USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

turbocharger
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=12443
Pagina 1 van 1

Auteur:  smelekens [ di sep 13, 2011 19:35 ]
Berichttitel:  turbocharger

hoi

is het mogelijk om en turbocharger te plaatsen op lpg?
het is en gmc 5.7 v8 bj 97

maar de wagen is wel voor dagelijks gebruik!!!
wat moet er allemaal op aangepast worden


turbocharger kan ik op de kop tikken :twisted:

Auteur:  Rooienaar [ di sep 13, 2011 19:42 ]
Berichttitel:  Re: turbocharger

Om een lang verhaal kort te maken, niet aan beginnen.
De LPG i.c.m. een turbocharger of blower is geen beste combinatie en al helemaal niet voor dagelijks gebruik.

Auteur:  bhpaddict [ di sep 13, 2011 20:41 ]
Berichttitel:  Re: turbocharger

smelekens schreef:
hoi

is het mogelijk om en turbocharger te plaatsen op lpg?
het is en gmc 5.7 v8 bj 97

maar de wagen is wel voor dagelijks gebruik!!!
wat moet er allemaal op aangepast worden


turbocharger kan ik op de kop tikken :twisted:


Met een LPI zou het wel kunnen maar in Belgiƫ krijg je dat niet door de TC.
Bovendien is er veel te veel werk aan af- en opbouw voor de TC; motormanagment moet telkens aangepast worden evt ook sproeiers enz...
Als je op zoek bent naar PK's voor dagelijks gebruik zit er wel iets te halen in betere (voor)ontsteking, een iets fellere nokkenas, en aangepaste uitlaat.
Het zal nooit het effect van een turbo hebben maar daar kan je toch al een aardig verschil maken met de OEM opzet.

Auteur:  alex2 [ di sep 13, 2011 21:50 ]
Berichttitel:  Re: turbocharger

Rooienaar schreef:
Om een lang verhaal kort te maken, niet aan beginnen.
De LPG i.c.m. een turbocharger of blower is geen beste combinatie en al helemaal niet voor dagelijks gebruik.




Activate schreef:
Ik heb zelf op mijn 410 Dodge stroker een Kenne Bell SC ziteen.

Ik heb een Prins verdamper ( met Turbo aansluiting, deze stuurt de verdamper verder open zodra de Blower op druk komt en daardoor meer gas naar de injectoren stuurt) en Bigas injectoren met een Megasquirt ECU.

De ECU regelt de Gasinjectoren en de ontsteking en is vrij programmeerbaar.

De air/feul ratio is bijna geheel vlak.

Het voordeel van LPG tov benzine is de hoger octaanwaarde waardoor je de ontsteking iets kunt vervroegen.

Bij mij loopt de Doge errug goed op LPG met SC met een druk van 1 Bar en op benzine (zelfs meet aangepaste injectoren) gewoon een stuk minder.

Dus het is wel degelijk mogelijk....


maar helaas in Belgie (bijna) onmogelijk, zoals bhpaddict al schreef.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/