Over verzekeringen gesproken...
Ik ben nu alweer een maand bezig het gewicht van m'n F350 op m'n polis te laten veranderen.
Volgens de sukkels van de verzekeringsmij weegt m'n truck 9597 kg., waar uiteraard ook de premie op gebasseerd is.
Ik heb er ondertussen 10 à 15 telefoontjes aan gespendeerd en in plaats van het gewicht te wijzigen in het juiste, kreeg ik gisteren onderstaand mailtje.
Citaat:
Geachte ,
Inzake uw bericht met betrekking tot het gewicht van uw vrachtauto kregen wij de melding van de verzekeringsmaatschappij dat het gewicht van 9597 kg welke is genoemd op de polis wel juist zou zijn. Uit de gegevens van het RDW blijkt namelijk dat er ook een aanhanger bij uw vrachtauto hoort. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u altijd telefonisch contact met ons opnemen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Daar word je toch moe van? Welke aanhangwagen? Ik heb geen eens een aanhangwagen.
Sterker nog, ik heb geen eens een trekhaak, want die hebben ze ergens tussen Texas en Nederland gejat!
Daarnaast, hoe weet de RDW nou welke aanhangwagen er bij welke auto hoort?! Wat een BS allemaal weer...