Het is nu do jul 03, 2025 8:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 23:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 12, 2009 1:50
Berichten: 340
Jeroen, was als geintje bedoeld :wink: Maakt voor remmen niks uit of je 4wd of 2 wd hebt....

Trouwens, de mijne heeft wel 4 wiel abs. (en een sper, maar volgens mij weet jij dat als geen ander :wink: )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 23:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 12, 2009 1:50
Berichten: 340
Tommy_W200 schreef:
Die BF goodrich T/A zijn niet ontworpen voor een 2WD, maar onder mijn 4WD doen ze het prima met sneeuw en ijs. Ik kan goed gas geven zonder grip te verliezen. Zelfs genoeg om de meeste personenauto's op gewone winterbanden eruit te trekken bij het stoplicht als daar sneeuw ligt.

Ook hebben ze een harde compound, om heel te blijven op rotsachtig terrein, want natuurlijk altijd iets tractie kost tov zachte compound. Bij normaal rijden kunnen ze daardoor zelfs 80.000 km mee voordat het profiel te ondiep wordt hoorde ik.



Aha, dus onder een 2WD presteren ze niet goed en onder 4x4 wel.... :shock: :shock:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 23:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Hemi uut Drenthie schreef:
Jeroen, was als geintje bedoeld :wink: Maakt voor remmen niks uit of je 4wd of 2 wd hebt....

Trouwens, de mijne heeft wel 4 wiel abs. (en een sper, maar volgens mij weet jij dat als geen ander :wink: )


Toch wel een beetje...

Als je in 4x4 ligt, worden de vier wielen 52 aan 2 per as° op de zelfde manier afgeremd als je een gesperde tussenbak hebt,
dus de kans van scheef te gaan verkleint een heel stuk...

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 23:46 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 19:36
Berichten: 3492
Woonplaats: gran alacant
vandaag ook ff op pad geweest na zolang thuis gezeten te hebben .
GNJ :!: :!: :!: :!: :!: :!:
ik denk of je nu een 4 bij 4 of een 2wd hebt of een band van 100 euro of een band van 400 euro .... het maakt geen zak uit :!: :!: :!: :!: :!: :!:
schuiven doe je toch :!: :!: :D :D :D :D

_________________
thierry
'2006 dodge ram


http://www.everyoneweb.com/transportdiensten/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 23:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
HollandBlower schreef:
Mijn ouwe blazer van `95 had al standaard allwheel abs... :roll:


Met 3 sensoren, twee vooraan, 1 centrale achteraan... dus achteraan geen per wiel onafhankelijke ABS.

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 0:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 12, 2009 1:50
Berichten: 340
wodan schreef:
Hemi uut Drenthie schreef:
Jeroen, was als geintje bedoeld :wink: Maakt voor remmen niks uit of je 4wd of 2 wd hebt....

Trouwens, de mijne heeft wel 4 wiel abs. (en een sper, maar volgens mij weet jij dat als geen ander :wink: )


Toch wel een beetje...

Als je in 4x4 ligt, worden de vier wielen 52 aan 2 per as° op de zelfde manier afgeremd als je een gesperde tussenbak hebt,
dus de kans van scheef te gaan verkleint een heel stuk...


En een sper op beide differentieels en dan ook nog eens geen vrijloopnaven......

Nou, maakt volgens mij geen ruk uit of je nu wel of geen 4wd hebt met remmen......

Net zoals een BF Goodrich band meer grip zou hebben onder een 4wd dan 2wd. (natuurlijk heeft en 4wd meer grip, maar dat staat los van de band) Waarom zou zo'n band niet voldoen onder een 2wd?


Laatst bijgewerkt door Hemi uut Drenthie op ma jan 21, 2013 0:16, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 0:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
wodan schreef:
HollandBlower schreef:
Mijn ouwe blazer van `95 had al standaard allwheel abs... :roll:


Met 3 sensoren, twee vooraan, 1 centrale achteraan... dus achteraan geen per wiel onafhankelijke ABS.


Zelfde heb ik nu ook op de ram, zorgt er iig voor dat de achterkant de voorkant niet in haalt.
En ik kan tenminste blijven sturen al er geremd moet worden met die gladdigheid.

Perfect is het niet, maar veel beter dan 2wheel abs... :crybaby:

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 0:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
Hemi uut Drenthie schreef:
Jeroen, was als geintje bedoeld :wink: Maakt voor remmen niks uit of je 4wd of 2 wd hebt....

