Het is nu ma jun 30, 2025 23:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za maart 31, 2012 11:11 
Pro Trucker

Als ze een foto hebben met huif kan je dan niet zeggen dat je die huif alleen vervoerd heb die dag ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 31, 2012 11:22 
Trucker

Als een dubbele cabine lager is dan 1.30 dan geldt:

cabine lager dan 130 cm: de overgebleven laadruimte moet ook minimaal tweemaal de lengte van de cabine hebben. Bij de bestelauto met een dubbele cabine is de lengte van de cabine is de afstand tussen het achterste punt van het stuur en het schot tussen de cabine en de laadruimte

Geld dit voor een dubbele cabine? De lengte van het achterste punt van het stuur tot de laadruimte? Is dat de helft van de laadruimte?

Bij een enkele cabine mag wel een afdekkap, zie antwoord Elwin. Bij een dubbele cabine staat het er niet. Ik heb eens een uitspraak gepost waarin de rechter een afdekkap wel accepteerde en dus geen naheffing. Een huif gelijk met de daklijn mag dan niet omdat dat niet meer als afdekken van de lading gezien kan worden.

Gr

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 31, 2012 12:49 
Super Trucker

Of de huif van Arnold(de Baron) lenen als hij past, die kan je verstellen naar de goede maat :wink:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 31, 2012 13:01 
Pro Trucker

:idea: Stuk uit het dak zagen en het is weer een open wagen.

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 31, 2012 15:37 
Trucker

Container mag dacht ik wel dan geen hoogtegezeur. En als hij VAST erop zit zit of demontabel zit geloof ik ook verschil in.
Ik zou gewoon transportbon maken: getransporteerd voor derden: 1 huif :-)
van punt A naar punt B.

Of gewoon helemaal niet bellen :D :D :D Als de brief niet aangetekend was :shock: dan wss in ronde archief beland bij
reclame. En oh ja aangetekende post hoef je niet voor te tekenen dan gaat het gewoon weer retour. :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 31, 2012 21:18 
Nieuw

Piet,
Als je er een huif op heb dan kun je er wel van uit gaan dat ze je hebben gefotografeerd
Dan zal ik er maar gauw een container van maken voor je een afspraak maak met die gasten

Boete is het BPM bedrag wat op je kenteken staat+het wegenbelasting verschil van grijs naar geel kenteken X 2

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 31, 2012 21:51 
Super Trucker

Hier is al veel over geschreven en een tekeningetje van een huif met bak :wink:
viewtopic.php?f=17&t=9225&st=0&sk=t&sd=a&hilit=Huif&start=15

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 31, 2012 22:40 
Trucker

ik heb in 2008 gezeik gehad ivm ik een huif had en dat mijn cab te groot was is met sisser af gelopen om dat ze zelf zaten te klooie
met regels

maar ik heb een megacab ? en de afstand van stuur naar achter wand was te groot mogt niet groter zijn dan 1,80 van afstuur
en heb de huif verweiderd

gr marco

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 0:19 
Heavy Trucker

Ondanks de vele berichten die hier al over zijn gegaan zijn er mensen die de gok nemen en er een cab opzetten, ook hier van het forum.
Het wil niet zeggen Piet dat ze jou hier voor pakken, daar jij ondernemer bent kan het heel goed mogelijk zijn ze je wagen willen inspecteren of ie nog aan alle eissen voldoet waar ie aan moet voldoen, dit is al eerder gebeurt bij iemand uit de buurt van A'foort die ook naar A'dam kon.(wel de cab er natuurlijk af)
Wat is er tot nu bekent bij mij; twee weken geleden van één waar ik nu tijdelijk mee samen
werk, had een chevie 1500 twee dagen op naam staan toen de belasting door de straat reed
en na de nodige inspecties het verzoek kreeg om de cab eraf te halen, dan zouden ze verder niet moeilijk doen, maar de vorige eigenaar had er 7-jaar zo mee rond gereden, had dus 7-jaar geluk gehad. Verder iemand een opgelegde boete van € 17.500, en een ander een opgelegde boete van € 25.000. Of dit werkelijk is betaald weet ik niet, een goeie advocaat lult er wel een paar €-ries vanaf.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 2:34 
Pro Trucker

willem-2 schreef:
Ondanks de vele berichten die hier al over zijn gegaan zijn er mensen die de gok nemen en er een cab opzetten, ook hier van het forum.
Het wil niet zeggen Piet dat ze jou hier voor pakken, daar jij ondernemer bent kan het heel goed mogelijk zijn ze je wagen willen inspecteren of ie nog aan alle eissen voldoet waar ie aan moet voldoen, dit is al eerder gebeurt bij iemand uit de buurt van A'foort die ook naar A'dam kon.(wel de cab er natuurlijk af)
Wat is er tot nu bekent bij mij; twee weken geleden van één waar ik nu tijdelijk mee samen
werk, had een chevie 1500 twee dagen op naam staan toen de belasting door de straat reed
en na de nodige inspecties het verzoek kreeg om de cab eraf te halen, dan zouden ze verder niet moeilijk doen, maar de vorige eigenaar had er 7-jaar zo mee rond gereden, had dus 7-jaar geluk gehad. Verder iemand een opgelegde boete van € 17.500, en een ander een opgelegde boete van € 25.000. Of dit werkelijk is betaald weet ik niet, een goeie advocaat lult er wel een paar €-ries vanaf.

Ja, fijn het vrije Nederland :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 8:40 
Heavy Trucker

willem-2 schreef:

Zijn dure grappen om mee te gokken.
Bij vrachtwagen gekeurde versies mag het weer wel zo ver ik weet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 9:52 
Truck forum Junky

waarom zeg je niet dat je toen die huif hebt op gehaalt voor een kennis of zo ,en datje ze niet veiliger (om schade tevoorkomen) kon vervoeren als op de bak :!: dus gewoon die huif er af als je er naar toe gaat zou ik zeggen :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 12:38 
Pro Trucker

Moet je wel weten wanneer ze je gespot hebben.
Kan bij je voor de deur geweest zijn.
Ik zou ook geen foto's plaatsen op fora incl kenteken.
Op google vindt je tegenwoordig heel veel.

Kan niet zeggen dat je van niets wist, ik had je al gewaarschuwt in 2010 toen je de huif net had.
Ik was ook zo eigenwijs en dacht dat het wel mee zou vallen met een huif erop.
Heeft mij 990 euro gekost en gelukkig geen BPM naheffing.
Nu regelt de belastingdienst de wegenbelasting en de BPM.(vroeger was dat de douane)

Maak er snel een container van of zaag een gat in het dak :D
Transport/lading trappen ze niet in,zodra er een huif op je bak staat en je maakt gebruik van de weg ben je fout.

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 19:38 
Trucker

Als je daar bent kom je na een tijd in de rij te hebben gestaan bij een vriendelijke dame die je verteld:
Nee meneer u bent bij het verkeerde loket, het loket ondernemertje pesten is daar, dit is het loket burgertje pesten.....
:D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2012 18:23 
Pro Trucker

weet iemand waar piet is gebleven ???

hebben ze hem opgepakt :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]