Het is nu do jun 19, 2025 2:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 23:05 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 18, 2009 14:44
Berichten: 1274
Zo als ik het ergens heb gelezen tellen ze de lengte van de achterbank op bij de lengte van de voorbank of voorstoelen.
De laadbak moet dan langer zijn dan deze gezamenlijke lengte
Dus in principe zou dan iedere truck met dubbelcabine op vachtwagen kenteken hier onder komen te vallen. :(

_________________
PeterAfbeelding
2008 Ford F450 4x4 Dually
2001 Bigfoot 30C10.11SL
1977 Mehari 29pk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 23:29 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Zoiets las ik ook net inderdaad op Autoblog.nl.
Je moet dan een laadbak van 4 m.hebben ofzo om goed te zitten.
Als hun info klopt natuurlijk...
Maar of het er nou echt door is die regel. :?:

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 8:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 07, 2012 10:04
Berichten: 478
Woonplaats: drouwenermond
pee schreef:
ja maar hoe meten ze je cabinelengte dan op.
zal de mijne morgen eens gaan opmeten ,ook de lengte van de laadbak uiteraard .

Van stuur tot het 'schot' wat de cabine van laadbak scheid volgens mij

_________________
BART

my dodge sounds beter than a hybrid


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 10:24 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 18, 2009 14:44
Berichten: 1274
Hier het artikel nog eens, maar niemand weet of het ook werkelijk is ingevoerd ?

http://www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-mr ... -het-70367

en dit

http://www.autoblog.nl/nieuws/prinsjesd ... k-om-70210


zie ook dit topic uit 2014

viewtopic.php?f=21&t=19356&hilit=wegenbelasting+vrachtwagen

_________________
PeterAfbeelding
2008 Ford F450 4x4 Dually
2001 Bigfoot 30C10.11SL
1977 Mehari 29pk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 15:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2014 20:43
Berichten: 203
Woonplaats: Bergen Nh
ik vraag me dan af als die regel er toch komt of is.
Kan je dan niet gewoon de achter bank uit je dubbel cabine kan halen.
desnoods nog een schot achter de bestuurderstoel/ bank.
niet de mooiste oplossing maar om voor een truck van 3500+ kg wegenbelasting te betalen op basis van een personen auto is natuurlijk ook belachelijk.
Deze regel heeft mij er ook voor doen kiezen op mijn f250 op Grijskenteken te rijden en niet op vrachtwagen kenteken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 16:14 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 18, 2009 14:44
Berichten: 1274
Diesel-power schreef:
ik vraag me dan af als die regel er toch komt of is.
Kan je dan niet gewoon de achter bank uit je dubbel cabine kan halen.
desnoods nog een schot achter de bestuurderstoel/ bank.
niet de mooiste oplossing maar om voor een truck van 3500+ kg wegenbelasting te betalen op basis van een personen auto is natuurlijk ook belachelijk.
Deze regel heeft mij er ook voor doen kiezen op mijn f250 op Grijskenteken te rijden en niet op vrachtwagen kenteken.



De regel zou i jan 2016 ingaan, maar ik weet ook niet of deze regel is aangenomen.
Die van mij is leeg al boven de 4 ton dus terug keuren kan niet.
Achterbank gaat er dan maar uit, die gebruik ik toch bijna nooit.

_________________
PeterAfbeelding
2008 Ford F450 4x4 Dually
2001 Bigfoot 30C10.11SL
1977 Mehari 29pk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 22:37 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za feb 27, 2010 21:36
Berichten: 848
Woonplaats: bladel
megacab dodge rij ik met korte laadbak.
afstand achterwand naar onderzijde stuurwiel is 190 cm.
bovenzijde stuurwiel gemeten naar achterruit is 208 cm
laadruimte is ook 190 cm.
ben benieuwd wat er veranderd. kan de achterste zitrij wel verwijderen indien nodig, maar dan zal ook het kenteken bewijs aangepast moeten worden van 6 naar 3 personen.
en het zal dan extra laadruimte aangemerkt worden wat dan weer dmv een tussenschot gescheiden dient te zijn van de passagiersruimte.
ik denk vlug over de grens gaan verhuizen naar het zuiden, ik woon er toch al tegenaan. dan ben je van deze problemen af, maar ik heb zo'n idee dat ze er in belgenland ook wat van kunnen.

