Het is nu za jun 28, 2025 1:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 27, 2010 0:21 
Hallo,
Ik ben opzoek naar een oldtimer pickup. Had m'n zinnen gezet op een Chevrolet Silverado.
Op m'n zoektocht kwam ik van alles tegen , en zo kwamen ook de vragen. Nu aan het twijfelen.
Kan een heel verhaal typen, maar maak gewoon maar een opsomming van de vragen en hoop op jullie antwoorden.

1 Silverado scottsdale wat houd dat scottsdale nou echt in?

2 Je hebt verschillende motoren 350 block , industrie block Wat is het best?

3 Hoe zijn de v8 diesels bijv K30 Of moet ik het bij benzine / Lpg houden.

4 Invoeren Vs of geduld hebben?

5 Verder zijn alle tips en adressen waar iets tekoop staat welkom. tot 1985. Info andere merken ook welkom!

Mvg

Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 27, 2010 19:04 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 19:09
Berichten: 1884
Woonplaats: naaldwijk
vraag 1 is meer type aanduiding heeft te maken met de standaard interiuer en exteriuer opties wat die precies zijn weet ik niet

vraag2 is meer een kwestie van heel goed kijken en luisteren voor rare bijgeluiden uit het blok zijn geen hoge toeren motoren en ja het moet toch 2 ton oud ijzer voorslepen en de meeste blokken zitten er al vanaf de fabriek in

vraag 3 chevy diesel alleen naar gaan kijken als er een 6,2 of hoger in ligt 5,7 is een omgebouwd benzineblok deze blokken gooien met regelmaat de koppakking eruit
en de 6,2 ook heel betrouwbaar blok maar ook geen hardloper is echt op kracht gebouwd en niet op snelheid heb zelf 2 jaar met een k30 gereden en zonder echt grote problemen waar je wel rekening mee moet houden met een diesel is als de dieselpomp kapot gaat dit vrij duur kan worden

vraag 4 goed zoeken en ook over de plas kijken en een beetje geluk hebben

vraag5 maak een lange proefrit bekijk alles grondig neem iemand mee die er kijk op hebt zelf sta je door een roze bril naar de auto te kijken en onpartijdig iemand kijkt er anders naar
diesel bij voorkeur in de winter kopen waarom omdat je dan goed kan merken of de gloeipitten nog goed functioneren
en altijd voor dat de auto gestart wordt oliedop nakijken of er geen drap aanhangt
automaat peilstok eruit en ff aan de olie ruiken of de bak niet verbrandt is moet beetje zoet ruiken
en de auto starten met een koude motor kan je gelijk zien of er startproblemen zijn dus ff radiateur of slang voelen of de auto niet warmgedraait is

_________________
FRED


hard werken wordt niet betaald lang werken wel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 27, 2010 20:07 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 15, 2009 22:12
Berichten: 2857
Woonplaats: Geldrop, Benny(ke)
als je iets wilt gaan kopen , ken je het beste iemand meenemen die een beetje algemeen verstand van amerikaanse auto's heeft,meschien iemand van hier , er zijn diverse leden die overal een beetje vanaf weten,of iets weten of hebben staan :roll: (denk ik dan) succes ermee :bounce:

_________________
Afbeelding
Even The Lord drive's a Ford[/size][*]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 27, 2010 20:15 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
oldtimer diesel daar zou ik dus van af blijven :!: :!: in de k30 ligt een detroit diesel in als ik het eerlijk moet zeggen ,ik heb beteren diesels gezien :!: :!: ik heb het nu over bouw jaar 84 , en ik weet niet wanner ze voor het eerst gebouwd zijn en tot hoe lang :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 29, 2010 9:57 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 18, 2010 14:15
Berichten: 11
Woonplaats: dendermonde
Vooral goed uitkijken is de boodschap, bij gelijk wat je koopt van amerikaan .
Vooral de (automatische)versnellingsbakken zijn meestal stuk of onderweg bij de oudere amerikanen, dit door slecht of geen onderhoud in het land van oorsprong.
Ik heb mijn pick-up gekocht bij valavond(half in het duister dus)en stond te kwijlen van goesting na de proefrit met dat ding...bangelijk grote fout dus,ik kocht met me'n hart en niet met me'n ogen(al zagen die op de monent niet wat er echt allemaal scheelde aan da spel)
Neem iemad mee die de zaak echt kent of je bent gegarandeerd genaaid, ik heb het spijtig genoeg aan de lijve ondervonden...wat het is om een slechte koop te doen.
Mijn wagen is nu tip top maar het heeft me wel het dubbele gekost ,nie plezant zenne .
Amerikaanse diesels uit die jaren,afblijven !
V8 motoren,neem minstens een 5.7 , de 5.0 L is niet vooruit te branden en de meeste onderdelen of wat dan ook worden gebouwd voor de S(mall) B(lok) C(hevy) 5.7 motor.
Achterassen zijn ook een week punt,die draaien ook regelmatig in de soep, als je gaat proefrijden...goed luisten of er geen Eddy Wally in die achteras zit.( de lagers maken een zingend geluid als ze stuk of onderweg zijn)
Maunele versnellingsbakken zijn goed ...zolang je een vijfbak hebt,de vierbakken zijn helemaal miserie en met zo'n vierbak maakt je motor op de snelweg teveel toeren en bijkomend lawaai /extra verbruik


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling