Het is nu zo jun 29, 2025 17:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Onderkant aanpakken
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 18:29 
Heavy Trucker

Zoals de titel al zegt, ben van plan om nog voor de winter heel de onderkant van de dodge aan te pakken. wil eerst beginnen met de chassisbalken en assen, daarna de rest.
Heb al veel gezocht wat je het beste kunt gebruiken, maar zo krijg je tientallen manieren/oplossingen om het aan te pakken. Wat lijkt jullie de beste manier?
Zoieso eerst kaalborstelen en in de roestwerende lak(welke? menie/brunox/owatrol enz :roll: )
En daarna slijtvaste anti-steenslaglaag (hammerite/chassiscoating/bitumen/tectiel enz :roll: )

wat is jullie advies? Graag erbij vermelden waar het te halen valt :wink: alvast bedankt!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Onderkant aanpakken
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 18:57 
Trucker

JaapMopar schreef:
Zoals de titel al zegt, ben van plan om nog voor de winter heel de onderkant van de dodge aan te pakken. wil eerst beginnen met de chassisbalken en assen, daarna de rest.
Heb al veel gezocht wat je het beste kunt gebruiken, maar zo krijg je tientallen manieren/oplossingen om het aan te pakken. Wat lijkt jullie de beste manier?
Zoieso eerst kaalborstelen en in de roestwerende lak(welke? menie/brunox/owatrol enz :roll: )
En daarna slijtvaste anti-steenslaglaag (hammerite/chassiscoating/bitumen/tectiel enz :roll: )

wat is jullie advies? Graag erbij vermelden waar het te halen valt :wink: alvast bedankt!!

heel de onderkant inspuiten met gebruikte olie.
voor een oudere auto die al oppervlakkige roest heeft (die je nooit helemaal weg krijgt) is dit een gemakkelijke oplossing .

goedkoop en de olie kruipt overal tussen.
voor een w200 is dit een zeer goede oplossing , wel niet vlak voor de keuring doen.

je gaat dit wel eens regelmatig of voor elke winter moeten herhalen.

mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 23, 2011 14:16 
Nieuw

Ik heb goede ervaring met Caprotech RX, dit product is op lijnoliebasis en te gebruiken over roest aan het chassis, bodem, wielkasten etc.
Eerst gebruik je RX5 als basis deze moet je een aantal lagen aanbrengen totdat de roest helemaal ingekapseld is, dit produkt trekt door de roest en hecht zich aan het schone metaal onder de roest.
Daarna werk je het af met RX10, dit is een vele dikkere laag en beschermt de laag RX5 van steenslag zout en andere roestveroorzakers. RX10 is dik en taai spul als het droogt (fijn dat het niet kleeft bij het sleutelwerk) en kleeft dan niet mee maar blijft wel elastisch. RX10 is ook in een kleur te krijgen (RAL) standaard is het zwart of grijs.
Er is ook RX7 deze is wat dikker dan RX5 en bedoeld voor holle ruimtes, zoals kokerbalken deuren etc. Verwerken kan met kwast verfspuit of spuitbussen.

Ik heb ook een auto behandeld met Bilt Hamber Dynax S50 voor holle ruimtes en Dynax UB voor bodem, wielkasten en chassis etc, beide producten zijn op basis van een wax en neutraliseert aanwezige (vlieg)roest en blijft roestwerend werken, het schijnt ook zelf reparerend te zijn bij beschadiging door takken of steentjes, de ontstane beschadiging kruipt weer dicht door de capillaire werking.
Ook dit blijft elastisch, de kleur is licht beige. Te koop in spuitbussen van 750ml, bij de S50 zit ook een slangetje met 360 graden spuitkopje voor het benadelen van holle ruimtes.

Succes met de job :D :wink: .

Ik weet niet of ik het bedrijf waar ik het gekocht heb mag noemen, maar je kan me een berichtje sturen dan geef ik het adres.

Ferdi

Jeep Grand Cherokee
Jeep JK8

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 23, 2011 14:23 
Super Trucker

klik eens op het amerikaanseautopagina daar hebben ze allerhande middelen roestbeschermers gebruikt :wink:
http://amerikaanseautopagina.com/forum/ ... =4&t=65348

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]