_________________
DODGE OR DIE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 11:03 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
Wet van 17 december 2014 tot wijziging van enkele belastingwetten en enige andere wetten (Belastingplan 2015)

ARTIKEL XIII
De Wet op de belasting van personenauto’s en motorrijwielen 1992 wordt met ingang van 1 januari 2016 als volgt gewijzigd:
A
In artikel 3 wordt, onder vernummering van het vijfde lid tot zesde lid, na het vierde lid een lid ingevoegd, luidende:
• 5. Voor de toepassing van het eerste lid, onderdeel c, wordt een motorrijtuig geacht niet te zijn ingericht voor het vervoer van personen indien de lengte van de ruimte tussen de vaste wand achter de achterste zitplaatsen of, indien geen vaste wand aanwezig is, tussen het achterste punt van de in de laatste stand geplaatste achterste zitplaatsen en het einde van de laadvloer groter is dan of gelijk is aan de lengte van de ruimte tussen het achterste punt van het stuurwiel en de vaste wand achter de achterste zitplaatsen, of, indien geen vaste wand aanwezig is, het achterste punt van de in de laatste stand geplaatste achterste zitplaatsen. De lengte wordt gemeten evenwijdig aan de lengteas van het betreffende motorrijtuig. Vaste bevestigingspunten die uitsluitend zijn bedoeld voor de bevestiging van zitplaatsen worden gelijkgesteld aan zitplaatsen, met dien verstande dat voor de bepaling van de lengtes het achterste punt van de in de laatste stand geplaatste achterste zitplaatsen vervangen wordt door dit vaste bevestigingspunt.
ARTIKEL XIV
De Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 wordt met ingang van 1 januari 2016 als volgt gewijzigd:
A
In artikel 3 wordt, onder vernummering van het tweede lid tot derde lid, na het eerste lid een lid ingevoegd, luidende:
• 2. In deze wet en in de daarop berustende bepalingen wordt onder personenauto mede verstaan een motorrijtuig op drie of meer wielen met een toegestane maximum massa van meer dan 3.500 kg met een laadruimte, indien de lengte van de ruimte tussen de vaste wand achter de achterste zitplaatsen of, indien geen vaste wand aanwezig is, tussen het achterste punt van de in de laatste stand geplaatste achterste zitplaatsen en het einde van de laadvloer kleiner is dan de lengte van de ruimte tussen het achterste punt van het stuurwiel en de vaste wand achter de achterste zitplaatsen, of, indien geen vaste wand aanwezig is, het achterste punt van de in de laatste stand geplaatste achterste zitplaatsen. De lengte wordt gemeten evenwijdig aan de lengteas van het betreffende motorrijtuig. Vaste bevestigingspunten die uitsluitend bedoeld zijn voor de bevestiging van zitplaatsen worden gelijkgesteld aan zitplaatsen, met dien verstande dat voor de bepaling van de lengtes het achterste punt van de in de laatste stand geplaatste achterste zitplaatsen vervangen wordt door dit vaste bevestigingspunt.
Kamerstuk 34 002
Wijziging van enkele belastingwetten en enige andere wetten (Belastingplan 2015)
Nr. 3 MEMORIE VAN TOELICHTING
I. ALGEMEEN
7.7. Auto’s met dubbele cabine
Op dit moment bestaat onduidelijkheid over de definitie van bepaalde motorrijtuigen voor de BPM en de MRB. Het gaat dan om bepaalde, vaak zeer onzuinige, motorrijtuigen met de functie van personenvervoer en met een toegestane maximum massa van meer dan 3.500 kg en een zogenoemde dubbele cabine. Er is sprake van een dubbele cabine ingeval er achter de bestuurder ruimte is voor één rij naast elkaar in de rijrichting zittende personen. De onduidelijkheid bestaat daarin of deze voertuigen voor de MRB fiscaal gekwalificeerd zouden moeten worden als vrachtauto en voor de BPM buiten de heffing zouden blijven. Effectief kan door die lacune de onevenwichtige situatie ontstaan dat dergelijke zware en vaak vervuilende personenauto’s minder zwaar worden belast dan relatief zuinige, lichte personenauto’s. Het gaat om voertuigen zoals de Hummer, Ford F250/F350/F450/F650, Dodge Ram 2500/3500, de GMC High Sierra/Yukon en de Chevrolet Crew Cab/Silverado 2500.
Het kabinet is van mening dat de definitie van deze motorrijtuigen meer in overeenstemming gebracht dient te worden met de in het maatschappelijk verkeer levende opvatting over motorrijtuigen die als personenauto kwalificeren. Daarom wordt de bestaande onduidelijkheid in de definitie weggenomen zodat een motorrijtuig met een toegestane maximum massa van meer dan 3.500 kg slechts kwalificeert als niet te zijn ingericht voor het vervoer van personen indien de lengte van de niet voor personenvervoer ingerichte ruimte groter is dan of gelijk is aan de lengte van de voor personenvervoer ingerichte ruimte. Voertuigen met een toegestane maximum massa van meer dan 3.500 kg waarvan de lengte van de voor personenvervoer ingerichte ruimte groter is dan de niet voor personenvervoer ingerichte ruimte, vallen hierdoor voor zowel de BPM als voor de MRB onder de fiscale definitie van het begrip personenauto. Dit betekent dat voor deze voertuigen het MRB-tarief voor personenauto’s, ook in bepaalde bestaande gevallen, van toepassing zal worden en dat bij aanschaf van een nieuw voertuig BPM verschuldigd wordt.