Trouwens, de mijne heeft wel 4 wiel abs. (en een sper, maar volgens mij weet jij dat als geen ander :wink: )


Had het te snel gelezen... :banghead: 4wd of 2wd zal niet veel doen voor de remvertraging enkel zoals wodan al zegt zal het de stabiliteit met remmen bevorderen. 8)

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 0:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 12, 2009 1:50
Berichten: 340
Maar waarom dan? :dontknow:

Dan moet je de beide diffs al echt gaan sperren (geen lim. slip dus)
Dan moet je de tussenbak gesperd hebben.
Dan moeten de vrijloopnaven vast staan (indien aanwezig)

En dan nog, wie rijdt er op die manier mee over de weg :drunken: :drunken:



Tommy_W200 schreef:
Ligt eraan, als je niet vol remt krijg je ook motorrem erbij op de aangedreven wielen. En bij het moment dat je van gas naar rem gaat sowieso. Dus dat kan wel uitmaken. Maar hoe merkbaar dit is weet ik niet.



Tevens remt een auto met automaat in D maar bitter weinig af op de motor....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 9:30 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1181
Woonplaats: Deventer
Waar het aan ligt boeit me niet, heb gisteren flink plezier gehad aan de Coopers, kan gewoon hard remmen, bijna gelijk aan geen sneeuw!!!
Wegrijden, bij flink gas, voel je hem spinnen (uiteraard), maar die naald klimt verrekte snel omhoog (snelheid dus!)

Als je verschil echt wilt weten, De BF's liggen in de garage, alleen ik heb geen zin ze te wisselen om te testen.
Wie zich geroepen voelt........

Gaan we een (video geregistreerd) rondje rijden, vrijwilliger wisselt de wielen, en doen het zelfde rondje nogmaals.
Dan graag weer terug wisselen, want deze banden bevallen mij met dit weer uitstekend.

Vrijwilligers???????? :D :D :D

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 9:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 12, 2009 1:50
Berichten: 340
Kom hier maar heen, hoef je niks te wisselen. Ik heb de BF Goodrich AT..... zoals zovelen hier op het forum.

Wil er verder niet over discusseren, weet alleen wel dat jij één van de weinige bent hier (zoniet de enige), die niet uit de voeten kan met BFG in de sneeuw :shock:

Dat zegt toch genoeg :wink:

Natuurlijk zijn er betere banden dan de BGT AT, maar zoveel beter dan jij beschrijft geloof ik domweg niet :D


Laatst bijgewerkt door Hemi uut Drenthie op ma jan 21, 2013 9:59, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 9:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 12, 2009 1:50
Berichten: 340
Toch nog even de reactie's uit het begin van dit topic op een rijtje gezet over de BFG's

hein schreef:
Ik heb ze ook.
Super bandjes, 4x4 aan en gaan

majijo schreef:
Is dit de all terrain :?:

Ben al 2 dagen aan het stoeien in de sneeuw met de trailer er achter met deze bandjes super band

En gebruik niet eens altijd 4x4 hebben we het wel over dezelfde band

Big Alf schreef:
Ik heb deze banden al op diverse trucks laten monteren en nog nooit last gehad in de sneeuw.
Denk dat het euvel in je rechter voet zit, ofwel bij het gas geven of bij het remmen. :bounce: :bounce:

hemiram schreef:
Ik had ze ook op men 99 2w drive , geen klachten martin. . Probeer het nog een weekje wie weet went het :!:

Roland schreef:
Raar, heb zelf ook de bfg at en laat de sneeuw en ijs maar komen hoor.
Wil gewoon geen andere meer, hoef niet eens naar 4x4 te gaan.

Spieker schreef:
Heb ze ook als winterbanden liggen en beviel vorig jaar en het jaar er voor prima.

:shock: :shock: :shock:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 11:12 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
Hemi uut Drenthie schreef:
Kom hier maar heen, hoef je niks te wisselen. Ik heb de BF Goodrich AT..... zoals zovelen hier op het forum.

Wil er verder niet over discusseren, weet alleen wel dat jij één van de weinige bent hier (zoniet de enige), die niet uit de voeten kan met BFG in de sneeuw :shock:

Dat zegt toch genoeg :wink:

Natuurlijk zijn er betere banden dan de BGT AT, maar zoveel beter dan jij beschrijft geloof ik domweg niet :D


Gisteravond de deur uit geweest met een weg waar ik als eerste over ging vol met sneeuw.
Vanmorgen mijn dochter naar school en vrouw naar werk gebracht.
Helemaal super met de bfg banden. En alles in 2 wheel drive.
Maar goed ieder zijn ding en keus

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 14:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 09, 2009 9:26
Berichten: 208
Ook geen problemen met de sneeuw heb deze banden al onder meerdere pick up gehad zonder problemen.
Afgelopen zaterdag even de banden kruislinks gewisseld zitten er nu 40 d onder.

Banden spanning is belangrijk voor de juiste grip zit mestaal op de 2,8 voor en 2,6 achter


Hein was je verdwaald op de Belt zondag :o :o


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 18:30 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
schuiven of niet schuiven....het ligt allemaal aan het gewicht van je kleine teen :P

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling