Gevonden op google.
Vraag: Is het niet juist om een binnenband te monteren in combinatie met een tubeless band? Gezien de adviezen die ik heb ingewonnen bij leveranciers zien zij geen reden om dat niet te doen.
Antwoord: Wij blijven vasthouden aan de mening dat het gevaarlijk is om een binnenband in een tubeless band te monteren. De buitenband heeft namelijk een voering die de binnenband vervangt. Wordt er toch een binnenband gemonteerd, dan komt deze er meestal geplooid in te liggen. Bij hoge snelheden zal er extra warmte worden ontwikkeld (hysterese). Dit kan tot gevaarlijke situaties leiden (klapband!). Echter, op een heel ander type voertuig met een (normaal gesproken) afwijkend gebruiksdoel is het aan te bevelen een binnenband in de tubeless band te gebruiken. Er hierbij van uitgaand dat de auto veelvuldig in het terrein wordt gebruikt en op een snelweg in toom wordt gehouden. Het gebruik van een binnenband, zoals hiervoor omschreven, maakt het mogelijk in het terrein de bandenspanning rigoureus te verlagen om zodoende meer grip te verkrijgen. Bij montage van alleen een tubeless buitenband zou onder die omstandigheid de band los van de velg kunnen komen, waardoor deze lucht verliest. Met inachtneming van voornoemde restricties (veel terreinwerk en ‘lage' snelheid op het asfalt) wordt het monteren van een binnenband op een geschikte velg in een tubeless buitenband aanbevolen.