Lichte terugval.
Ik begon de laatste week toch weer een beetje druk op mijn borst te voelen. Ook de prestaties op de fiets gingen een beetje achteruit. (achteraf terug redenerend) Dus heb ik maar even met het ziekenhuis gebeld en die hebben de afspraak die stond voor 23 november naar voren gehaald.
Tijdens deze afspraak is op het hartfilmpje niets ontdekt maar de cardioloog heeft behoorlijk lang op de oude hart filmpjes van april zitten puzzelen, vooruit, achteruit, inzoomen, etc. Blijkbaar kon hij het niet goed zien en om deze reden moet ik me maandag aanstaande op het ziekenhuis melden voor een hartkatheterisatie.
Dat betekent dus via de pols of lies naar binnen gaan met een katheter en dan via contrastvloeistof en röntgen doorlichting een filmpje maken van de kransslagader.
Dit gebeurt poliklinisch, en als alles goed gaat mag ik 's middags weer naar huis.
Ik mag dan drie dagen niet autorijden en fietsen en moet ik me rustig houden en mag me dus niet inspannen. Dus volgende week weer niet naar het baasje.
Mijn cardioloog had een te volle agenda de komende tijd dus laat hij de behandeling over aan een andere cardioloog. (die had de eerste keer ook al aan mij gesleuteld).
Mijn eigen cardioloog vond het dus niet verstandig om te lang te wachten en besteed daarom deze hartkatheterisatie uit.
Daar maak ik dus uit op dat het wel een serieuze zaak ik. De uitslag van dit onderzoek verneem ik overigens pas 16 november, er was niet eerder plaats op zijn agenda.
Ik heb de laatste week dan ook niet meer op de fiets gezeten en dat zal volgende week dus ook niet het geval zijn.
Ter compensatie heb ik de fiets maar als achtergrond op de laptop gezet.

Zodra ik meer weet meld ik me hier weer.
Het eerste model in de F-serie - http://www.joopfloris.nl