Op enkele vragen kan ik antwoord geven.
Dadelijk is m'n truck (vrachtwagen) klaar en vraag me af of het handig is er t.z.t. een tacho in te laten bouwen.
Ik moet er bij vermelden dat ik de truck niet bedrijfsmatig zal inzetten en het gewoon m'n daily wordt.
1. Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen hiervan? Nadeel kan zijn de geregistreerde gereden snelheid, als je snapt wat ik bedoel. Als je de auto niet zakelijk gebruikt begon ik niet aan een tacho.
2. M'n truck is van 06-2006, dus is een anologe tacho niet toegstaan, maar is een digitale tacho wel te gebruiken als particulier? Ik doel dan op de bedrijfskaart in de tacho, waarbij een inschrijving KvK noodzakelijk is (toch?).
Digitale tacho met de uitlees apparaten erbij is een flinke investering. Tacho is offieceel wel verplicht.
3. Tachograaf is toch alleen verplicht als ik goederen voor derden vervoer?
Tachograaf is verplicht als je op commerciele basis goederen vervoerd.
4. Indien tacho aanwezig, ben je dan ook verplicht deze te gebruiken?
Wanneer in een VRACHTWAGEN een tachograaf zir is men verplicht deze te gebruiken.
5. Wat als je in België of Duitsland rijdt zonder tacho?
Voor belgie weet ik het niet als je daar als nederlander komt maar in duitsland geldt een tacho plicht. Ik heb een F-250 die niet gebruikt word voor goederen vervoer maar dan geld in duitsland een tacho plicht. Ik heb het bij TLN voorgelegd en die vertelde dat het 950 euro kost wanneer je word aangehouden met een vrachtwagen zonder tacho. Daar komt bij dat auto's met dubbel lucht sowieso maar 80 of 90 mogen.
6. Wat met die zgn. 12-uurs regeling? Ik houd niks bij, en ben nog nooit aangehouden.
Gelieve geen antwoorden als "volgens mij..." of "ik denk dat...", wat daar kan ik niets mee.
Ook geen links a.u.b., want ik heb een hekel aan het lezen van saaie materie en zie via Google nu al door de bomen het bos niet meer.
Meer vragen zullen me later wel te binnen schieten...