Het is nu ma jun 30, 2025 11:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: turbocharger
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2011 19:35 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do maart 31, 2011 10:48
Berichten: 143
Woonplaats: geraadsbergen
hoi

is het mogelijk om en turbocharger te plaatsen op lpg?
het is en gmc 5.7 v8 bj 97

maar de wagen is wel voor dagelijks gebruik!!!
wat moet er allemaal op aangepast worden


turbocharger kan ik op de kop tikken :twisted:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: turbocharger
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2011 19:42 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Om een lang verhaal kort te maken, niet aan beginnen.
De LPG i.c.m. een turbocharger of blower is geen beste combinatie en al helemaal niet voor dagelijks gebruik.

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: turbocharger
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2011 20:41 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen Belgiƫ
smelekens schreef:
hoi

is het mogelijk om en turbocharger te plaatsen op lpg?
het is en gmc 5.7 v8 bj 97

maar de wagen is wel voor dagelijks gebruik!!!
wat moet er allemaal op aangepast worden


turbocharger kan ik op de kop tikken :twisted:


Met een LPI zou het wel kunnen maar in Belgiƫ krijg je dat niet door de TC.
Bovendien is er veel te veel werk aan af- en opbouw voor de TC; motormanagment moet telkens aangepast worden evt ook sproeiers enz...
Als je op zoek bent naar PK's voor dagelijks gebruik zit er wel iets te halen in betere (voor)ontsteking, een iets fellere nokkenas, en aangepaste uitlaat.
Het zal nooit het effect van een turbo hebben maar daar kan je toch al een aardig verschil maken met de OEM opzet.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: turbocharger
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2011 21:50 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Rooienaar schreef:
Om een lang verhaal kort te maken, niet aan beginnen.
De LPG i.c.m. een turbocharger of blower is geen beste combinatie en al helemaal niet voor dagelijks gebruik.




Activate schreef:
Ik heb zelf op mijn 410 Dodge stroker een Kenne Bell SC ziteen.

Ik heb een Prins verdamper ( met Turbo aansluiting, deze stuurt de verdamper verder open zodra de Blower op druk komt en daardoor meer gas naar de injectoren stuurt) en Bigas injectoren met een Megasquirt ECU.

De ECU regelt de Gasinjectoren en de ontsteking en is vrij programmeerbaar.

De air/feul ratio is bijna geheel vlak.

Het voordeel van LPG tov benzine is de hoger octaanwaarde waardoor je de ontsteking iets kunt vervroegen.

Bij mij loopt de Doge errug goed op LPG met SC met een druk van 1 Bar en op benzine (zelfs meet aangepaste injectoren) gewoon een stuk minder.

Dus het is wel degelijk mogelijk....


maar helaas in Belgie (bijna) onmogelijk, zoals bhpaddict al schreef.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling