Het is nu do jun 26, 2025 14:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2010 10:34 
Trucker

Tieltenaar ramde op woensdag 30 december vier wagens in Meulebeke
"Ik ben géén wegpiraat !"
Meulebeke/Tielt Op woensdag 30 december richtte Tieltenaar Sam Delecluyse (30) een ware ravage aan in de Gentstraat in Meulebeke. Met zijn Amerikaanse Dodge-terreinwagen ramde hij vier wagens, die rijp zijn voor de schroothoop. "Maar ik reed níét te snel", benadrukt hij. "Ik moest uitwijken voor een tegenligger en verloor de controle over mijn stuur." Hij zit er wel mee dat haast iedereen hem nu met vinger wijst.

Een week na de feiten is het hele verhaal pas echt goed doorgedrongen bij Sam Delecluyse, die als automechanicus bij Garage Wouter Declercq in Meulebeke werkt. Samen met zijn vrouw Annelore Boucké (29) en hun zes jaar oude dochtertje Amelie woont hij in de Felix D'Hoopstraat 106 in Tielt.

"Amper 60 per uur"

"Het was even na 21 uur", speelt hij de film weer af. "Ik kwam van mijn werk en wilde nog even een vriend in Meulebeke bezoeken, maar in de Gentstraat liep het fout. Even voor een bocht zag ik een tegenligger opdoemen en ik kon niet anders dan uitwijken. Ik reed toen amper 60 km per uur. Zeker niet te snel, dus."

"Ik voelde meteen het achterste van mijn Dodge Ram slingeren en verloor de controle over de wagen. Ik probeerde nog tegen te sturen, maar een mastodont van 2.500 kilogram hou je niet zomaar in bedwang." Sam belandde mijn zijn terreinwagen eerst in een voortuintje en kwam zo terecht tegen de Renault Clio van vrijwillig brandweerman Bart Vanhee. "Die sloeg door de impact in op een andere wagen - van wielrenner Gianni Meersman - en die kwakte dan weer op nog twee andere wagens. Mocht ik met een gewone personenwagen gereden hebben, zou de ravage nooit zo groot geweest zijn. Helaas..."

Gelukkig geen gewonden

Ondertussen zit Sam met een immens schuldgevoel opgezadeld. "Ik heb die mensen ongewild een heel pak ellende bezorgd", zucht hij. "Maar ik kan er niks aan doen ! Dit kan iedereen overkomen... Sinds mijn ongeval denken veel mensen waarschijnlijk dat ik een gek op de weg ben, maar ik ben net het tegenovergestelde. Ik drink nooit wanneer ik rijd - ik drink trouwens bijna geen alcohol -, draag altijd mijn gordel én hou me ten allen tijde aan de verkeersregels ! Maar ja, de mensen zien een zware, opgezette jeep en leggen direct de verkeerde verbanden. Ik rijd met die jeep omdat ik het een prachtige auto vind, er zijn er maar 3.700 van gemaakt en mijn Dodge heb ik rechtstreeks vanuit de Verenigde Staten laten overkomen. Tweedehands heeft hij me ruim 37.500 euro gekost. Ik heb er vijf jaar voor gewerkt. Gelukkig is hij nog te herstellen, iets wat ik zelf zal doen."

"Auto's zijn mijn leven. Het is mijn beroep, maar ook mijn grootste hobby. Ik werk ook in mijn vrije tijd aan wagens en restaureer oldtimers. Maar een wegpiraat ? Ik ? Niks van aan."

"Ik hoop gewoon dat de roddels nu stoppen en ik mijn leven weer kan oppikken. Ik heb enorm veel spijt van wat er gebeurd is en wil me tegenover de slachtoffers ook verontschuldigen. Gelukkig is er enkel materiële schade. Ik prijs me gelukkig dat er geen gewonden of zelfs doden bij gemoeid zijn. Want die klap zou ik waarschijnlijk niet meer te boven gekomen zijn..."

(Philippe Verhaest)

Nissan 370Z 2011
Lancia Gamma Coupé 2500 ie 81

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2010 11:26 
Heavy Trucker

Bijzondere manier van verslaggeven zo met complete naam en adres erbij :shock: :shock:

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2010 11:30 
Heavy Trucker

dutchtbi88 schreef:
Bijzondere manier van verslaggeven zo met complete naam en adres erbij :shock: :shock:

Hij zal zelf een interview gegeven hebben denk ik, om één en ander te verklaren.
En alweer een RAM naar de vaantjes :(
Spijtig dat de truck weer met de vinger wordt gewezen terwijl iedereen dit kan overkomen.

All Black Edition, 2014, Hemi 5.7L, 4x4
Rumble Bee #1066, second swarm

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2010 11:35 
Super Trucker

Goede actie zo, om de vooroordelen in de kiem te smorenAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]