Het is nu di jul 01, 2025 20:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 07, 2014 22:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
Belgiquebasterd schreef:
guido schreef:
nathan schreef:
de dodge ram met hemi motor weet ik van dat ze standaard begrensd zijn op 178km/u (gebruik dit mss als argument?) dit rijden ermee is gekken werk en qua keuring u banden mogen van maat gewoon niet meer als 1cm buiten wielkast komen steek je fenderflares mag je dus bredere banden
qua ophanging is mij gezegd geweest door iemand die op keuring werk lager leggen is geen probleem zolang er maar 9cm grond spacie overblijf en hoger wist hij zelf niet hij zei ook dat het op het gebied van amerikaanse autos soms gokken is wat ze doen



Het LOOPVLAK van de band mag NIET buiten de wielkast komen.(ook niet voor een o-plaat)

Deze week nog met een ex army blazer naar de keuring gereden (voor een o-plaat) met 35/12,5/15 MUD terrain benden en in principe mochten ze hem afkeuren op de vooras .
Hebben ze zelfs een waterpas tegen gezet en het loopvlak stak eigenlijk ietsje buiten maar heb het voordeel van de twijfel gekregen .

Een auto verhogen mag niet zonder attesten van de construkteur maar ze weten zelf ook niet altijd wat standaard is of niet .
Als de verhoging maar een paar cm is en niet hard opvalt is er niet altijd een probleem.

Blokken van 10cm tussen de achteras en bladveren mag niet.
Boddylift mag ook niet.

Verhoogde bladveren mag in principe niet als het dezelfde aantal blaren zijn kunnen ze niet veel zeggen.

mvg Guy



Hoe argumenteren ze dit dan? Als ik het goed begrepen heb moet je voldoen aan je procesverbaal van goedkeuring bij een lichte vracht, over bv een bodylift staat daar niks over op.


dat is het nou net als dit niet op uw proces verbaal staat dan word hij afgekeurd.
Is dit met toestemming van de constructeur is er geen probleem maar niemand geeft er toestemming voor.

mvg Guy

mvg guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 07, 2014 22:31 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
guido schreef:
Belgiquebasterd schreef:
guido schreef:
nathan schreef:
de dodge ram met hemi motor weet ik van dat ze standaard begrensd zijn op 178km/u (gebruik dit mss als argument?) dit rijden ermee is gekken werk en qua keuring u banden mogen van maat gewoon niet meer als 1cm buiten wielkast komen steek je fenderflares mag je dus bredere banden
qua ophanging is mij gezegd geweest door iemand die op keuring werk lager leggen is geen probleem zolang er maar 9cm grond spacie overblijf en hoger wist hij zelf niet hij zei ook dat het op het gebied van amerikaanse autos soms gokken is wat ze doen



Het LOOPVLAK van de band mag NIET buiten de wielkast komen.(ook niet voor een o-plaat)

Deze week nog met een ex army blazer naar de keuring gereden (voor een o-plaat) met 35/12,5/15 MUD terrain benden en in principe mochten ze hem afkeuren op de vooras .
Hebben ze zelfs een waterpas tegen gezet en het loopvlak stak eigenlijk ietsje buiten maar heb het voordeel van de twijfel gekregen .

Een auto verhogen mag niet zonder attesten van de construkteur maar ze weten zelf ook niet altijd wat standaard is of niet .
Als de verhoging maar een paar cm is en niet hard opvalt is er niet altijd een probleem.

Blokken van 10cm tussen de achteras en bladveren mag niet.
Boddylift mag ook niet.

Verhoogde bladveren mag in principe niet als het dezelfde aantal blaren zijn kunnen ze niet veel zeggen.

mvg Guy



Hoe argumenteren ze dit dan? Als ik het goed begrepen heb moet je voldoen aan je procesverbaal van goedkeuring bij een lichte vracht, over bv een bodylift staat daar niks over op.


dat is het nou net als dit niet op uw proces verbaal staat dan word hij afgekeurd.
Is dit met toestemming van de constructeur is er geen probleem maar niemand geeft er toestemming voor.

mvg Guy

mvg guy


Dacht dat het omgekeerd was :(

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 09, 2014 23:43 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
170 gekkenwerk?mijnes is ook begrensd,maar bij 170 rijdt ie nog als een trein.De 210 moet ie makkelijk kunnen halen volgens mij.Heb die wrangers eronder zitten waarmee de laramie's standaard geleverd worden.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 09, 2014 23:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 09, 2012 22:42
Berichten: 913
Woonplaats: Geel
cherry red dodge schreef:
170 gekkenwerk?mijnes is ook begrensd,maar bij 170 rijdt ie nog als een trein.De 210 moet ie makkelijk kunnen halen volgens mij.Heb die wrangers eronder zitten waarmee de laramie's standaard geleverd worden.


met de nieuwe modellen lijkt me dat ook goed te doen
met de mijne wil je zo hard niet rijden hoor :p
bij 160 gaat mijn rechtse voet niet meer naar beneden en beide handjes goed aan het stuur ;)

_________________
Ilan


No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 10, 2014 9:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 07, 2012 10:04
Berichten: 478
Woonplaats: drouwenermond
met de nieuwe modellen lijkt me dat ook goed te doen
met de mijne wil je zo hard niet rijden hoor :p
bij 160 gaat mijn rechtse voet niet meer naar beneden en beide handjes goed aan het stuur ;)[/quote]

Met een 2004 wil 175 nog best hoor. Rustig met 1 handje niks geen last. Alleen gaat hij dan niet naar overdrive en maakt hij nogal wat toeren. Bij 160 zit hij nog wel in overdrive. Maar goed dat de cruise controle niet harder dan 140 gaat :D

_________________
BART

my dodge sounds beter than a hybrid


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 10, 2014 10:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 09, 2012 22:42
Berichten: 913
Woonplaats: Geel
bart ram1500 schreef:
Met een 2004 wil 175 nog best hoor. Rustig met 1 handje niks geen last. Alleen gaat hij dan niet naar overdrive en maakt hij nogal wat toeren. Bij 160 zit hij nog wel in overdrive. Maar goed dat de cruise controle niet harder dan 140 gaat :D


denk dat uiteindelijk ook veel afhangt van banden, of het een 4x4 is en de hoogte van auto..
banden zijn bij mij nu ook wel terug normaal maar hij staat toch wel hoger dan 90% van de dodges waar ik al naast gestaan heb

achja ik ben blij dat hij niet supercomfortabel naar de 200 gaat ofzo, ben je toch niks goeds mee ;)

_________________
Ilan


No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling