Big Alf schreef:
Spiekerdeuze schreef:
En waar gaat de Rdw de gegevens vandaan halen??
Je slaat de spieker op zijn kop

, die moet jij aanleveren in de vorm van een verklaring van de importeur en/of fabrikant.
De meeste amerikaanse auto's hebben namelijk geen typegoedkeuring en staan dus niet in de database van de RDW.
Gebruik de zoekfunctie maar eens van dit forum, het is namelijk bijna onmogelijk om het trekgewicht via de rdw op je kenteken te krijgen.
nou dan heb ik zwaar veel geluk gehad met mijn trek gegevens op papier laten zetten.
ik rij een dodge pickup D200 van 1977.
ik had al een trekhaak erop zitten alleen ook niks op papier staan.
ik heb de rdw een brief gestuurt van is het mogelijk om die gegevens op papier te krijgen.
rdw stuurde mijn een mailtje dat ik dan deel 1,2,3, aangetekend moest opsturen en vervolgens na 3 werkdagen kreeg ik het alweer thuis met dat ik 2300 kilo,s mocht trekken
dus zie ik het probleem niet hoor en ik hoefde helemaal niet naar de rdw om te keuren dus bij deze zal ik het gewoon eerst proberen stuur een mailtje naar de rdw en vraag is het mogelijk om gegevens van het trek vermogen erop te laten zetten en gewoon zeggen dat je een originele trekhaak erop hebt zitten.
hun zullen wel tabellen hebben hoe ze aan het trekvermogen komen.
ik mag met de mijne 1500 kilo laden achter in de bak en 2300 kilo,s trekken daar ben ik wel blij om.