Voor bijvoorbeeld een Hummer H2, rijdend op LPG, met een toegestane maximum massa van 3.900 kg, zal een MRB-tarief van € 872 per kwartaal exclusief provinciale opcenten van toepassing worden (tariefstelling 2014). Bij de aanschaf van een dergelijk nieuw voertuig zal ook BPM verschuldigd zijn. Indien uitgegaan wordt van een dieselvoertuig met een, voor deze klasse, gemiddelde CO2-uitstoot, zoals de Ford F250 Super Duty Crew Cab Lariat met een CO2-uitstoot van 353 gr/km, zal de BPM € 110.402 gaan bedragen (uitgaande van de tariefstelling van 2014).
Teneinde bezitters van dergelijke voertuigen en de autobranche de tijd te geven zich voor te bereiden op de maatregel is inwerkingtreding van deze maatregel voorzien op 1 januari 2016. Deze maatregel leidt vanaf 2016 tot een opbrengst van € 1 miljoen structureel.
Artikel XIII
Artikel XIII (artikel 3 van de Wet op de belasting van personenauto’s en motorrijwielen 1992)
In paragraaf 7.7 van het algemeen deel van de memorie is gewezen op de onduidelijkheid in de wetgeving die ertoe leidt dat voor motorvoertuigen, zwaarder dan 3.500 kg, die feitelijk gebruikt worden voor het vervoer van personen, niet als zodanig worden aangemerkt. Hierdoor is geen BPM verschuldigd en voor de motorrijtuigenbelasting (MRB) vallen deze voertuigen onder het relatief lage tarief van de vrachtauto. In artikel 3, vijfde lid, van de Wet BPM 1992 wordt een definitie opgenomen waarin wordt bepaald onder welke voorwaarden een motorrijtuig, zwaarder dan 3.500 kg, geacht wordt niet te zijn ingericht voor het vervoer van personen. Als niet te zijn ingericht voor het vervoer van personen kwalificeren alleen die motorrijtuigen waarvan het deel dat bestemd is voor de «vracht» groter is dan of gelijk is aan de lengte van het deel dat bestemd is voor het vervoer van personen. Indien een motorvoertuig niet als zodanig kwalificeert wordt deze aangemerkt als personenauto en wordt het bijbehorende tarief van de BPM en de MRB toegepast. Deze maatregel treedt, zoals toegelicht in paragraaf 7.7 van algemeen deel van de memorie, in werking met ingang van 1 januari 2016.
Artikel XIV
Artikel XIV, onderdeel A (artikel 2 van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994)
In verband met de harmonisatie van de definities uit de Wet BPM 1992 en de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 (Wet MRB 1994) van het begrip personenauto, vervallen de onderdelen b, c, e, k en l van artikel 2 van de Wet MRB 1994. De in deze onderdelen gedefinieerde begrippen komen terug in artikel 3 van de Wet MRB 1994.
Artikel XIV, onderdeel B (artikel 3 van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994)
In paragraaf 7.7 van het algemeen deel van de memorie is gewezen op de onduidelijkheid in de wetgeving die ertoe leidt dat voor motorvoertuigen, zwaarder dan 3.500 kg, die feitelijk gebruikt worden voor het vervoer van personen, niet als zodanig worden aangemerkt. Hierdoor vallen deze voertuigen voor de MRB onder het relatief lage tarief van de vrachtauto en is geen BPM verschuldigd. In artikel 3, vijfde lid, van de Wet MRB 1994 wordt een definitie opgenomen waarin wordt bepaald onder welke voorwaarden een motorrijtuig, zwaarder dan 3.500 kg, geacht wordt niet te zijn ingericht voor het vervoer van personen. Als niet te zijn ingericht voor het vervoer van personen kwalificeren alleen die motorrijtuigen waarvan het deel dat bestemd is voor de «vracht» groter is dan of gelijk is aan de lengte van het deel dat bestemd is voor het vervoer van personen. Indien een motorvoertuig niet als zodanig kwalificeert wordt deze aangemerkt als personenauto en wordt het bijbehorende tarief van de MRB en de BPM toegepast. Deze maatregel treedt, zoals toegelicht in paragraaf 7.7 van het algemeen deel van de memorie, in werking met ingang van 1 januari 2016.
Nr. 12 TWEEDE NOTA VAN WIJZIGING
Artikel XIII
De Wet op de belasting van personenauto’s en motorrijwielen 1992 wordt met ingang van 1 januari 2016 als volgt gewijzigd:
A
In artikel 3 wordt, onder vernummering van het vijfde lid tot zesde lid, na het vierde lid een lid ingevoegd, luidende:
5. Voor de toepassing van het eerste lid, onderdeel c, wordt een motorrijtuig geacht niet te zijn ingericht voor het vervoer van personen indien de lengte van de ruimte tussen de vaste wand achter de achterste zitplaatsen of, indien geen vaste wand aanwezig is, tussen het achterste punt van de in de laatste stand geplaatste achterste zitplaatsen en het einde van de laadvloer groter is dan of gelijk is aan de lengte van de ruimte tussen het achterste punt van het stuurwiel en de vaste wand achter de achterste zitplaatsen, of, indien geen vaste wand aanwezig is, het achterste punt van de in de laatste stand geplaatste achterste zitplaatsen. De lengte wordt gemeten evenwijdig aan de lengteas van het betreffende motorrijtuig. Vaste bevestigingspunten die uitsluitend zijn bedoeld voor de bevestiging van zitplaatsen worden gelijkgesteld aan zitplaatsen, met dien verstande dat voor de bepaling van de lengtes het achterste punt van de in de laatste stand geplaatste achterste zitplaatsen vervangen wordt door dit vaste bevestigingspunt.


