PT Cruiser schreef:
Mijn Silverado is een (inschakelbare) 4x4. Vorige winter heb ik de 4WD nooit nodig gehad op de baan. Niet dat ik enkel op geruimde wegen ofzo heb gereden. Nee, 't verschil zit in de banden. Ik heb een set wielen met winterbanden en een set wielen met echte groffe modderbanden. Met die winterbanden merk je weinig van de sneeuw (je moet natuurlijk met beleid gas geven) zowel bij vertrekken als bij stoppen. Remafstand is korter bij winterbanden.
Ik ben er van overtuigd dat goede banden meer doen dan een 4x4. 4WD is enkel een voordeel bij vertrekken.
Als je truck snel doorslipt achteraan, leg dan wat gewicht in de bak.
Dan ben je volgens mij een zeer rustig chaufeur want ik zet mijn avalanche toch altijd in zijn automatische 4x4 anders want anders valr er niet mee te rijden in de sneeuw.(en ik heb sneeuwbanden in de winter).
4x4 is natuurlijk bij zo'n truck met die pk's en gewicht zeer veilig in de regen en de sneeuw om het uitbreken van achter tegen te gaan.
Ik rij al 15jaar met 4x4 en moet niks anders meer hebben.
Een winterband scheelt wel maar als ik zie hoe mijn vader met zijn mercedes 320cdi (met sneeuwbanden) moet rijden en ik met mijn avalanche is toch een groot verschil.mijne kamaraad rijd met een suburban van 94 2wd en die moet hem gewoon thuis laten bij sneeuw.
mvg Guy