DB_Cowboy schreef:
Lakstift valt snel op,zelfs al is de truck/wagen maar 2 jaar oud ,dan zit je al héél snel met kleurverschil in de lak.Dit kleurverschil uitpolijsten is bijna onmogelijk.
Procedure die ik al ergens eens gelezen heb was iemand die de verf correct liet namaken in een kleine hoeveelheid bij een carossier.De kleur komt veel dichter in de buurt dan zo'n lakstift.
Volgende stap was wetsanden(nat schuren) van de plaats met de kras en rond de kras.
Daarna met een airbrushpistooltje alles wat bijgewerkt en iets meer verf in de kras tot er een uitstulping was(verf iets hoger dan de kras) en lichtjes uitnevelen naast de kras.
Alles een dag laten drogen en dan gaan polijsten,glaze,enz...
Omslachtig en vooral delicaat,niet voor zo maar aan te beginnen.Beste is een oefenpaneel van een oud wrak van één of ander autokerkhof.Heb hier zelf nog 2 deuren,kofferklep en motorkap staan waar ik mijn producten kan op testen.
Precies mijn idee.
Het is te doen opvullen met een lakstift maar je blijft bijna altijd nog iets zien.