5
Artikel XIV komt te luiden:
ARTIKEL XIV
De Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 wordt met ingang van 1 januari 2016 als volgt gewijzigd:
A
In artikel 3 wordt, onder vernummering van het tweede lid tot derde lid, na het eerste lid een lid ingevoegd, luidende:
2. In deze wet en in de daarop berustende bepalingen wordt onder personenauto mede verstaan een motorrijtuig op drie of meer wielen met een toegestane maximum massa van meer dan 3.500 kg met een laadruimte, indien de lengte van de ruimte tussen de vaste wand achter de achterste zitplaatsen of, indien geen vaste wand aanwezig is, tussen het achterste punt van de in de laatste stand geplaatste achterste zitplaatsen en het einde van de laadvloer kleiner is dan de lengte van de ruimte tussen het achterste punt van het stuurwiel en de vaste wand achter de achterste zitplaatsen, of, indien geen vaste wand aanwezig is, het achterste punt van de in de laatste stand geplaatste achterste zitplaatsen. De lengte wordt gemeten evenwijdig aan de lengteas van het betreffende motorrijtuig. Vaste bevestigingspunten die uitsluitend bedoeld zijn voor de bevestiging van zitplaatsen worden gelijkgesteld aan zitplaatsen, met dien verstande dat voor de bepaling van de lengtes het achterste punt van de in de laatste stand geplaatste achterste zitplaatsen vervangen wordt door dit vaste bevestigingspunt.

