Ik heb goede ervaring met Caprotech RX, dit product is op lijnoliebasis en te gebruiken over roest aan het chassis, bodem, wielkasten etc.
Eerst gebruik je RX5 als basis deze moet je een aantal lagen aanbrengen totdat de roest helemaal ingekapseld is, dit produkt trekt door de roest en hecht zich aan het schone metaal onder de roest.
Daarna werk je het af met RX10, dit is een vele dikkere laag en beschermt de laag RX5 van steenslag zout en andere roestveroorzakers. RX10 is dik en taai spul als het droogt (fijn dat het niet kleeft bij het sleutelwerk) en kleeft dan niet mee maar blijft wel elastisch. RX10 is ook in een kleur te krijgen (RAL) standaard is het zwart of grijs.
Er is ook RX7 deze is wat dikker dan RX5 en bedoeld voor holle ruimtes, zoals kokerbalken deuren etc. Verwerken kan met kwast verfspuit of spuitbussen.
Ik heb ook een auto behandeld met Bilt Hamber Dynax S50 voor holle ruimtes en Dynax UB voor bodem, wielkasten en chassis etc, beide producten zijn op basis van een wax en neutraliseert aanwezige (vlieg)roest en blijft roestwerend werken, het schijnt ook zelf reparerend te zijn bij beschadiging door takken of steentjes, de ontstane beschadiging kruipt weer dicht door de capillaire werking.
Ook dit blijft elastisch, de kleur is licht beige. Te koop in spuitbussen van 750ml, bij de S50 zit ook een slangetje met 360 graden spuitkopje voor het benadelen van holle ruimtes.
Succes met de job

.
Ik weet niet of ik het bedrijf waar ik het gekocht heb mag noemen, maar je kan me een berichtje sturen dan geef ik het adres.
Ferdi
Jeep Grand Cherokee
Jeep JK8