ram- 1500 slt
4,7L V8

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 18, 2010 20:10 
Pro Trucker

haha is niet van mij maar van een vriendin die dat doorgemaild heeft :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 18, 2010 21:03 
Trucker

bedankt voor de nuttige info,thnks :!:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 23, 2010 11:41 
Trucker

Mijn verhaal van een paar jaar geleden:

Sinds kort heb ik aan den lijve bevonden hoe het is als je auto (in dit geval mijn Mercedes Sprinter) voor je deur gestolen wordt. M'n bussie heb ik, zoals jullie in onderstaand verhaaltje kunnen lezen, gelukkig weer terug, maar hoop hierdoor mensen erop te attenderen hun kostbare bezit goed tegen diefstal te beveiligen.
Het verhaal gaat als volgt...

Op dinsdag 4 september kom ik na een paar klanten bezocht te hebben erachter dat het slot in het portier aan de passagierskant niet meer werkte; de sleutel past nog wel, maar het slot wilt niet meer open. Het slot zelf blijkt licht beschadigd te zijn, dus ging ik ervan uit dat er iemand met een schroevendraaier o.i.d. aan heeft lopen klooien. Dus meteen de garage gebeld voor het plaatsen van een nieuwe cilinder.

Op woensdag 5 september blijkt ’s morgens vroeg dat m'n bus gestolen is. Omdat ik een GPS-tracking systeem op m'n bus heb zitten, meteen op internet gekeken waar m'n bus zich bevond en meteen hierna de politie gebeld en ze naar die plek geloodst. M'n bus bleek om 2.50 uur voor m'n huis weggehaald te zijn en bevond zich vanaf 3.06 uur aan de andere kant van Amsterdam. Samen met een maatje van me meteen daar ook maar naartoe gereden en daar bleek m'n bus netjes geparkeerd te staan, zomaar ergens op een parkeerplaats. Zowel aan de auto als aan de sloten was niks te zien; de auto was zelfs keurig afgesloten. Ik had liever dat ze m'n ruit hadden ingeslagen en het contactslot hadden geforceerd, want dit kon ik zo 1, 2, 3 niet verklaren en daar baalde ik eigenlijk enorm van! De politie wilde hem niet meegeven, want ik moest eerst aangifte doen. De politie zou m'n bus wegslepen en ik kon hem dan daarna weer ophalen op een opslagterrein van de politie ergens in Amsterdam. Na aangifte gedaan te hebben, meteen daar weer m'n bussie opgehaald, maar ik moest wel eerst €80 dokken voor het wegslepen ervan! Later die dag was ik bij een klant gearriveerd en hem uitgelegd waarom ik zo verlaat was. We bevonden ons op de 1ste verdieping, dus op m'n bus kijkend viel me meteen op dat ze het GPS-antennetje (lijkt op een halve eierschaal) van m'n dak gesloopt hadden. Op internet gekeken te hebben, bleek ook het GPS-signaal weg te zijn, want het signaal eindigde op 3.06 uur die ochtend en daarna was er geen signaal weer waarneembaar. Dus 's middags weer een uur op het politiebureau gezeten voor de aangifte van het verdwijnen van m'n antennetje (voor de verzekering). Vanaf die dag was ik zo slim m'n bus "onklaar" te maken, want ik was er van overtuigd dat er ergens iemand met een sleutel van m'n bus rondliep, al was ik naar mijn weten de enige die sleutels van m'n bus in bezit had.

Op donderdag 6 september viel me ineens op dat m'n luidsprekertje van m'n carkit aan het snoertje op de grond lag en ik er met mijn pedalen steeds op trapte. Dus maar ff naar de garage geweest, want ook onder m'n dashboard bleek het een en ander los te hangen. Volgens de monteur hing het computerkastje die correspondeert met de chip in de contactsleutel ook los, dus heeft ie alles weer vastgeschroefd. Waarschijnlijk had de dief er zijn eigen computerkastje ingeklikt, waarbij er geen signaal meer van de chip in een contactsleutel nodig was!

Op zondag 9 september kwam ik op de King Cruise met een maatje van me in gesprek en ik vertelde hem van de diefstal van m'n bus. Hij vertelde me dat dieven tegenwoordig zo slim zijn om een slot uit je portier te verwisselen voor een eigen exemplaar, zodat het niet opvalt dat ie weg is. Ze doen dat meestal met het slot uit het portier van de passagierskant, want dat slot gebruik je toch zelden tot nooit. Aan de hand van het orginele slot maken ze een sleutel en met een eigen computerkastje onder de arm komen ze doodleuk de volgende dag je auto ophalen. Dat verklaarde meteen waarom ik m'n passagiersportier niet meer vanaf de buitenkant kon openen!

Op maandag 10 september (gisteren dus) wilde ik om 7.00 vanaf m'n huis wegrijden, maar bemerkte bij het open maken van m'n portier dat ie niet meer op slot zat. Na de auto weer "rijklaar" gemaakt te hebben, bleek er een sleutel in het contact te zitten. Bleken ze dus de bus weer te hebben willen stelen, maar omdat ik hem "onklaar" had gemaakt, kwamen ze niet verder dan een poging hiertoe. M'n bus wilde overigens ook met mijn eigen sleutel niet meer startte, want nu bleek dat de hufters natuurlijk uit kwaadheid het computerkastje van onder m'n dashboard te hebben weggenomen. Meteen een nieuw kastje bij de dealer besteld, maar de bewuste kastjes hebben een levertijd van ruim een week en kosten maar liefst €1100. Dus ook nu weer aangifte gedaan, wat mij wederom weer een uur kostte.

M'n bus is vandaag door de garage opgehaald en er komt, ondanks dat ie bijna 6 jaar oud is, een duur alarmsysteem in, want anders is ie van de week weer pleite.
Mijn bus heeft (had) een fabrieks-af startblokkering, maar heb je helemaal geen alarm, startblokkering o.i.d., dan is het voor die gasten natuurlijk helemaal een koud kunstje om je trotse bezit (waar je elke dag voor staat te werken) 's nachts voor je deur weg te halen... :evil:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 23, 2010 13:23 
Pro Trucker

Wow das ook een zeer straf verhaal :shock: :o :shock:

Ik zou zeggen jongens, plaats hier meer van deze verhalen want het zou wel nog is van pas kunnen komen de dag van vandaag...zucht :|

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 23, 2010 14:52 
Pro Trucker

Wow wat een verhaal man! Ik zou geloof ik met een Riot gun gaan "posten"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]