Ik wil heel erg graag een pick up truck, dit wil ik eigenlijk al hele erg lang maar nooit van gekomen door de kosten.
naast aanschaf prijs heb je natuurlijk ook het veel hogere verbruik, en een waterpomp is duurder dan die van een astra 1.4
maar wat je aan MRB moet betalen in dit land grenst gewoon aan struik roverij ,, en sinds ze het grijskenteken voor particulieren gewoon onmogelijk hebben gemaakt is het wel erg lastig.
niet iedereen kan er een vrachtwagen kenteken en rij bewijs halen, had gehoopt dat het nieuwe lichte vrachtwagen tot 7 t wat perfect zou zijn dingen mogelijk zou maken.
maar nou lees ik dit
http://www.autoenfiscus.nl/vragen/faq/mrb.html#vraag84 Auto\'s voor niet-beroepsmatig paardenvervoer dus dat is hobby,, wel hier heeft men pick up trucks als hobby,, beetje ongelijk dacht ik zo, de ene hobby wel en de andere hobby niet, ik heb jarenlang gecrost ,, en met een aanhanger achter een gewone auto op een drassige weiland is geen feestje...
nu snap ik ook wel dat voor die paarden men geen trekkende voertuigen bedoeld maar van die busjes met chassis met een paardentrailer opbouw.
maar het gaat me om het principe .
als ik uitleg aan mijn amerikaanse vrienden en familie dat ik per jaar ongeveer een bruto modaal maandloon moet betalen voor een diesel.
dan snappen ze niet dat ik het allemaal maar goed vind.
Kampeerauto\'s (voor verhuurde kampeerauto\'s geldt niet een kwart- maar een halftarief)
ook hobby,,, en op je truck een vaste huif zetten en daar een spoelbak en een bed en wat heb je nog meer nodig ? hebben ze met regels onaantrekkelijk gemaakt.