TOELICHTING
I. Algemeen
II. Onderdeelsgewijs
Artikel XIII, onderdeel A (artikel 3 van de Wet op belasting van personenauto’s en motorrijwielen 1992)
Deze wijziging was reeds opgenomen in het oorspronkelijke voorstel en is om reden van wetgevingsefficiëntie opnieuw opgenomen in deze nota van wijziging. Deze wijkt niet af van die zoals opgenomen in het oorspronkelijke wetsvoorstel.
Onderdeel 5
Artikel XIV, onderdeel A (artikel 3 van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994)
De wijziging in de Wet MRB 1994 ziet op zware voertuigen en heeft tot gevolg dat voertuigen met een toegestane maximum massa van meer dan 3.500 kg en een laadbak die kleiner is dan het gedeelte ingericht voor het vervoer van personen worden aangemerkt als personenauto. Met de wijziging wordt het begrip personenauto verder uitgebreid. De Wet MRB 1994 voorziet namelijk al in een bepaling waarin de afbakening van de begrippen personenauto en bestelauto geregeld wordt, waarbij ook het begrip personenauto wordt uitgebreid (artikel 3, eerste lid, van de Wet MRB 1994). Teneinde de huidige systematiek van de Wet MRB 1994 te volgen wordt ook de wijziging met betrekking tot de zware voertuigen, welke wijziging een uitbreiding van het begrip personenauto tot gevolg heeft, ondergebracht in artikel 3 van de Wet MRB 1994. Hiermee komen beide uitbreidingen van het begrip personenauto in dezelfde bepaling te staan en wordt een mogelijke verwarring omtrent de uitleg van de definitie van personenauto voorkomen. Deze verplaatsing heeft geen inhoudelijke gevolgen.


Kreeg dit opgestuurd van Coen
Idd onderkant stuurwiel tot achterwand moet in de laadruimte passen
Mega Cab is idd de cabine langer,achterbank naar voren en wand er achter plaatsen verklein je de cabine
Dit staat ook in de staatscourant en overheids.nl

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 12:21 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
Begrijp er niet veel van, maar wel dat de trucks alleen nog voor oud ijzer prijzen verkocht zullen worden
en dat als je er toch mee blijft rijden je een tweede hypotheek kunt nemen.... :evil: :evil: :evil:

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 12:29 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 18, 2009 14:44
Berichten: 1274
We wachten maar even rustig op de eerstvolgende aanslag wegenbelasting :shock:
Neem wel aan dat we dan ook weer harder mogen dan 80 km en weer mogen inhalen bij inhaal verbod voor vrachtwagens :?:

_________________
PeterAfbeelding
2008 Ford F450 4x4 Dually
2001 Bigfoot 30C10.11SL
1977 Mehari 29pk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 13:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 18, 2011 12:41
Berichten: 869
Woonplaats: Tuus
Cougar schreef:
We wachten maar even rustig op de eerstvolgende aanslag wegenbelasting :shock:
Neem wel aan dat we dan ook weer harder mogen dan 80 km en weer mogen inhalen bij inhaal verbod voor vrachtwagens :?:


Nee, dat in ieder geval niet Peter, voor de wegenverkeerswet blijf je een vrachtauto inclusief de beperkingen. Alleen voor de fiscus wordt je mogelijk als personenauto belast. Maar op basis van de informatie die nu voor handen is alleen als de cabine langer is dan je laadbak, zoals omschreven in de wettekst die André net geplaatst heeft
Veel USA pick-ups lijken er dus geen last van de hebben. Hummer's wel en mogelijk ook trucks met extra grote cabine's zoals de Megacab. Maar meten is weten...

