Het is nu vr jun 27, 2025 22:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 20:34 
hallo

ik ben geintereseerd in een dodge 1500 maar omdat ik niet echt een veel verdiener ben en zo'n auto ook niet nodig heb voor mijn werk zit ik met de wegenbelasting die je daar voor moet betalen.
maar ik heb wel eens gehoord dat je een bepaald type redelijk simpel op een d200 chasis kan bouwen.
ik vraag mij dus af welk type dat is en is het dan tot een bepaald bouwjaar ? en ook niet onbelangrijk is het nog toegestaan in nedeland om dat te doen ?

groeten Watze


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 20:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 14, 2009 12:17
Berichten: 243
Woonplaats: Elburg
Ik heb verder geen idee over je plannen, maar als je je auto niet voor je werk nodig hebt maar prive en je maakt niet al te veel km's waarom zoek je dan geen 1500 op benzine, Ik betaal hier namelijk 50 euro in de maand voor particulier dus dat is kwa belasting goed te doen, En verder denk ik voor je een D200 een donor 1500 en de kosten voor je hem klaar hebt je ook al een Mooie 1500 kunt kopen (bijv een Indyram)... Dit even als indicatie wat het je ong kost

Gr Alex


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 20:57 
alex bedankt voor de info.

die wegenbelsting valt mij toch nog erg mee
de kosten van een d200 chasis vallen meestal wel mee en als ik er dan meteen 1 koop met gas op het kenteken ben ik daar meteen af.
en ik dacht dat het kon met een ram 1500 tot 95 maar weet dat dus niet zeker en de prijs van zo'n ram valt mij ook niet echt tegen.
wil eigenlijk wel weer op lpg omdat ik dat nu ook hebt en je dan ook niet echt op het verbruik hoeft te letten.
maar weet trouwens nog helemaal niks zeker kijk alleen naar de mogelijkheden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 21:01 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Ik weet dat die kerel van Brouwers USA parts in Gennep ook een Ram1500 of 2500 op een W200 chassis heeft gezet. Maar wat de samenstelling daarvan is :?: Kan goed een bak zijn van een '95'er met een cabine van 2004 ofzo. Het fijne weet ik er ook niet van maar alles is mogelijk...

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 21:09 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Rooienaar schreef:
Ik weet dat die kerel van Brouwers USA parts in Gennep ook een Ram1500 of 2500 op een W200 chassis heeft gezet. Maar wat de samenstelling daarvan is :?: Kan goed een bak zijn van een '95'er met een cabine van 2004 ofzo. Het fijne weet ik er ook niet van maar alles is mogelijk...





dat klopt patrick die heeft een model 94 clubcab op een w 200 chassis gezet ,maar ik heb rob gesproken en je moet niet denken dat dat zo ff gaat passen :!: :!: :!: en als rob dat zegt dan hoeft er een leek niet aan te beginnen :!: :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 21:09 
deze was van hofstra uit stiens een redelijk bekend adres voor de w200 en d200 liefhebbers ben er toen wel geweest maar heb er toen nooit over na gedacht mijn broer meende dat het een 1500 uit 94 of 95 was maar weet dat niet zeker en de heer hofstra leeft helaas niet meer

http://link.marktplaats.nl/319151116


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 21:18 
hemiram schreef:
Rooienaar schreef:
Ik weet dat die kerel van Brouwers USA parts in Gennep ook een Ram1500 of 2500 op een W200 chassis heeft gezet. Maar wat de samenstelling daarvan is :?: Kan goed een bak zijn van een '95'er met een cabine van 2004 ofzo. Het fijne weet ik er ook niet van maar alles is mogelijk...





dat klopt patrick die heeft een model 94 clubcab op een w 200 chassis gezet ,maar ik heb rob gesproken en je moet niet denken dat dat zo ff gaat passen :!: :!: :!: en als rob dat zegt dan hoeft er een leek niet aan te beginnen :!: :!:


een leek ben ik ook weer niet helemaal en het aanpassen van onderdelen moet eigenlijk geen probleem worden. maar het moet natuurlijk wel leuk blijven :lol:


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 23:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 25, 2009 13:14
Berichten: 709
Woonplaats: south-netherlands
Als je maar foto's plaats als je het gaat doen, worden wij blij van :D :D

_________________
What do I feel when killing a terrorist? RECOIL !!

Marines never die, they regroup in hell !!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 09, 2010 9:19 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 11:55
Berichten: 1123
Formeel, moet het voor 2/3 het oude voertuig blijven, dus oud chassis + oude motor/aandrijflijn met nieuwere carrosserie mag wel ( zolang die van hetzelfde type auto is. Oud chassis, nieuwe motor + nieuwe carroserie mag ( officieel :D ) niet.

Dit soort "modernisering" zie je veel bij oude RangeRover, Grand Wagoneers, Mercedes G-klasse.

_________________

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 09, 2010 20:35 
dutchtbi88 schreef:
Formeel, moet het voor 2/3 het oude voertuig blijven, dus oud chassis + oude motor/aandrijflijn met nieuwere carrosserie mag wel ( zolang die van hetzelfde type auto is. Oud chassis, nieuwe motor + nieuwe carroserie mag ( officieel :D ) niet.

Dit soort "modernisering" zie je veel bij oude RangeRover, Grand Wagoneers, Mercedes G-klasse.


word ie er dan ook op afgekeurd ofzo als je wel over die 2/3 komt ?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 09, 2010 21:28 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Voor APK is het allemaal geen probleem omdat er op het kenteken alleen de chassisgegevens vermeld staan en de inrichting van het voertuig. Dus als het een pick-up blijft en je houdt je aan de onderstaande gegevens zonder daarbij ingrepen te maken aan spoorbreedte (3% marge) en wielbasis dan is geen probleem.

Artikel 5.3.6 afmetingen
1.Bedrijfsauto’s mogen:
a.niet langer zijn dan 12,00 m;
b.niet breder zijn dan 2,55 m;
c.niet hoger zijn dan 4,00 m

Daarbij wel buiten gelaten dat als de auto opnieuw kenteken gekeurd moet worden dat er wel eens addertjes onder het gras kunnen zitten. Maar een chassis met bestaand NL kenteken moet mogelijk zijn.

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 11, 2010 20:08 
zo dacht ik ook ongeveer nou moet ik alleen nog uitzoeken of het te doen is qua aan passingen en zo.
maar vraag me nog wel af of je extra steunen of zo aan het chasis mag lassen omdat je volgens mij iig niks weg mag halen.

maar iig allemaal bedankt voor de info :thumbup:


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling