Het is nu za jul 05, 2025 16:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 03, 2009 7:05 
Heavy Trucker

Lakstift valt snel op,zelfs al is de truck/wagen maar 2 jaar oud ,dan zit je al héél snel met kleurverschil in de lak.Dit kleurverschil uitpolijsten is bijna onmogelijk.
Procedure die ik al ergens eens gelezen heb was iemand die de verf correct liet namaken in een kleine hoeveelheid bij een carossier.De kleur komt veel dichter in de buurt dan zo'n lakstift.
Volgende stap was wetsanden(nat schuren) van de plaats met de kras en rond de kras.
Daarna met een airbrushpistooltje alles wat bijgewerkt en iets meer verf in de kras tot er een uitstulping was(verf iets hoger dan de kras) en lichtjes uitnevelen naast de kras.
Alles een dag laten drogen en dan gaan polijsten,glaze,enz...

Omslachtig en vooral delicaat,niet voor zo maar aan te beginnen.Beste is een oefenpaneel van een oud wrak van één of ander autokerkhof.Heb hier zelf nog 2 deuren,kofferklep en motorkap staan waar ik mijn producten kan op testen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 03, 2009 8:04 
Echt diepere krassen zijn gewoon niet weg te krijgen denk ik zelf.

Ik heb er onlangs wat bij gekregen in mijn deur (een of andere mongool bij de winkel) die zijn licht oppervlakkig, dus wellicht weg te poetsen.
Steve zal daar van de week zjn kunnen is op los laten.
Maar achterop mijn spatbordverbreder heb ik een hele diepe en die laat ik eind september gelijk mee spuiten, die is met geen mogelijkheid weg te poetsen.

Grtz.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 03, 2009 8:52 
Trucker

DB_Cowboy schreef:
Lakstift valt snel op,zelfs al is de truck/wagen maar 2 jaar oud ,dan zit je al héél snel met kleurverschil in de lak.Dit kleurverschil uitpolijsten is bijna onmogelijk.
Procedure die ik al ergens eens gelezen heb was iemand die de verf correct liet namaken in een kleine hoeveelheid bij een carossier.De kleur komt veel dichter in de buurt dan zo'n lakstift.
Volgende stap was wetsanden(nat schuren) van de plaats met de kras en rond de kras.
Daarna met een airbrushpistooltje alles wat bijgewerkt en iets meer verf in de kras tot er een uitstulping was(verf iets hoger dan de kras) en lichtjes uitnevelen naast de kras.
Alles een dag laten drogen en dan gaan polijsten,glaze,enz...

Omslachtig en vooral delicaat,niet voor zo maar aan te beginnen.Beste is een oefenpaneel van een oud wrak van één of ander autokerkhof.Heb hier zelf nog 2 deuren,kofferklep en motorkap staan waar ik mijn producten kan op testen.

Precies mijn idee.

Het is te doen opvullen met een lakstift maar je blijft bijna altijd nog iets zien.

Voor al uw auto, boot of caravan poetsmiddelen: http://www.driven2shine.nl
Geen tijd om zelf uw auto te poetsen ? http://www.prodetailing.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 09, 2009 23:55 
Ok bedankt voor de info

grz guy

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]