Bas Jussen schreef:
Beste allen, ik wil binnenkort een gebruikte wagen uitvoeren uit Florida naar Curacao (niet naar NL!), waar ik woon. Ik begrijp dat ik hiervoor bij het transportbedrijf een originele "certificate of title" moet voegen om aan de douane in de VS te bewijzen dat ik de eigenaar van de auto ben.
Hoe krijg ik de title in mijn naam als ik de wagen koop bij een particulier. Voor zover ik begrijp moet ik over een getekende koopovereenkomst (Bill of Sale) beschikken. Maar daarna? Moet ik daarmee naar de tax collector om een certificate of title te krijgen na betaling van sales tax of wordt de title elders uitgegeven (DMV?)? En hoe lang duurt het voordat ik het document krijg?
En moeten koper en verkoper beiden aanwezig zijn bij het overschrijven van de title?
Ik voel mij er immers niet geheel prettig bij om een vreemde duizenden dollars voor de wagen te betalen, zonder te weten dat de wagen daadwerkelijk in mijn naam komt te staan. Immers, een Bill of Sale alleen is nog geen legaal bewijs van eigendom (en onvoldoende voor export).
Wie kan mij helpen?
Groet,
Bas
Title hoeft niet op jouw naam te staan voor export, zelfs achterop is het zelfs beter om je naam niet te vermelden, staat je naam wel achterop dan heb je een Power of Attorney nodig. Heb een kennis geholpen met een Suburban naar Bonaire en kan via hem de weg wijzen, mail me anders gewoon even,
info@2dutchies.com.