Het is nu vr jun 27, 2025 22:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 01, 2009 9:25 
Heavy Trucker

vyruz schreef:
Hallo,

Let OP: Dit gaat over de keuring in Belgie en niet in NL :)

Zoals sommigen reeds gelezen hebben heb ik een '09 Ram 1500 sedert een 2-tal weken.
Deze is nu weg om LPG te laten plaatsen, als ik hem terug heb was ik van plan ermee naar de keuring te rijden omdat hij nog gewogen moet worden en de LGP installatie gekeurd moet worden.

Nu heb ik naar de verkoper gebeld (Handiri in St. Niklaas), en hij zei mij om da truck naar hem te brengen voor de keuring, omdat ze bij de keuring niet altijd goed op de hoogte zijn van US-cars en ik wel eens in de problemen zou kunnen geraken.

Zien jullie hier graten in? De truck is reeds ingeschreven op mijn naam en alle documenten zijn erbij.
Het probleem bij Handiri is dat ik de auto 2 dagen moet missen en er moeilijk kan geraken tussen zijn openeningsuren.
Persoonlijk kan ik mij moeilijk inbeelden welke problemen er zouden kunnen optreden bij een nieuwe wagen, maar ik ben niet zeker...

Graag jullie mening!

als je een keuring van verkoop in handen hebt van de verkoper is dit een administratieve keuring op jou nummerplaat en om toch maar centen te kunnen vragen wegen ze je wagen even, het aantal zitplaatsen is normaal al bepaald bij de invoer procedure het kan wel helpen om een paar kilootjes te winnen om met een niet te volle gastank naar de keuring te rijden :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 01, 2009 9:53 
Trucker

PS gastank was bij mij idd ook volledig leeg en naftetank was zo goed als leeg. Na de keuring op benzinedampen het dichts bijzijnde benzine station gezocht.
Het reservewiel was er ook van onder en da weegt serieus.
Nick

2010 Ram sport crew cab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 01, 2009 10:08 
Pro Trucker

klopt klopt that's the way to do it. Maar in principe moeten de tanks vol zijn en dat weten ze op de keuring (volgens FOD).
Heb eens rondvraag gedaan en dit wordt door hen meestal niet toegepast dixit verschilleende centra.

LPG install is de enigste "wijziging"" aan een auto waarvoor geen goedkeuring moet worden aangevraagd. Dus dient het CoC (conformiteitscert EG) niet veranderd te worden naar "brandstof: Benzine + LPG". Althans voor europese auto's.
FOD schuilt zich achter de opmerking op ons PVG : "het voertuig mag niet worden verbouwd zonder akkoord van de ondergetekende" om toch bij LPG install op US cars een aanpassing van het PVG te vragen. Dus wordt het nieuw gewicht in the picture en dat kan zitplaatsen kosten. Vroeger werd dat weegverslag niet opggestuurd naar FOD en kon je je PVG behouden, nu soms wel, soms niet het ik al gemerkt.
(al eens bij de DIV gestaan en er was ne kerel die geen nummerplaat kreeg omdat z'n keuring voor verkoop LPG vermelde maar z'n PVG niet. Hij werd wandelen gestuurd).

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]