Hey,
Afgelopen week de eerste van mijn nieuwe valve covers (elite edelbrock aluminum series) geinstalleerd en vandaag ging ik terug om de andere te installeren en wat andere kleine dingetjes te doen. Toen ik mijn motor wilde starten om even een blokje te rijden met mijn stiefbroer vertikte mijn camino het om te blijven lopen. Starten ging ook telkens weer lastig.
Dus helaas hij bleef waar die was. Ik heb dus toen meteen even de valve cover nagelopen. wat blijkt.. de valve cover zat relatief los (kreeg ik niet goed vastgedraaid en moet dus nu andere valve bolts halen. Zou dit het probleem kunnen zijn waarom hij niet stationair bleef lopen of kan het ook zijn dat door het veranderen van de valve covers van een laag standaard naar een hoge aluminum valve cover de instellingen van de carb aangepast moeten worden?
Nu is het ook zo dat mijn uitlaat bij de headers lekt aan de rechterkant (passagiers). Volgens mijn stiefbroer was dit ook een probleem wat het afslaan kan veroorzaken. Dit zou dus moeten betekenen dat ik de headers los moet halen en nieuwe pakkingen moet gebruiken en de uitlaat weer vast moet zetten. Feit blijft dat de auto pas nadat ik de valve cover heb aangepast is gaan afslaan.
Mijn v8 is uitgerust met PCV systeempje. deze heb ik bij de installatie ook weer netjes aangesloten op de carbarateur, dus ik verwacht dat dat niet het probleem is, maar je weet het maar nooit.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
_________________ Light blue 1969 Chevrolet El Camino, Malibu 350ci, nickname: "Blue Bird"
|