nathan schreef:
de dodge ram met hemi motor weet ik van dat ze standaard begrensd zijn op 178km/u (gebruik dit mss als argument?) dit rijden ermee is gekken werk en qua keuring u banden mogen van maat gewoon niet meer als 1cm buiten wielkast komen steek je fenderflares mag je dus bredere banden
qua ophanging is mij gezegd geweest door iemand die op keuring werk lager leggen is geen probleem zolang er maar 9cm grond spacie overblijf en hoger wist hij zelf niet hij zei ook dat het op het gebied van amerikaanse autos soms gokken is wat ze doen
Het LOOPVLAK van de band mag NIET buiten de wielkast komen.(ook niet voor een o-plaat)
Deze week nog met een ex army blazer naar de keuring gereden (voor een o-plaat) met 35/12,5/15 MUD terrain benden en in principe mochten ze hem afkeuren op de vooras .
Hebben ze zelfs een waterpas tegen gezet en het loopvlak stak eigenlijk ietsje buiten maar heb het voordeel van de twijfel gekregen .
Een auto verhogen mag niet zonder attesten van de construkteur maar ze weten zelf ook niet altijd wat standaard is of niet .
Als de verhoging maar een paar cm is en niet hard opvalt is er niet altijd een probleem.
Blokken van 10cm tussen de achteras en bladveren mag niet.
Boddylift mag ook niet.
Verhoogde bladveren mag in principe niet als het dezelfde aantal blaren zijn kunnen ze niet veel zeggen.
mvg Guy
Hoe argumenteren ze dit dan? Als ik het goed begrepen heb moet je voldoen aan je procesverbaal van goedkeuring bij een lichte vracht, over bv een bodylift staat daar niks over op.