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 13:39 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 18, 2009 14:44
Berichten: 1274
RoadRunner schreef:
Cougar schreef:
We wachten maar even rustig op de eerstvolgende aanslag wegenbelasting :shock:
Neem wel aan dat we dan ook weer harder mogen dan 80 km en weer mogen inhalen bij inhaal verbod voor vrachtwagens :?:


Nee, dat in ieder geval niet Peter, voor de wegenverkeerswet blijf je een vrachtauto inclusief de beperkingen. Alleen voor de fiscus wordt je mogelijk als personenauto belast. Maar op basis van de informatie die nu voor handen is alleen als de cabine langer is dan je laadbak, zoals omschreven in de wettekst die André net geplaatst heeft
Veel USA pick-ups lijken er dus geen last van de hebben. Hummer's wel en mogelijk ook trucks met extra grote cabine's zoals de Megacab. Maar meten is weten...



Nee daar was ik ook al bang voor, alleen plukken, maar geen voordelen :(
Maar met een lange bak zou ik goed moeten zitten met de wet tekst die Andre plaatste, maar je weet maar nooit hier in dit K.. land

_________________
PeterAfbeelding
2008 Ford F450 4x4 Dually
2001 Bigfoot 30C10.11SL
1977 Mehari 29pk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 16:05 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
Cougar schreef:
RoadRunner schreef:
Cougar schreef:
We wachten maar even rustig op de eerstvolgende aanslag wegenbelasting :shock:
Neem wel aan dat we dan ook weer harder mogen dan 80 km en weer mogen inhalen bij inhaal verbod voor vrachtwagens :?:


Nee, dat in ieder geval niet Peter, voor de wegenverkeerswet blijf je een vrachtauto inclusief de beperkingen. Alleen voor de fiscus wordt je mogelijk als personenauto belast. Maar op basis van de informatie die nu voor handen is alleen als de cabine langer is dan je laadbak, zoals omschreven in de wettekst die André net geplaatst heeft
Veel USA pick-ups lijken er dus geen last van de hebben. Hummer's wel en mogelijk ook trucks met extra grote cabine's zoals de Megacab. Maar meten is weten...



Nee daar was ik ook al bang voor, alleen plukken, maar geen voordelen :(
Maar met een lange bak zou ik goed moeten zitten met de wet tekst die Andre plaatste, maar je weet maar nooit hier in dit K.. land


We hebben gister in ursem een f 250 2008 even gemeten Peter was geen probleem bak groot zat , de basis is toch het zelfde bij de 450 ?
Was een klant en wou ook weten hoe en wat
Dus zover geen probleem voor de Ford dubbele cabine >laadbak

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 20:32 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za feb 27, 2010 21:36
Berichten: 848
Woonplaats: bladel
het is ook maar net waar er precies gemeten wordt.
in de achterwand van de cabine zitten diverse bollingen,maar de ruit is wel het maximale punt. tilt steering kan ook 2 cm verschil maken.
in het gunstigste geval meet ik 195 cm
en het ongunstigste is 198 cm.
laadbak hetzelfde verhaal, boven in het smalste punt 189 cm .
ff de bedliner eruit gehaald om ruimte te winnen, overheid gaat ook voor het maximale haalbare,dus dat doe ik dan ook natuurlijk. :laughing6:
195 cm maximaal met de klep gesloten op de lengte as gemeten.
dat zal dan net nadelig uit kunnen gaan vallen.
was het met die chevy's niet dat er in de bodem een bak gelast werd om daar de fiscale meetstok te plaatsen. dat zou in de achterklep ook kunnen om enkele centimeters te kunnen winnen. kan net voldoende zijn.
Maar het is maar net wat er onder de definitie laadruimte verstaan wordt.
Onder bepaalde voorwaarden mag lading oversteken mits voorzien van onderrijbeveiliging en verlichting en of markering. de achterklep eruit of plat leggen en de laadruimte wordt 250 cm.
wellicht zo'n tail gate net plaatsen zou ook een oplossing kunnen zijn, maar dan moet het wel permanent gemonteerd blijven. anyway happy new year everybody. :wink: :wink:

_________________
DODGE OR DIE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 01, 2016 19:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2014 20:43
Berichten: 203
Woonplaats: Bergen Nh
klep mag je er uit laten, zo heb ik al eens een andere auto moeten keuren :D
Dan is je laadbak lengte, de afstand van de achterkant van je laat bak tot waar deze ophoud.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling